Det er slet ikke alle antidepressiva som gør at man tager på, så er du nervøs for vægtøgning, så snak med lægen om hvilket præparat der passer til dig. Det er ikke sikkert at du kan fortsætte med det, fordi det ikke er alle antidepressiva der passer til en. Nogle gange kræver det et skift og så kan det være at du kommer på et som er kendt for vægtøgning.
Nogle antidepressiva gør at man taber sig, fordi man får nedsat appetit, så det er slet ikke sikkert at du er en af dem der tager på.
Min personlige mening mht at tage det under graviditet er, at kan man undvære så skal man. Jeg stoppede selv fuldstændig da jeg fandt ud af jeg var gravid. Kunne aldrig drømme om at tage det med baby i maven. Og ej heller under amning. Men der findes nogle som er legale at tage både under graviditet og amning - men der er desværre sket dødsfald, selvom præparatet var godkendt til ovenstående.
Generelt skal man undgå medicin så meget det er muligt under graviditet og amning. Kan man ikke undvære så bliver man jo nødt til at tage det.
/Fenja 
Anmeld