Er lidt nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Nadja+Baby+2012

Hej alle sammen!

Jeg er helt ny herinde, men har dog fulgt med i debatterne de sidste par måneder. ¨

Min kæreste og Jeg har forsøgt at blive gravid det sidste 1,5 år, og nu er det endelig lykkes!!!

Jeg testede positiv Tirsdag morgen i sidste uge, og har siden kunnet mærke nogle mens-agtige smerter. Derudover har jeg også fået sådan nogle jag (ved ikke lige hvad jeg skal kalde dem). De kom hver gang jeg strak mig, eller på en eller anden måde spændte i underlivet. Nu har jeg ikke kunnet mærke dem siden i går eftermiddags, og det bekymrer mig meget! Jeg har kunnet mærke dem hver nat, når jeg har vendt mig eller sådan noget.

I går aftes var jeg på vej til Zumba, hvor jeg fik nogle kraftige mens-smerter, og der tænkte jeg bare at nu er jeg ikke gravid længere! Men der er ikke kommet noget blod - alt er som det har været hele tiden, men kan dog ikke mærke de der jag!

Har i været ude for sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Koen.

Tænker det er ligament smerterne du mærker, de kommer og går igennem hele graviditeten pga alt udvider sig jeg er 24+4 og får stadig jag og menssmerter

Tillykke med graviditeten

Anmeld

25. januar 2012

Mutti2B

Sådan havde jeg det også det første stykke tid og det var bare ligamentsmerter

Anmeld

25. januar 2012

Masig

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej alle sammen!

Jeg er helt ny herinde, men har dog fulgt med i debatterne de sidste par måneder. ¨

Min kæreste og Jeg har forsøgt at blive gravid det sidste 1,5 år, og nu er det endelig lykkes!!!

Jeg testede positiv Tirsdag morgen i sidste uge, og har siden kunnet mærke nogle mens-agtige smerter. Derudover har jeg også fået sådan nogle jag (ved ikke lige hvad jeg skal kalde dem). De kom hver gang jeg strak mig, eller på en eller anden måde spændte i underlivet. Nu har jeg ikke kunnet mærke dem siden i går eftermiddags, og det bekymrer mig meget! Jeg har kunnet mærke dem hver nat, når jeg har vendt mig eller sådan noget.

I går aftes var jeg på vej til Zumba, hvor jeg fik nogle kraftige mens-smerter, og der tænkte jeg bare at nu er jeg ikke gravid længere! Men der er ikke kommet noget blod - alt er som det har været hele tiden, men kan dog ikke mærke de der jag!

Har i været ude for sådan noget?

I starten havde jeg virkelig mange og kraftige mens smerter... Det er der mange der har, din livmoder skal jo vænne sig til at der skal vokse en baby i den... De jag du mærker lyder som ligamentsmerter, dem har jeg også ind imellem... Livmoderen vokser for mentlig i ryk og derfor mærker du dem ikke hele tiden.. Der kan sagtens gå flere dage eller uger uden du mærker noget og pludselig så kommer det hele på en gang i nogle dage.. Især når man rejser sig hurtigt, anstrenger sig fysisk eller vender sig i sengen...

Tag det helt roligt, det lyder helt normalt det du oplever...

Har haft det på nøjagtig samme måde og jeg er 12 uger henne nu og har set en levende baby i maven 2 gange og forhåbentlig for tredje gang her på mandag...

Anmeld

25. januar 2012

Nadja+Baby+2012

Ja, tror os det er ligament smerter, men blev bare nervøs når jeg nu ikke kunne mærke dem mere.

Nu er jeg lidt mere rolig! Var eller lige ved at køre ned og købe en test for at tjekke om jeg stadig er gravid!

Det er nok fordi vi har prøvet så længe, og når det endelig er sket, så tror jeg ikke helt på det, og når jeg endelig har overbevist mig selv om at det er rigtig nok, så tænker jeg at jeg er sikker på det går galt for os... Men 7-9-13! Det SKAL bare gå godt!

Hvordan beregner jeg hvor langt jeg er. Nu testede jeg positiv sidste tirsdag, og jeg har en cyklus på 28-29 dage. Er jeg så 5+ et eller andet nu? Det skal lige siges at jeg forventede min mens tirsdag i sidste uge

Det skal lige siges at det er første barn

Anmeld

25. januar 2012

Masig

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ja, tror os det er ligament smerter, men blev bare nervøs når jeg nu ikke kunne mærke dem mere.

Nu er jeg lidt mere rolig! Var eller lige ved at køre ned og købe en test for at tjekke om jeg stadig er gravid!

Det er nok fordi vi har prøvet så længe, og når det endelig er sket, så tror jeg ikke helt på det, og når jeg endelig har overbevist mig selv om at det er rigtig nok, så tænker jeg at jeg er sikker på det går galt for os... Men 7-9-13! Det SKAL bare gå godt!

Hvordan beregner jeg hvor langt jeg er. Nu testede jeg positiv sidste tirsdag, og jeg har en cyklus på 28-29 dage. Er jeg så 5+ et eller andet nu?

Det skal lige siges at det er første barn

Det tog også os et års tid og det er også først nu det rigtig er gået op for mig at jeg er gravid og det er også først nu jeg begynder at slappe lidt mere af.. De første mange uger var jeg sikker på testen havde vist forkert og jeg ikke var gravid, kunne simpelthen ikke tro det... Og jeg er også blevet hamrende nervøs hver gang noget opførte sig anderledes end det plejede... Men der sker jo meget med kroppen så man kan ikke rigtig forudsige hvad den gør jo...

Du regner det ud ved at tage første dag i sidste mens. Så regner du bare derfra den dag, hvor mange uger og dage der er gået... Ellers google "terminsberegner", så kan du skrive første dag i sidste mens ind og så regner den det ud for dig...

Anmeld

25. januar 2012

Silas&Mille

Så længe du ikke har blødt (eller har haft MEGET kraftige smerter), tror jeg bestemt ikke du skal være nervøs.

Da jeg var gravid med Silas, havde jeg det på nøjagtig samme måde som du beskriver. Det er jag'ene er forsvundet betyder 'bare' at ligamenterne er med lige nu. Du skal nok komme til at mærke dem igen 

Her anden gang var det lige anerledes, men havde dog stadig mens-lignende smerter omkring det tidspunkt jeg skulle have haft min mens, men slet ikke så kraftigt som med Silas. Men min krop har så heller ikke fået lov til at hele 100% efter den første fødsel, så det hele har nok været lidt slapt 

Anmeld

25. januar 2012

lillemusen10

Tillykke med graviditeten! Jeg er nogenlunde lige så langt som dig og er også gravid med mit første barn. Jeg har oplevet de samme mens agtige smerter / jag - oftest også om aftenen og natten og ifm. fysisk aktivitet. Det lyder som om det går lige efter bogen i mine ører, så håber du finder lidt ro og kan nyde din graviditet.

Sjovt forresten... har også tid til første lægebesøg d. 22/2!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.