Jep. Så blev Richard 1 år. Som alle fødselsdag bliver jeg lidt melankolsk over tiden der er gået og små-religiøs (taaak fordi ingen igen er døde, syge, første år er gået godt osv). Derudover så ELSKER jeg fødselsdag. Derfor var fødselsdagsbordet allerede dækket i går aftes så jeg ikke glemte noget, og bolledejen i køleskabet og gaverne lagt frem.
 Her til morgen er Richard så mirakuløst ikke vågnet før os. Vi kommet i tøjet, henter flaget og lister ind på børneværelset. Kirstine vågner straks, og vi begynder og synge. Richard ser ret overrasket ud men begynder også at grine, og er generelt ret pjattet med at vi sådan kommer med flag og synger. Han kommer op og vi går til morgenbordet. Jeg får bollerne på pladen og i ovnen. Richard kan ikke helt samle sig om gaverne da der ligger mandariner på bordet (I know... min fejl), så efter han har fået en af dem åbner han pakker med assistance fra Kirstine. Han fik af hende et tigerdyre-sæt som hun havde valgt, og af os en Brio togbane. Han legede straks med togene og dyrene, men skinnerne ser han ikke den store fidus til og de skal vist pakkes væk lidt (længe?) endnu. Derudover væltede han kun mælk een gang, og kravlede kun op af stolen to gange, så alt i alt en meget vellykket morgen
 Herefter kørte vi til vuggestuen med grovboller og frugt. De havde dækket fint bord og ungerne fik mad og sang fødselsdagssang (igen til Richards store fryd), plus han fik en gave; et fint hæfte med billeder af sig selv i vs og sange de synger dernede og tegninger fra de andre unger. Her i eftermiddag har vi været ude og gå tur (pisse koldt trods høj sol) og her til aften kører vi til provinsfamiliernes kulinariske højborg, Bones, og får bøffer og hvad der sig dertil hører.
 I morgen aften kommer der 25 unger fra Kirstines klasse til disco/klassefest her (husker pt ikke hvorfor jeg hverken sagde ja til at være kontaktforældre, eller foreslog at vi da bare holdt den fest hjemme hos os?
), og søndag kommer de nærmeste søskende med familier og bedsteforældre, så vi bliver 26 der også til brunsviger kagemand, lagkage, muffins, fastelavnsboller og grovboller. Kartoffelsuppe med kylling til gå-hjem mad.
 INdtil dag billeder fra i dag, spam som vanligt (plus et enkelt eller to: tænk engang-fotos)
 p.s. Fååååårk jeg var ved at dø på det her tidspunkt sidste år... Av av av av. Det var lige nu jeg lå og skreg mine lunger ud og håbede barmhjertighedens engel ville komme og skyde mig hurtigt!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld