Forsinket 10 måneders update :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Maria-s

Ja...... altså jeg har i flere dage nu villet sætte mig ned og skrive, men jeg når det bare aldrig!?.... men NU gør jeg det!!

Så blev min dejlige dreng 10 måneder. Vi havde sidste besøg af SP på hans 10 måneders dag og han blev vejet til 10,84 kg og målt til 80 cm. Han følger sin egen kurve rigtig fint, så der var ikke noget at komme efter dér.

Han er motorisk stærk og er på nippet til at begynde at gå selv. Men ok det har jeg gået og sagt læææænge nu Det er ligesom om han liiige mangler det sidste for at turde selv. Men vi har ikke travlt og han kommer jo fint rundt med at kravle, det okmmer nok engang

Han spiser masser af forskellige mad, dog er han ikke særlig glad for fisk, hvilket moren her synes er lidt irreterende, for det er SUNDT og jeg eeeelsker selv fisk, så jeg håber han en dag får øjene op for det Det med at drikke af kop går stadig rigtig dårligt og i de sidste par dage har han totalt afvist koppen. Jeg snakkede med SP om det og hun sagde; "overlad du det til DP, det skal hun nok få lært ham" Så han bliver tilbudt ved hver måltid som altid, men der ryger ikke rigtig noget ned. Men der er jo så heldigvis som regel masser af væske i hans mad + han stadig får 3 flasker (ca. 180 ml) om dagen. Jeg vil først begynde at skære i dem, når han er blevet kørt ordentlig ind i DP, så der ikke sker for mange ting på én gang.

Noah begyndte i DP forrige tirsdag, den 17/1. Han er startet op stille og roligt, men har desværre ikke været der en masse i denne uge, da han var syg i weekenden med høj feber, fik konstateret 3 dages feber i går OG så var vi lige ved lægen 2 GANGE i går (fordi de ikke tjekkede øre og hals første gang vi var deroppe??) så nu er han på flydende panodil junior og SOVER.

Han sover

Nøøøj hvor har vi døjet med det der med at sove herhjemme og det har virkelig gjort at jeg har FRYGTET at skulle starte på arbejde igen  JEg snakkede med SP om det her med de mange gang vi skal op og putte ham hver nat og at han også om dagen vågner i sine lure efter 20 - 40 min. Hun mente at runtineænding som det at han skulle til at starte i DP kunne afhjælpe det og hvis det ikke gjorde, så skulle vi får tjekket hans øre. Og jo så siger vi nu, hver gang vi går ind og lægger ham ned når han er lagt til at sove; "Godnat Noah, du skal sove. Far og mor sover også, det er NAT, godnat, sov godt vi elsker dig". Og jeg synes faktisk det hjælper. Jeg har altid troet at når de er puttet, så var det bare med at sige så LIDT som muligt og kun tysse for at berolige, men nej det nye her virker meeeget bedre

NÅ MEN; efter Noah havde sovet sin middagslur i går (jeg hentede ham fra DP tidligt fordi hun ringede og sagde; "Jeg tror Noah har mæslinger!!!" Det viste sig jo så at være 3 dages feber, heldigvis ) Men så var han bare KED og ville kun være hos mig. Jeg kunne mærke han var DØDTRÆT selvom han lige havde sove 1 - 1½ time og han var bare ikke sig selvoverhovedet og så tog han sig specielt til det ene øre og jeg ringede og snakkede med min mor om det og hun sagde at han også havde taget sig til ørerne i fredags. Så vi blev enige om at jeg ringede til lægen IGEN, selvom jeg lige havde været deroppe godt 3 timer tidligere. Og så VAR det jo de små øre!... Lægen kunne se at han umiddelbart ikke havde mellemørebetændelse, for trommehinden bulede ikke, men han var RØD og IRRETERET og det samme var han bagerst i halsen ved mandlerne, så han sagde PANODIL JUNIOR, flydende op til 4 gange i døgnet, så det gør vi nu. Jeg lagde Noah til en sen eftermiddagslur i går eftermiddags ca omkring klokken 16 med panodil og en flaske. Han sov til klokken 7.30 i morges!!  Kun lige afbrudt af at jeg var inde ved ham ved en 22 tiden og skifte hans ble, gi panodil og en flaske mens han stadig lå halvsovende i sengen. jeg tog ham ind i vores seng tidligt i morges ved en 5 tiden fordi han var ked af det, tænkte han lige havde brug for lidt tæthed fra far og mor) Klokken 7.30 stod jeg op og lavede en ordentlig skål havregrød til ham mens han lå og puttede med sin far i vores seng og så Rasmus Klump på fars Iphone (det ELSKER han ) Her klokken 9.30 var han bare SÅ træt igen og blev helt pylret, så flaske blev lavet, panodil blev givet og jeg har ikke hørt en lyd fra ham siden klokken 10. (og jeg troede ellers at han ville være totalt frisk i dag efter den lange lur i nat, men nej )

