Fød uden smerte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Line KN

Er der nogen, der kender til et koncept, der bygger på hurtig gispe-vejrtrækning under veerne?

Dette skulle gøre, at man næsten ikke føler veerne som smertefulde? Det er noget man skal træne i inden fødslen, fordi det efterhånden som veerne bliver værre bliver ret koncentrationskrævende at holde fast i denne vejrtrækning.

Er der nogen der har prøvet det?

Havde en ret skrap første fødsel, hvor jeg så alligevel endte med at få en epidural-blokade. Er faktisk lidt skræmt ved tanken om at anden gang kan blive lige så slem, og vil derfor gerne prøve noget, der måske kan hjælpe.

Håber at høre fra nogle helt vildt begejstrede piger

Kh Line KN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Sitrani

Line KN skriver:

Er der nogen, der kender til et koncept, der bygger på hurtig gispe-vejrtrækning under veerne?

Dette skulle gøre, at man næsten ikke føler veerne som smertefulde? Det er noget man skal træne i inden fødslen, fordi det efterhånden som veerne bliver værre bliver ret koncentrationskrævende at holde fast i denne vejrtrækning.

Havde en ret skrap første fødsel, hvor jeg så alligevel endte med at få en epidural-blokade. Er faktisk lidt skræmt ved tanken om at anden gang kan blive lige så slem, og vil derfor gerne prøve noget, der måske kan hjælpe.

Kh Line KN

Ja, jeg gjorde det under fødslen af min datter under de meget stærke veer.....

Jeg vil sige de var lidt nemmere at komme igennem, men det der startede med gispelyd, blev til noget jeg vil kalde "gispe-skrig" når veen toppede, og var på sit højeste...

Det startede med gisp-gisp-gisp og sååå fin vejrtrækning, når veen så tog til, så blev det mere hen i retning af "aah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-aaaaaah!!!" Hahaha...

Men det er i hvert fald værd at prøve inden man ryger ud i en masse smertestillende, synes jeg..

Jeg endte med epiduralblokade efter at have prøvet alt andet, da jeg var 9 cm åben.... Havde haft veer i over halvandet døgn, så havde minus overskud, og kunne bare ikke klare smerterne længere, så det blev epidural til sidst, men indtil da klarede jeg det med gisp!!!

Anmeld

25. januar 2012

Line KN

Så en lille smule hjælp, men ikke så meget?

Købte du bare kurset til hjemmebrug eller var du afsted på de der kursusdage?

Anmeld

25. januar 2012

JeNoVa

Line KN skriver:

Kh Line KN

Jeg vil ikke påstå, at mine fødsler var smertefrie, men jeg klarede dem uden kemiske smertestillende midler. Især min anden fødsel var god, hvor jeg brugte vejrtrækningsteknik under alle veerne, og min mand gav mig lænde-massage. Dér var smerterne til at holde ud, og jeg følte ikke på noget tidspunkt, at jeg havde brug for mere.

Anmeld

25. januar 2012

Sitrani

Line KN skriver:

Så en lille smule hjælp, men ikke så meget?

Købte du bare kurset til hjemmebrug eller var du afsted på de der kursusdage?

Ja, altså det var nemmere at håndtere smerterne, end hvis jeg ikke gjorde det.....

Hvis altså det er mig du spørg, så var det noget jordemoderen sagde til mig jeg skulle prøve, mens jeg var igang.. så intet jeg har øvet på overhovedet...

Anmeld

25. januar 2012

twinny

STN skriver:

Ja, jeg gjorde det under fødslen af min datter under de meget stærke veer.....

Jeg vil sige de var lidt nemmere at komme igennem, men det der startede med gispelyd, blev til noget jeg vil kalde "gispe-skrig" når veen toppede, og var på sit højeste...

Det startede med gisp-gisp-gisp og sååå fin vejrtrækning, når veen så tog til, så blev det mere hen i retning af "aah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-aaaaaah!!!" Hahaha...

Men det er i hvert fald værd at prøve inden man ryger ud i en masse smertestillende, synes jeg..

Jeg endte med epiduralblokade efter at have prøvet alt andet, da jeg var 9 cm åben.... Havde haft veer i over halvandet døgn, så havde minus overskud, og kunne bare ikke klare smerterne længere, så det blev epidural til sidst, men indtil da klarede jeg det med gisp!!!

hihi...

Anmeld

25. januar 2012

Ansemusen

Jeg fik besked på at trække vejret dybt ind, holde vejret kortvarigt og puste langsomt ud. Det var under udvidelsesveerne, altså inden den aktive fødsel.
Jeg mener at gispen er beregnet til, hvis man har pressetrang inden man må presse. Jeg måtte gerne presse, da jeg fik trang til det, og derfor blev det ikke nødvendigt for mig at gispe. Jeg brølede mere eller sagde ingenting under presseperioden.

Anmeld

25. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Line KN skriver:

Kh Line KN

nåede aldrig selv at tage det kursus...desværre. Men da jeg talte med min JM sagde hun at de havde set flere der har været til det kursus og føder uden at skrige...hvis man behersker teknikken godt.

Jeg var så heldig at jeg havde en lynfødsel på 5 timer

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Jeg brugte kun gispe metoden da jordemoderen sagde jeg skulle og det var da jeg skulle føde hovedet og for ikke at sprække... Jeg sprækkede alligevel... 

Anmeld

25. januar 2012

Valle81

Hey,

Jeg tror bestemt det kan lade sig gøre:0)

Jeg har født alle mine tre børn uden nogen former for smertestillende overhovedet. Har på intet tidspunkt synes at det ikke var til at overkommelig. Har brugt lyde og gipsen rigtig meget.

Er hvis jeg selv skal sige det en super føder:0) er heller ikke sprækket eller noget ved nogen sf dem:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.