Uregelmæssig menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2012

Anonym trådstarter

Advarsel - klamme detaljer kan forefindes i nedenstående.

Hej alle i skønne kvinder (:

Min historie er således:

Jeg er en 22 årig kvinde, der har været på p-piller, siden jeg var 15. Har altid haft en fuldstændig regelmæssig menstruation med blødning hver 28. dag - har nærmest kunne sætte mit ur efter det. Dette gjorde sig også gældende i sidste måned, hvor den kom totalt regelmæssigt, og var i mængde og længde helt som normalt. 

Der er nu sket det, at jeg har fået en gammelblodig blødning på 22. dagen. Blodet er lidt mørkere end normalt, og der er kommet noget slimhindelignede væv med..

Det skal tilføjes, at jeg naturligvis har sexet med min kæreste i den forgangne måned, men også, at jeg har taget mine p-piller helt regelmæssigt og har ikke glemt nogen.. 

Og nu til mit spørgsmål: Hvad kan det skyldes? Skal jeg være bekymret? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

26. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Slet ingen?

Hvis du er på p-piller, vil du altid have regelmæssig menstruation, længden på din cyklus er jo hormonstyret, så det kan du ikke konkludere noget udfra.

Når det så er sagt, - hvis man oplever blødning udover det "normale", så skal man undersøges af læge. Blødningsforstyrrelsen er vanligvis harmløs, men der kan jo være tale om celleforandringer eller andre sygelige tilstande - din alder taler dog imod dette, men bliv undersøgt for en sikkerheds skyld, du er jo heller ikke i screeningsprogrammet endnu, så teoretisk set kan det være meget lang tid siden, du har fået en GU.

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du er på p-piller, vil du altid have regelmæssig menstruation, længden på din cyklus er jo hormonstyret, så det kan du ikke konkludere noget udfra.

Når det så er sagt, - hvis man oplever blødning udover det "normale", så skal man undersøges af læge. Blødningsforstyrrelsen er vanligvis harmløs, men der kan jo være tale om celleforandringer eller andre sygelige tilstande - din alder taler dog imod dette, men bliv undersøgt for en sikkerheds skyld, du er jo heller ikke i screeningsprogrammet endnu, så teoretisk set kan det være meget lang tid siden, du har fået en GU.

Jeg har aldrig fået en GU..  Tror du virkelig det kræver en lægeundersøgelse? Skal jeg ringe og få hans mening? Eller skal jeg se tiden an?

Anmeld

26. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har aldrig fået en GU..  Tror du virkelig det kræver en lægeundersøgelse? Skal jeg ringe og få hans mening? Eller skal jeg se tiden an?

Så er det godt nok ved at være på tide - jeg synes, at du skal ringe til ham og få en vurdering, hvis han følger anbefalingerne, så skal han tilbyde dig en tid til GU og evt. smear (jeg ville forlange det for en sikkerheds skyld, men sådan er vi så forskellige).

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så er det godt nok ved at være på tide - jeg synes, at du skal ringe til ham og få en vurdering, hvis han følger anbefalingerne, så skal han tilbyde dig en tid til GU og evt. smear (jeg ville forlange det for en sikkerheds skyld, men sådan er vi så forskellige).

Hvad er smear?

Anmeld

26. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er smear?

Ved den gynækologiske undersøgelse tager han en lille børste og stryger henover livmoderhalsen (det gør som regel ikke ondt, men man kan godt pletbløde lidt af det), og livmoderhalsceller kan på den måde sendes til undersøgelse for forstadier til livmoderhalskræft - det er nøjagtigt det samme folkeundersøgelsen går ud på (tilbud om smear hvert 3. år fra dit fyldte 23. år).

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved den gynækologiske undersøgelse tager han en lille børste og stryger henover livmoderhalsen (det gør som regel ikke ondt, men man kan godt pletbløde lidt af det), og livmoderhalsceller kan på den måde sendes til undersøgelse for forstadier til livmoderhalskræft - det er nøjagtigt det samme folkeundersøgelsen går ud på (tilbud om smear hvert 3. år fra dit fyldte 23. år).

Okay super. Har nu ringet til lægen, og sekretærens besked var bare "ring igen imorgen mellem 8.00 og 8.30..".. 

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

Update: Lægen siger, at det er helt normalt med en blødning uden for p-pille pausen, og at jeg ikke skal være bekymret. Dog skal jeg kontakte dem igen, hvis det tager yderligere til, hvis det fortsætter over hele weekenden eller hvis jeg får feber.

Høhø, spurgte om jeg kunne være gravid, men det tror jeg nu næppe med regelmæssig indtagen af p-piller + mens for 23 dage siden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.