Så det er ikke kun hans forældre der åbenbart har/ er i underskud af søvn for tiden. Det er også lille Noah  Får det bare skidt over at tænke på at vi her har gået og troede at det bare var fordi der var så meget fart på hans udvikling at det var derfor han sov så dårligt (ligesom måneden inden han begyndte at kravle) og så har det måske været de bette øre hele tiden

Nå det var vist lige et lille sidespring

For lige at gøre DP færdig, så er vi jo så altså ikke kommet heeelt igang endnu og fra næste uge og 3 uger frem skal han desværre passe et andet sted, da hans DP skal på kursus (eller ferie, jeg kan ikke lige huske det). Det vidste vi allerede da vi skulle vælge DP, men vi sagde ja alligevel, fordi hun bare virker rigtig god og kompetent, så vi ville ikke risikere at han istedet endte med sådan en rigtig "bedstemor"dagplejer, hvis i forstår hvad jeg mener.

Jeg skal starte på arbejde den 21. Februar, så jeg er lidt spændt på hvordan vi lige får det hele til at lykkedes, nu når Noah æsten ikke har være i DP denne uge, men det skal det jo bare. Den tid,den sorg, er det ikke det man siger?

MEN ALTSÅ: Det går ellers rigtig godt med Noah som altid. Han er en GLAD dreng med MASSER af temperament som NOK skal fortælle hvis der er noget han vil, men ikke må eller hvis der er noget han IKKE gider, men som han skal

Han fik af sin farog mor en indendørsgynge i julegave og den ELSKER han! Vi fik den først hængt op her i sidste uge, men bedre sent end aldrig, ikke?  Han eeelsker når især hans far gir ham gyngeture, for det er VILDT og hænger nærmest VANDRET i luften!  (synes moren i hvert fald!!) "Jo vildere, jo bedre!!" tror jeg Noahs motto er

Jeg har ikke lige fået lagt billeder over på computeren fra camerater endnu, så det må I lige vente med.

Men hermed en "update"/ meget rodet fortælling om hvordan det lige går med Noah.

Hvis du kom helt herned til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Marco2

Dejlig update. Tror ikke jeg har skrevet sin min fødselsberetning  stort set.

Men super dejligt at det går godt med ham og at han i det store hele er en glad dreng der er tydelig i hans kropssprog. Det gør det hele nemmere.

Og fint at han snart er "gående".

Glæder mig til billeder når de engang kommer. 

Og bare vent. Det skal nok gå super med DP'en.

AG

Anmeld

26. januar 2012

AnneBJ

Bebrejd ikke dig selv det med ørerne!! Det kunne I jo altså ikke vide - men jeg VED hvordan du har det - for Felix fik også konstateret MØB igår.

Ellers lyder det hele jo bare dejligt, skønt med et barn som er tydelig i sine signaler!

I forhold til at drikke kop, så vil jeg gætte på, det hjælper at skippe en eller flere flasker. Jeg tror simpelthen ikke han er tørstig nok, til at gide beskæftige sig med koppen. Sådan var det herhjemme, og nu drikker han så fint af alle slags glas og kopper. Dermed ikke sagt I skal skippe flasker nu, bare en slags info

Glæder mig til billeder!

Anmeld

26. januar 2012

Maria-s

AnneBJ skriver:

Bebrejd ikke dig selv det med ørerne!! Det kunne I jo altså ikke vide - men jeg VED hvordan du har det - for Felix fik også konstateret MØB igår.

Ellers lyder det hele jo bare dejligt, skønt med et barn som er tydelig i sine signaler!

I forhold til at drikke kop, så vil jeg gætte på, det hjælper at skippe en eller flere flasker. Jeg tror simpelthen ikke han er tørstig nok, til at gide beskæftige sig med koppen. Sådan var det herhjemme, og nu drikker han så fint af alle slags glas og kopper. Dermed ikke sagt I skal skippe flasker nu, bare en slags info

Glæder mig til billeder!

