MyLille skriver:
Ja vi har det nemlig også i familien, og da bliver man jo meget opmerksom på de minste symptomer. Jeg er sygeplejerske på en diabetesafdeling, og har flere ganger tænkt på at tage et blodsukkeraparat md hjem for at måle på hende, men samtidig er det måske lidt hysterisk (som min mand siger..)
Man bliver jo lidt præget af sit erhverv
Vi skal til lægen om en uge, så får vi nævne det der.. det er jo egentlig tidlig at udvikle diabetes som 1årig.
Vi må trods alt håbe de ikke arver sygdommen
Selv om det absolut er til at leve med.. 
Så kender du jo alt til det, og ved præcis hvordan du skal gøre 
Er der andre tegn på det, end bare at drikke en masse vand?
Det kan godt være at manden synes det er hysterisk, men hellere få det tjekket, og være sikker på at der ikke er noget, end at vente længe.
Min egen læge kender til diabetes historien i min familie. Min farmor havde det, og fik det i starten af 30'erne, så min læge har været lidt obs på det, og tjekket mit blodsukker ind i mellem, hvis jeg lige hvade nogle symptomer på det.
Men foreløbig er jeg da heldigvis sluppet med graviditets sukkersyge
Jeg håber virkelig ikke at de små får det 

Det er da bestemt en sygdom der er til at leve med, men ville jo selvfølgelig helst være det foruden. Min søster fik det konstateret da hun var 17, og det var ikke en nemalder at få det i. Så tror jeg egentlig at det er bedre hvis de får det tidligt
Anmeld