Line KN skriver:
Er der nogen, der kender til et koncept, der bygger på hurtig gispe-vejrtrækning under veerne?
Dette skulle gøre, at man næsten ikke føler veerne som smertefulde? Det er noget man skal træne i inden fødslen, fordi det efterhånden som veerne bliver værre bliver ret koncentrationskrævende at holde fast i denne vejrtrækning.
Er der nogen der har prøvet det?
Havde en ret skrap første fødsel, hvor jeg så alligevel endte med at få en epidural-blokade. Er faktisk lidt skræmt ved tanken om at anden gang kan blive lige så slem, og vil derfor gerne prøve noget, der måske kan hjælpe.
Håber at høre fra nogle helt vildt begejstrede piger
Kh Line KN
Ja, jeg gjorde det under fødslen af min datter under de meget stærke veer.....
Jeg vil sige de var lidt nemmere at komme igennem, men det der startede med gispelyd, blev til noget jeg vil kalde "gispe-skrig" når veen toppede, og var på sit højeste...
Det startede med gisp-gisp-gisp og sååå fin vejrtrækning, når veen så tog til, så blev det mere hen i retning af "aah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-aaaaaah!!!" Hahaha...
Men det er i hvert fald værd at prøve inden man ryger ud i en masse smertestillende, synes jeg..
Jeg endte med epiduralblokade efter at have prøvet alt andet, da jeg var 9 cm åben.... Havde haft veer i over halvandet døgn, så havde minus overskud, og kunne bare ikke klare smerterne længere, så det blev epidural til sidst, men indtil da klarede jeg det med gisp!!!