Planen er også at vi begynder at skære ned påflasker så snart han er tryg ved DP, men synes bare det synd hvis det hele skal ske oven i hinanden. Så yes regner også med det hjælper at skære flaske(r) væk og vi skal også. Bare ikke lige nu.....

Anmeld

27. januar 2012

DK

Jeg tror også at han lærer det med koppen i DP. Richard kunne i alt fald pludselig selv drikke af kop en dag, og det er ikke noget han har lært herhjemme. Hvad giver du ham i koppen? Prøv med kold sødmælk frem for vand, det plejer at give en god hit-rate herhjemme. Jeg er nu også enig med Anne om at han nok ikke er tørstig hvis han får tre flasker. Så når han er ude af dem efter god DPstart så bliver det nok meget nemmere med koppen. (forresten, Richard drikker kun af glas. Han vil ikke af plastik kopper og jeg tror det er fordi han ikke lige kan se mælken igennem, og så gider han ikke "rode" med det? Plus at vi jo drikker af glas, og pt vil han bare have det vi får)

Dejligt med stor og skøn dreng! Herhjemme vil han ikke gynge vildt, men helst hænge ud over kanten på gyngen så han kan have hovedet halvt nedad mod gulvet mens han svinger langsomt frem og tilbage

Og skønt med update! BILLEDER

Anmeld

29. januar 2012

Sofia

Dejligt med en update. Han er så dygtig og fremme i skoene den unge herre!

Alfred har også haft problemer med ørerne, her var det møb.. Gad vide om de børn der blev født den 16. marts 2011 bare skal have problemer med ørerne lige nu? Og bøvl med at sove generelt? Who knows...

Men glæder mig til at se billeder af jeres dejlige dreng. og krydser fingre for det kommer til at gå rigtig fint i dp, også når du starter på job.

KNUS og god kamp lige om lidt hvis du da skal se den.. Og nu tænker DK nok, kamp, hmmm, hvad snakker hun om? DER ER FINALE; OG DANMARK ER MED

Anmeld

1. februar 2012

Maria-s

Sofia skriver:

Dejligt med en update. Han er så dygtig og fremme i skoene den unge herre!

Alfred har også haft problemer med ørerne, her var det møb.. Gad vide om de børn der blev født den 16. marts 2011 bare skal have problemer med ørerne lige nu? Og bøvl med at sove generelt? Who knows...

Men glæder mig til at se billeder af jeres dejlige dreng. og krydser fingre for det kommer til at gå rigtig fint i dp, også når du starter på job.

KNUS og god kamp lige om lidt hvis du da skal se den.. Og nu tænker DK nok, kamp, hmmm, hvad snakker hun om? DER ER FINALE; OG DANMARK ER MED

Vi skal have testet hans øre igen her om en lille måneds tid, så må vi se hvad de siger. Han tager sig stadig til sit venstre øre sådan on and off. Igår fik han Panodil da han skulle sove, da vi synes han virkede lidt påvirket af ørene.

Hans søvn er blevet noget bedre her efter han sådan rigtig er begyndt i dagpleje. LIge nu (+ de næste 2 uger) er han i gæstedagpleje. Her hos os er det et gæstehus, hvor det er de samme dagplejere der altid er der (4 stk) og det synes jeg er rigtig dejligt, så vi ikke risikere at han bliver sendt fra det ene sted til det andet. Og Noah trives!!  han HYGGER sig. Nyder at de ikke er ret mange børn til hele 4 voksne. Han ELSKER al den opmærksomhed og charmer dem alle med sine smil, grin og frække blink I dag da jeg hentede ham sad vi lige og snakkede lidt om løst og fast -og Noah selvfølgelig Og de roste ham til skyerne, så jeg blev helt stolt Han er glad, leger super godt, spiser og sover som han skal (de har nemlig IKKE problemer som vi jo kan have herhjemme! Men det er jo bare fantastisk ) Og han har ikke én gang været ked af det og savnet os (håber det så er fordi han er en afbalanceret dreng og ikke fordi han bare er glad for at komme væk hjemme fra )

I går nat var vi kun inde ved ham 3 gange (det KAN jo så også have været pga. Panodilen?). Er spændt på hvordan i nat bliver. Krydser fingre for at vi holder os i samme, eller endda endnu lavere  

Hmmm må lige have læst noget om det der MØB, ved ikke lige så meget om det....

Billeder kommer lige i en ny tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.