Antidepressiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Anonym trådstarter

Som alt ser ud lige nu er jeg ramt af depression og skal finde ud af mere snarest.. Men jeg har nogle spørgsmål.

Har før haft en svær depression jeg skulle have medicin for. Men valgte ikke at tage den og prøve at arbejde mig ud af det.. Og så skete der lige en milliard positive ting i mit liv på en gang så jeg kom ovenpå. Men tror ikke jeg "slipper så let" denne gang.

Tager man på af antidepressiv medicin?? ALtså er det medicinen i sig selv der giver vægtøgning, eller er det nærmere fordi man får større appetit, og nogen så ikke kan styre appetitten og spiser en hel masse og derfor tager på?? Har tabt mig rigtig mange kilo så jge er nervøs for det.

Antidepressiver og amning?? Hvad der?? Har læst der findes mærker man gerne må tage imens man ammer, men synes man alligevel bliver paranoid. For hvad med de antidepressiver man gerne måtte tage som gravid, hvor man pludselig fandt ud af at det faktisk havde givet flere skader på adskillige fostre? Hvad hvis man PLUDSELIG finder ud af at alle antidepressiver er farlige ifm. amning og det så er for sent?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Fenja09

Det er slet ikke alle antidepressiva som gør at man tager på, så er du nervøs for vægtøgning, så snak med lægen om hvilket præparat der passer til dig. Det er ikke sikkert at du kan fortsætte med det, fordi det ikke er alle antidepressiva der passer til en. Nogle gange kræver det et skift og så kan det være at du kommer på et som er kendt for vægtøgning.

Nogle antidepressiva gør at man taber sig, fordi man får nedsat appetit, så det er slet ikke sikkert at du er en af dem der tager på.

Min personlige mening mht at tage det under graviditet er, at kan man undvære så skal man. Jeg stoppede selv fuldstændig da jeg fandt ud af jeg var gravid. Kunne aldrig drømme om at tage det med baby i maven. Og ej heller under amning. Men der findes nogle som er legale at tage både under graviditet og amning - men der er desværre sket dødsfald, selvom præparatet var godkendt til ovenstående.

Generelt skal man undgå medicin så meget det er muligt under graviditet og amning. Kan man ikke undvære så bliver man jo nødt til at tage det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.