Sovevaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

delimus

Åhh Hannah har fundet ud af, hvor fantastisk det er, at sove udenfor i barnevognen  Det lader faktisk til at det er ude i det klare frostvejr, at hun sover aller bedst 

Nu er det så bare at hun ligger og sover nu, men så sover hun faktisk ikke mere, før vi går i seng ved 23-tiden i aften  Det synes jeg sgi er længe hun er vågen. Hun er ikke pivet i løbet af den lange vågne periode, men der er gang i maven på hende og det resultere også i, at når vi så går i seng i aften, så er hun overtræt og møgsvær at få ned i gear og få hende til at falde til ro. Men når hun så falder i søvn tager hun så også et ordenlig ryk på mellem 5-6 1/2 time.....

Åhh de kære børn og deres vaner 

Har sgu mere eller mindre bestemt mig for, at så længe hun er glad og tilpas, så vil jeg ikke gøre mig de store bekymringer om, hvor vidt hun sover for lidt eller hvad hun gør 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Moms

Min dreng på nu godt 6 uger kan også være vågen meget længe af gangen.

Efter hans første tigerspring kan han tage en rigtig god lang søvn om eftermiddagen og så kan jeg sidde i sengen og amme ham fra vi går i seng ved 10-tiden til midnat inden han falder så meget i søvn at jeg kan lade ham ligge alene uden at han vågner.

Så ammer jeg en gang i løbet af natten og igen ved 5-6 tiden. Her står vi op og skifter ble og går så i seng igen og ammer videre. Som regel falder han i søvn igen og så sover vi til halv ti.

Det er ved at være et rimelig fast mønster.

Det eneste nye er, at han de sidste 3-4 dage har sovet i længere tid om eftermiddagen - så jeg har faktisk kunnet LAVE noget andet end bare at sidde med ham :-)

Og så har han ikke haft det store behov for tilskudsmælk. Tror jeg ihvertfald. Han er ikke pyldret eller utilfreds og bleerne er tunge. Så jeg er spændt på at veje ham om 1 uge.

Jeg synes det går ALT for stærkt. Han vokser så hurtigt og udvikler sig med lynets hast. Hvor er min lille baby?

Moms

Anmeld

25. januar 2012

anynom

Isabel's soverytme kører rimelig fast om dagen - der går 4 timer mellem hvert måltid (en enkelt gang om dagen kan der kun gå 3 timer), medmindre hun har tisset igennem bleen. Så er hun vågen cirka 1 time efter hun har spist (vi bruger en halv time på måltid og bleskift, så vågen 1½ time i alt) inden hun falder i søvn igen.
Om natten, derimod, svinger det meget. I går nat sov hun fra 23.30-06.30, i nat sov hun fra 00.30-05.30. Der har også været en enkelt nat hvor der gik 9 timer mellem måltiderne og en enkelt nat hvor der kun gik 4 timer.

Anmeld

25. januar 2012

Henriette Aaby

Hos os har det været rimeligt kaotisk. Simon sover fra ca midnat til ved 5-6 tiden. Her spiser han og er lidt vågen. Så sover han igen ofte 2 til 4 timer, hvor efter han igen spiser... Og så sover han ikke ordentligt før kl 24.... Han tager en masse så lure af 20-30 min varighed. Det ender ofte med at han er overtræt og skriger i 2-4 timer inden han sover til natten. 

I dag har han fået en flaske MME kl 17.30, han blev puttet i sin seng i soveværelset og efter en masse bøvl med en våd ble og et par bøvser sover han kl 19, og han sover endnu... Nu håber jeg at jeg kan nå at få lavet lidt mælk til natten.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

26. januar 2012

delimus

Moms skriver:

Min dreng på nu godt 6 uger kan også være vågen meget længe af gangen.

Efter hans første tigerspring kan han tage en rigtig god lang søvn om eftermiddagen og så kan jeg sidde i sengen og amme ham fra vi går i seng ved 10-tiden til midnat inden han falder så meget i søvn at jeg kan lade ham ligge alene uden at han vågner.

Så ammer jeg en gang i løbet af natten og igen ved 5-6 tiden. Her står vi op og skifter ble og går så i seng igen og ammer videre. Som regel falder han i søvn igen og så sover vi til halv ti.

Det er ved at være et rimelig fast mønster.

Det eneste nye er, at han de sidste 3-4 dage har sovet i længere tid om eftermiddagen - så jeg har faktisk kunnet LAVE noget andet end bare at sidde med ham :-)

Og så har han ikke haft det store behov for tilskudsmælk. Tror jeg ihvertfald. Han er ikke pyldret eller utilfreds og bleerne er tunge. Så jeg er spændt på at veje ham om 1 uge.

Jeg synes det går ALT for stærkt. Han vokser så hurtigt og udvikler sig med lynets hast. Hvor er min lille baby?

Moms

De er bare VÆK de der små nogle 

Hannah er vokset 7 cm på 6 uger, alle folk kommenterer også på, hvor lang hun er. Nu har hun jo så heller aldrig været "lille", men alligevel  

Nytårsaften var vi sammen med nogen der havde en dreng med på godt 3 måneder, blev sgu lidt trist da jeg så hvor stor han var  Var slet ikke forberedt på, at hun skulle blive så stor så hurtigt. 

Så det der med at alle siger nyd det, nyd det er der jo nok noget om

Meeen der er jo også mange ting at se frem til. Bare tænk på, når man engang får sit første rigtige knus af den lille, det må da bare være guld værd  

Anmeld

26. januar 2012

delimus

Henriette Aaby skriver:

Hos os har det været rimeligt kaotisk. Simon sover fra ca midnat til ved 5-6 tiden. Her spiser han og er lidt vågen. Så sover han igen ofte 2 til 4 timer, hvor efter han igen spiser... Og så sover han ikke ordentligt før kl 24.... Han tager en masse så lure af 20-30 min varighed. Det ender ofte med at han er overtræt og skriger i 2-4 timer inden han sover til natten. 

I dag har han fået en flaske MME kl 17.30, han blev puttet i sin seng i soveværelset og efter en masse bøvl med en våd ble og et par bøvser sover han kl 19, og han sover endnu... Nu håber jeg at jeg kan nå at få lavet lidt mælk til natten.

Mange hilsner

Henriette

Det er da rart at høre, at man ikke er den eneste, der bøvler lidt med det der søvn :-) Igår aftes havde Hannah heldigvis ikke ondt i maven, så lidt over midnat sov hun, så det var dejligt, at gå i seng uden alt for meget "bøvl" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.