Hvad er jeres erfaringer med at vende en døgnrytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Pikku Myy

Vi er i den fantastiske situation at mine forældre har inviteret os til Cuba til sommer. Vi glæder os helt vildt!! Men vi har har ingen anelse om hvordan vores dreng kommer til at reagere på at få vendt sit døgn, så hvis der er nogen der vil dele deres erfaringer vil det være dejligt!

Er det bedst at gå hard core til den, som man selv ville gøre, og bare holde ham vågen? Eller er det fuldstændig absurd? Under normale omstændigheder ville jeg være mest til at tage den stille og roligt, og lade ham selv justere, men det vil også være lidt ærgeligt at bruge tiden i Havanna på at stå op kl lort om morgenen, og gå i seng om eftermiddagen...

Hvad er dit bedste råd?

Han kommer til at være godt 3½...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Malthes mor

Jeg ville tage den helt med ro og selv lade ham regulere den. Vi skal selv til New Zealand til sommer, hvor jeg ingen betænkning har med sovevanerne. Vi tager to børn med på hhv 2 og 5 år. Når vi har været afsted på ferie, hvor vi har fløjet på mærkelige tidspunkter, så har de sovet på vej til lufthavnen, været vågne når vi tjekkede kufferter osv ind. Og når vi så er på flyvet igen, så har de fundet ro igen efter ca 30 min og så har de sovet. Og så når vi er landet, så har de været vågne, men er gået tidligt i seng den første aften og så har det været det.

Og når vi så er hjemme i danmark igen, så finder de stille og roligt ind i den normale døgnrytme igen. Det tager ca 24-36 timer.

Så tag den med ro og glæd jer over turen. Nyd den

Anmeld

26. januar 2012

Pikku Myy

Malthes mor skriver:

Jeg ville tage den helt med ro og selv lade ham regulere den. Vi skal selv til New Zealand til sommer, hvor jeg ingen betænkning har med sovevanerne. Vi tager to børn med på hhv 2 og 5 år. Når vi har været afsted på ferie, hvor vi har fløjet på mærkelige tidspunkter, så har de sovet på vej til lufthavnen, været vågne når vi tjekkede kufferter osv ind. Og når vi så er på flyvet igen, så har de fundet ro igen efter ca 30 min og så har de sovet. Og så når vi er landet, så har de været vågne, men er gået tidligt i seng den første aften og så har det været det.

Og når vi så er hjemme i danmark igen, så finder de stille og roligt ind i den normale døgnrytme igen. Det tager ca 24-36 timer.

Mener du at din erfaring er at det nærmest retter sig på et døgn?  For det lyder meget mere "luksuriøst" end jeg havde forventet og håbet. Så tror jeg bare jeg lægger min nervøsitet væk

Og du kan tro vi glæder os - det er drømmerejsen!!

New Zealand lyder også rigtig spændende - I må også have en rigtig god tur!

Anmeld

26. januar 2012

Malthes mor

Pikku Myy skriver:

Mener du at din erfaring er at det nærmest retter sig på et døgn?  For det lyder meget mere "luksuriøst" end jeg havde forventet og håbet. Så tror jeg bare jeg lægger min nervøsitet væk

Og du kan tro vi glæder os - det er drømmerejsen!!

New Zealand lyder også rigtig spændende - I må også have en rigtig god tur!

Sådan er det med mine drenge. Kan jo kun fortælle ud fra det Men husk rigeligt med rugbrød og leverpostej på dåse. Vores børn spiser alt, men det er så nemt at havde med, når man er på sightseeing. Og ungerne finder det hyggeligt med en klapsammen. Og når vores børn er sultne, så er det NUUUUU og ikke om fem min.

Anmeld

26. januar 2012

Jonatansmor

Malthes mor skriver:

Også min oplevelse. Kroppen justerer det bare selv, her er drengen lidt småtræt og hænger den første dag og så er det det

Anmeld

26. januar 2012

Pikku Myy

Malthes mor skriver:

Sådan er det med mine drenge. Kan jo kun fortælle ud fra det Men husk rigeligt med rugbrød og leverpostej på dåse. Vores børn spiser alt, men det er så nemt at havde med, når man er på sightseeing. Og ungerne finder det hyggeligt med en klapsammen. Og når vores børn er sultne, så er det NUUUUU og ikke om fem min.

1000 tak for "hjælpen" - jeg lægger mine bekymringer langt væk

Anmeld

26. januar 2012

Pikku Myy

Jonatansmor skriver:

Også min oplevelse. Kroppen justerer det bare selv, her er drengen lidt småtræt og hænger den første dag og så er det det

Jeg er vildt glad for at det er jeres erfaring at det kun tager et døgns tid. Jeg har været lidt nervøs for at det kunne tage en del flere. Det pakker jeg væk igen Tak for svar!

Anmeld

31. januar 2012

Sofia

Vi havde Alfred med i Florida i november, det gik fint. Bare tag det som det kommer. Den første nat er hård men det vender derefter.

Anmeld

1. februar 2012

Pikku Myy

Sofia skriver:

Vi havde Alfred med i Florida i november, det gik fint. Bare tag det som det kommer. Den første nat er hård men det vender derefter.

Fedt at høre - jeg var bange for at det kunne tage op til en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.