Kris89 skriver:
nu slynger jeg bare noget ud (og opper samtidig) håber ikk jeg blir skudt ned..
men hvorfor mellemnavn hvis ikke det er noget i har i familien, altså et navn fra mor og et fra far??
Der kan være en del forskellige grunde, men du kan få forklaret, hvorfor min kæreste og jeg går efter både et fornavn og et mellemnavn.
Vi er blevet ret vilde med to ret specielle navne, jeg har ikke hørt andre hedde det, og heller ikke snakke om det her i DK. Der er en lang og smuk betydning bag hvert navn - et ønske fra mg, for jeg synes man skal kunne forstå, hvorfor ens forældre, har valgt netop dét navn, andet end det er smukt.
Vi ved ikke om det bliver en dreng eller en pige, og vi ønsker ikke at slå os fast på noget navn før vi kender den lille lidt. Dog er jeg ret sikker på vi ender med at bruge de to specielle navne enten som fornavn eller mellemnavn.
Bliver det som fornavn, ønsker vi et "normalt" mellemnavn. Et navn, barnet vil kunne bruge hvis h*n kommer til et sted, hvor de ikke kan udtale det andet navn, eller hvis h*n virkelig synes det er forfærdelig, at være en af de eneste med det navn, eller hvis mobning bliver en realitet pga. Navnet.
Omvendt, ønsker vi at bruge navnet som mellemnavn, så vil fornavnet igen være et mere "normalt" navn, hvor barnet så vil kunne bruge mellemnavnet hvis h*n bliver træt af at kende 5 andre med samme fornavn. Samtidig er 'navnet' et navn, der kan udtales på dansk, engelsk og spansk, så det vil kunne fungere som navn de steder, uden det kommer til at være svært at sige.
Du er velkommen til at spørge, hvis det ikke giver mening

Til ts - hvad med
Clara Isabel
Clara Victoria
Clara Agnethe
Clara Tenna
Clara Sofie ?