Den lille Bimmer, 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

DK

Jep. Så blev Richard 1 år. Som alle fødselsdag bliver jeg lidt melankolsk over tiden der er gået og små-religiøs (taaak fordi ingen igen er døde, syge, første år er gået godt osv). Derudover så ELSKER jeg fødselsdag. Derfor var fødselsdagsbordet allerede dækket i går aftes så jeg ikke glemte noget, og bolledejen i køleskabet og gaverne lagt frem.

Her til morgen er Richard så mirakuløst ikke vågnet før os. Vi kommet i tøjet, henter flaget og lister ind på børneværelset. Kirstine vågner straks, og vi begynder og synge. Richard ser ret overrasket ud men begynder også at grine, og er generelt ret pjattet med at vi sådan kommer med flag og synger. Han kommer op og vi går til morgenbordet. Jeg får bollerne på pladen og i ovnen. Richard kan ikke helt samle sig om gaverne da der ligger mandariner på bordet (I know... min fejl), så efter han har fået en af dem åbner han pakker med assistance fra Kirstine. Han fik af hende et tigerdyre-sæt som hun havde valgt, og af os en Brio togbane. Han legede straks med togene og dyrene, men skinnerne ser han ikke den store fidus til og de skal vist pakkes væk lidt (længe?) endnu. Derudover væltede han kun mælk een gang, og kravlede kun op af stolen to gange, så alt i alt en meget vellykket morgen

Herefter kørte vi til vuggestuen med grovboller og frugt. De havde dækket fint bord og ungerne fik mad og sang fødselsdagssang (igen til Richards store fryd), plus han fik en gave; et fint hæfte med billeder af sig selv i vs og sange de synger dernede og tegninger fra de andre unger. Her i eftermiddag har vi været ude og gå tur (pisse koldt trods høj sol) og her til aften kører vi til provinsfamiliernes kulinariske højborg, Bones, og får bøffer og hvad der sig dertil hører.

I morgen aften kommer der 25 unger fra Kirstines klasse til disco/klassefest her (husker pt ikke hvorfor jeg hverken sagde ja til at være kontaktforældre, eller foreslog at vi da bare holdt den fest hjemme hos os?), og søndag kommer de nærmeste søskende med familier og bedsteforældre, så vi bliver 26 der også til brunsviger kagemand, lagkage, muffins, fastelavnsboller og grovboller. Kartoffelsuppe med kylling til gå-hjem mad.

INdtil dag billeder fra i dag, spam som vanligt (plus et enkelt eller to: tænk engang-fotos)

p.s. Fååååårk jeg var ved at dø på det her tidspunkt sidste år... Av av av av. Det var lige nu jeg lå og skreg mine lunger ud og håbede barmhjertighedens engel ville komme og skyde mig hurtigt!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Ullaen

Skønne skønne billeder, af en køn dreng og familie

Tillykke med han, ser ud til at I har haft en dejlig dag!

Anmeld

26. januar 2012

JonTri

Stort tillykke:-). Skriv endelig hvad han ellers får i gawer!!! Er helt blank, når folk spørger til ønsker... 

Lækre billeder... Han ligner et rigtigt midtpunkt! Jeg har tænkt, at de jo ikke får det store ud af det, men det gør de jo - her og nu! 

Anmeld

26. januar 2012

Lilje82

IIIIH TILLYKKE

Og sikke nogle skønne billeder både fra i dag og på dagen sidste år

Anmeld

26. januar 2012

bøgelund

stort tillykke med smukke Richard.. ser ud til at han har haft en dejlig dag, hvor han rigtig har været i centrum.. 

og spændende med diskofest for Kirstines klasse imorgen, det syns de da sikkert er super sjovt.. selvom i så går en travl weekend i møde..  

endnu engang stort tilykke. 

lækre unger du har..  

Anmeld

26. januar 2012

Marco2

Stort tillykke med ham. Og super fede billeder, som altid.

AG

Anmeld

27. januar 2012

DK

Tak for de søde kommentarer!

