NNL skriver:
Hej piger
Jeg kommer lige fra min 2. graviditetsundersøgelse hos egen læge (uge 25), hvor deres maskine kunne fortælle at der er hvide blodlegemer i min urinprøve. Den skal nu sendes til dyrkelse på Skejby Sygehus, og jeg skal på penicillin, hvis det viser sig at der er en infektion.
De siger at det ikke skader fosteret, men at det i værste fald kan føre til at jeg går i fødsel. Så kan jeg jo ligesom ikke undgå at blive nervøs... Dog sagde hun at hun ikke kunne se noget uregmæssigt i urinen under mikroskop!?!
Desuden tænker jeg hvordan det påvirker min lille dreng i maven, hvis jeg kommer på penicillin?
Håber nogle kan svare og/eller evt har prøvet det samme og kan berolige mig lidt...
Mange knus fra NNL og baby.
Til mit sidste læge besøg, var der også udslag for hvide blodlegemer i min urin, den blev derfor også sendt til dyrkning, men svaret var negativ, jeg havde ingen infektioner
Men ca en uge efter, fik jeg symptomer på blærebetændelse, altså svien ved vandladning og hyppig vandladning, og jeg kom i pencillin kur, jeg fik nogle andre piller, fordi man er gravid, så derfor giver lægen ikke nogle piller til en som man ikke må spise
I brugsanvisningen ved pillerne, stod der også at de godt måtte tages af folk der var gravide, eller ammede..
Så du skal ikke bekymre dig, selvom jeg ved det kan være svært
Anmeld