hvornår er det mest "smart" at få barn nummer "?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. marts 2009

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder tænker jeg på hvornår det mon er mest smart for mig at få barn nummer to....
Jeg begyndte på uddannselse sep. 08 og er færdig jan 12. Min kæreste er færdig jan 11.
Jeg tænker om det er bedst at holde barset midt i udd., sidst i udd., lige når man er færdig udd., eller måske bedst helt at vente...
Hvad har i af erfaringer, hvad tænker i...????
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2009

Stumpen

Jeg fik Mathilde lige efter 4. sem på pæd sem.. (fik hende i august, så det passede perfekt) Havde et års barsel og kom tilbage og tog de sidste 3 semestre.. Blev færdig i januar i år, hvor jeg var 4 mdr henne...
Jeg vil klart anbefale dig at få børn under udd., jeg følte mig mere fleksibel og fri for at bekymre mig på samme måde hvis Mathilde var syg over flere dage..
Men som du jo selv ved, så kan man ikke helt planlægge hvornår baby kommer, for havde vi kunnet det havde jeg haft termin i februar og ikke juni, men sådan blev det ikke..
Held og lykke med det..

Anmeld

22. marts 2009

DK

Hej
Vi planlægger at få baby 2 så den kommer til semester slut. Hvad enten det så er vinter eller sommer. Så kan man holde de 7 mdrs barsel og så læse videre. Så hvis den ikke er der, så venter vi til næste gang det passer med at den kommer de to første mdr. efter semester slut.

Derudover så venter vi til jeg kun har 1 år tilbage at gå i skole i, når jeg skal starte igen. Det er mere overskueligt for mig i alt fald.

Anmeld

29. marts 2009

Anonym trådstarter

Tak for svar... jeg læser til pæd.... i næsten færdig med den første praktik (øvelses praktikken....) vil så gerne igang... men hvornår... mon det går at være gravid under den første lønnede praktik - eller bedre at satse på året efter som er et helt år med skole.... hvor lang tid må man ha barsel når man er under uddannelse?

Anmeld

29. marts 2009

Balderson

Du må under barsel have barsel lige så længe som alle andre, men det er bare ikke altid at ens barsel kommer til at passe med at du så skal starte på nyt semester.. Så du kan komme ud for at du kan komme på kontanthjælp inden du skal begynde på semesteret...

Jeg er selv pædagog og ved ikke hvordan reglerne siger nu eller om det er op til praktikpladserne at beslutte om de vil have en gravid ud eller ej. Men både i min 1. og 2 lønnede praktik vil mine praktiksteder ikke have gravide studerende...

På godt dansk fik jeg at vide, at de ikke gad bruge tid på en som bare gik på barsel efter bestået praktik... Ville hellere bruge kræfter på en der kunne komme tilbage på skolen efter praktikken var slut..

Nu var det ikke aktuelt for mig, men jeg undrede mig nemlig over det, for det var noget af det første jeg fik at vide af min praktikvejleder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.