Jeg kan kun være enig med jer i at Richard nød at være midtpunkt, og helt sikkert var klar over at det var en særlig dag (måske bare fordi de voksne var ekstra i hopla den dag). Han ved jo ikke det er "fødselsdag" men han var helt sikkert bevidst om den ekstra opmærksomhed, og han nød når der blev sunget og klappede når han så flag, og var bare i rigtig rigtig godt humør hele dagen. Så jeg glæder mig til på søndag hvor han og Kirstine skal fejres igen Det er jo rigtigt at han ikke kan huske det når han bliver stor, men som i skrev: her og nu er det bare fedt! Men sådan er det vel med de fleste oplevelser til barnet bliver 4-5 år? Man må jo bare håbe at alle de gode/glade oplevelser af enhver art er med til at forme barnets barnedom til en følelse af tryghed og lykke? Især inden den helt umulige teen-periode. 

Nå. Nok fødselsdagsgrublen. Stuen er nu gjort klar til disco i aften. Alle små møbler er fjernet eller skubbet ud til siden, discokuglerne er installeret og anlægget tjekket efter og der er nu klar-parat til fest i stuen! Alle ungerne GLÆDER sig, det er første gang de skal til fest om natten (selv om det kun er fra 18.30-20). Kirstine er meget obs på at det skal være "crazy daisy" så der er lavet playlister med Rasmus Seebach, Katy Perry, Lady Gaga osv. Plus at hun har bestilt at vi skal rulle den lille røde løber frem udenfor (hun ville også gerne have at Mikkel skulle stå i hans tux derude og tage imod/strege deres navne af på en liste, men det er vist liiiige lidt over kill, og må være noget hun har set i tv). De andre kontaktforældre i klassen kommer en halv time før og har saftevand/chips med (vi blev enige om at det bliver en aften uden grønt osv. da vi ikke tror ungerne gider spise det alligevel og det ER jo "slikfredag", plus at klassenkassen pt er ret slunken/ikke kommet igang).

Så må vi se hvordan mit hjem ser ud om 12 timer!

Ellers skal jeg til mødregruppe kl. 12.30 i dag. Vi har ikke set hinanden længe så det bliver bare hyggeligt. Mikkels søster kommer kl. 14.30 og leger med Richard, inden hun tager ham med hjem kl. 17.30 inden at klassefesten begynder. Derudover skal jeg lige have bagt en kage til i aften og gjort lidt rent. Og skrevet endnu en ansøgning der har ansøgningsfrist i dag. Såå... burde slet ikke sidder her foran fjerneren med stængerne oppe og rettet mod brændeovnen. Meeen...

Anmeld

27. januar 2012

AnneBJ

Ih kæmpestort tillykke med den dejlige Richard! Det ser ud til at have været en fantastisk dag!! Og hvor er hans vugger bare stor og fiiin! Wow mand!

Jeg håber I får en rigtig hyggelig aften i aften, og jeg synes nu godt Mikkel kunne være trukket i tox'en...!  Mest fordi han ser godt ud i den, og vi jo kan håbe på et par billeder fra aftenen herinde..:!

Anmeld

27. januar 2012

Mettemus

Kæmpestort tillykke til den sejeste Rambo-baby - nu som tumling! Ih hvor det bare ser ud som om han har haft den bedste dag. To total hygge med trædyr og mælk til fri leg på bordet. Vuggeren ser sej ud - dejlig lys og med masser af plads.

Det er som om han ligner dig mere og mere - knapt så meget Mikkels Mini-Me? Måske er det håret, jeg ved det ikke ...

I øvrigt blir det da meeega fedt med Crazy Daisy i stuen. Hvem kunne ikke ønske sig det? Måske får hun en KÆRESTE!?!?

Og ja - er helt enig med Anne. Hep hep på Mikkel i pingvin!

og held og lykke med jobsøgningen

Anmeld

27. januar 2012

AA10

stort tillykke med ham sikke nogle dejlige billeder det er så vildt at der allerede er gået 1 år men håber i for en rigtig hyggelig dag med familen  atter engang stort tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.