Kønsscanning med 3D, uge 15??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.148 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

projekt-ønskebarn

Er der nogen af jer der har fået en tidlig kønsscanning, uge 15 som også fik 3D med. Vi skal til kønsscanning næste uge 15+3 og har bestilt den inkl 3D. Nu er jeg blevet i tvivl om, om det er pengene værd at få en 3D på dette tidlige stadie og om man overhoved kan se noget på en 3D scanning allerede nu? Ellers vil vi nemlig hellere spare pengene og få en senere i graviditeten?

Ha´ en dejlig dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Dorthe77

projekt-ønskebarn skriver:

Er der nogen af jer der har fået en tidlig kønsscanning, uge 15 som også fik 3D med. Vi skal til kønsscanning næste uge 15+3 og har bestilt den inkl 3D. Nu er jeg blevet i tvivl om, om det er pengene værd at få en 3D på dette tidlige stadie og om man overhoved kan se noget på en 3D scanning allerede nu? Ellers vil vi nemlig hellere spare pengene og få en senere i graviditeten?

Ha´ en dejlig dag 

Vi fik at vide at ved en 3D så tidligt, er det mere en alien man får at se i stedet for en baby, og det havde vi ikke lyst til. Faktisk fik vi en alien at se ved alm 2D scanning og det syn kunne vi godt have undvære.
Hos Jordemoder.dk anbefalede de 3D omkring uge 28, da det er der man får de bedste billeder. Baby ligner en baby og der er stadig så meget plads i maven, at man får gode billeder.
Vi tog en 2D kønsscanning 15+0 og 3D/4D i 27+0 og det var hver en øre værd og mere til :-D

Hvis i tager scanninger hos autoriserede Jordemoder og er medlem af sygeforsikring Danmark, så giver Danmark 30 % til det.

Håber du kan bruge min erfaring :-)

Tillykke med den lille. Nyd graviditeten uanset hvilke gener, der følger med. Det er det hele værd :-)

Anmeld

25. januar 2012

Annana89

Jeg ville klart vente, fik kønsscanning da jeg var 15+2 og havde bare bestilt 2 D men hun viste os ham os i 3D og vil sige jeg fik mere ud af at se ham i 2D. Der var ikke så meget baby over ham i 3D!

Jeg ville spare pengene og vente til jeres bebse er lidt større!!!

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

Dorthe77 skriver:

Vi fik at vide at ved en 3D så tidligt, er det mere en alien man får at se i stedet for en baby, og det havde vi ikke lyst til. Faktisk fik vi en alien at se ved alm 2D scanning og det syn kunne vi godt have undvære.
Hos Jordemoder.dk anbefalede de 3D omkring uge 28, da det er der man får de bedste billeder. Baby ligner en baby og der er stadig så meget plads i maven, at man får gode billeder.
Vi tog en 2D kønsscanning 15+0 og 3D/4D i 27+0 og det var hver en øre værd og mere til :-D

Hvis i tager scanninger hos autoriserede Jordemoder og er medlem af sygeforsikring Danmark, så giver Danmark 30 % til det.

Håber du kan bruge min erfaring :-)

Tillykke med den lille. Nyd graviditeten uanset hvilke gener, der følger med. Det er det hele værd :-)

nu blander mig jeg lige - hvilken gruppe af danmark skal man være medlem af før de dækker?

Anmeld

25. januar 2012

Kit

Jeg vil anbefale jer at vente med 3D til senere.

Vi var til kønsscanning 17+1 og der blev vist i 3D, hvilket var en alien, da bebs ikke har sul på kroppen endnu. Men stadig en oplevelse.

God fornøjelse.

Anmeld

25. januar 2012

Miss Juul

Jeg fik lavet en kønscanning 16+3 hvor der også blev vist små klip/billeder i 3d.

For mig betød det meget.. Men det er nok forskelligt fra person til person..

Altså selvfølgelig kan man se det stadig er et foster, men omvendt kunne vi allerede se han har arvet træk efter sin far

Der ligger et billede på min profil af ham 16+3 i 3d hvis du vil se hvad du kan forvente at se. Men som sagt folk er forskellige..

og for kæresten og jeg var det klart positivt at se vores søn

Anmeld

25. januar 2012

Dorthe77

k skriver:

nu blander mig jeg lige - hvilken gruppe af danmark skal man være medlem af før de dækker?

Det er helt ok :-)
Jo flere der kan bruge den info jo bedre :-)
Så længe man ikke kun er hvilemedlem, får man 30% tilbage fra danmark. Det er nyt her fra 1. januar.
Synes det var en glædelig nyhed, for så kostede vores 3D/4D pludselig kun 700 kr ;-)

Anmeld

25. januar 2012

FrkZier

Dorthe77 skriver:

Det er helt ok :-)
Jo flere der kan bruge den info jo bedre :-)
Så længe man ikke kun er hvilemedlem, får man 30% tilbage fra danmark. Det er nyt her fra 1. januar.
Synes det var en glædelig nyhed, for så kostede vores 3D/4D pludselig kun 700 kr ;-)

ej hvor dejligt.. det skal jeg da helt sikkert have i mente

Anmeld

25. januar 2012

JH12

Vi fik lavet kønsscanning i 3D/4D i uge 15+2, og det var en FANTASTISK oplevelse..

vedhæfter lige et billede, hvor du har mulighed for at se HVOR meget man faktisk kan se.. Ja de er meget mavre, men jeg synes bestemt også man kan se træk, plus man får så meget mere ud af det.
Eefter 3D/4D scanning, så er 2D bare en skuffelse..

Vi synes det var så stor en oplevelse at vi vil have 3D/4D scanning igen når vi kommer til uge 29..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. januar 2012

Mor til L&S

projekt-ønskebarn skriver:

Ha´ en dejlig dag 

Jeg ville personligt IKKE vælge 3D så tidligt i graviditeten, da barnet ikke er en "rigtig baby" endnu, men lidt mere alien - håber du forstår hvad jeg mener..

Samt fordi øjene ikke er helt på plads på det tidspunkt...

Ville absolut vente til du er omkring uge 22-24 med 3D og indtil vælge 2D, men det er bare min personlige mening

Pøj Pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.