Puha - har det lidt svært! What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

Lunae

Min kæreste og jeg har snakket om, at vi gerne vil have 3 år mellem vores børn.

Imidlertid har jeg fået konstateret en genfejl, som gør at jeg kan danne blodpropper i moderkagen og derfor risikere abort, også sent i graviditeten

Nu tænker jeg at vi måske burde gå igang med projekt baby, for hvis jeg risikere at skulle abortere én eller flere gange, så kan der jo desværre gå lang tid før vi får nr to!

Hvad ville i gøre? Vente til senere eller påbegynde projekt baby nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Nemesis

Jeg ville vente lidt endnu. Jeg ville tro på, at jeg ville blive fulgt og evt. medicineret så risikoen for at det går galt ville blive ret lille og samtidig vil troen/håbet på at det vil gå fint være den tanke jeg ville satse mest på.

:-) Sisse som måske er naiv men heller ikke vil tage sorgerne på forskud.

Anmeld

24. januar 2012

Ciss

Lunae skriver:

Imidlertid har jeg fået konstateret en genfejl, som gør at jeg kan danne blodpropper i moderkagen og derfor risikere abort, også sent i graviditeten

Nu tænker jeg at vi måske burde gå igang med projekt baby, for hvis jeg risikere at skulle abortere én eller flere gange, så kan der jo desværre gå lang tid før vi får nr to!

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er, men jeg er selv tæt på at falde for aldersgrænsen og lidt ked af, at jeg ikke fik flere børn tidligere.

Så jeg tror, jeg ville starte lidt før for at øge chancerne for faktisk at lykkes. Give sig selv lidt mindre stress, fordi man ved, at man har tiden for sig.

Anmeld

24. januar 2012

Lunae

Nemesis skriver:

Jeg ville vente lidt endnu. Jeg ville tro på, at jeg ville blive fulgt og evt. medicineret så risikoen for at det går galt ville blive ret lille og samtidig vil troen/håbet på at det vil gå fint være den tanke jeg ville satse mest på.

:-) Sisse som måske er naiv men heller ikke vil tage sorgerne på forskud.

Egentlig har jeg det også sådan og jeg er jo gået igennem en graviditet med min datter uden blodfortyndende medicin eller ekstra tjek. Hun er en sund og rask pige. Alligevel har jeg den sidste tid været i tvivl - frygter sådan at der ikke kommer flere børn til mig

Anmeld

24. januar 2012

Lunae

Ciss skriver:

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er, men jeg er selv tæt på at falde for aldersgrænsen og lidt ked af, at jeg ikke fik flere børn tidligere.

Så jeg tror, jeg ville starte lidt før for at øge chancerne for faktisk at lykkes. Give sig selv lidt mindre stress, fordi man ved, at man har tiden for sig.

Jeg er kun 25, så alderen er ikke den der sætter grænser endnu

Men tænker at hvis vi starter nu, så kommer der minimum til at være to år mellem dem og det er jo nok ikke så sandsynligt at jeg bliver gravid lige med det samme

Anmeld

24. januar 2012

katrine26

HHHmmm kan godt se hvorfor du gør dig tanker.

jeg tror jeg ville veje fordele og ulemper op med hinanden.

1. Hvad vis du bliver gravid hurtigt og gennemføre graviliteten til ug..har i så plad-øknominen og overskudet til et til barn.

2. tør vi tage chancen og vente til vores datter er ca. 3 år også måske abotere gang på gang..

Tag og kig på jeres sitaution og mærk efter i jeres hjerter om i skal vente eller gå i gang..

Held og lykke..

Katrine26

Anmeld

24. januar 2012

Lunae

katrine26 skriver:

HHHmmm kan godt se hvorfor du gør dig tanker.

jeg tror jeg ville veje fordele og ulemper op med hinanden.

1. Hvad vis du bliver gravid hurtigt og gennemføre graviliteten til ug..har i så plad-øknominen og overskudet til et til barn.

2. tør vi tage chancen og vente til vores datter er ca. 3 år også måske abotere gang på gang..

Tag og kig på jeres sitaution og mærk efter i jeres hjerter om i skal vente eller gå i gang..

Held og lykke..

Katrine26

Vi er begge studerende så økonomien er som den er vi har overskuddet og glæder os begge rigtig meget jeg hælder mest til at gå igang, men er typen som forsøger at planlægge mig ud af alting og det ved jeg jo godt at man ikke kan altid!

Anmeld

25. januar 2012

katrine26

Lunae skriver:

Vi er begge studerende så økonomien er som den er vi har overskuddet og glæder os begge rigtig meget jeg hælder mest til at gå igang, men er typen som forsøger at planlægge mig ud af alting og det ved jeg jo godt at man ikke kan altid!

Ok..ja kender jeg godt..men vis jeres hjerter sige for at i skal gå igang jamen så er det da det i skal..

katrine26

Anmeld

25. januar 2012

Holbæktrunten

Lunae skriver:

Åh altså - en træls situation!

Hmmm, her var der overvejende sandsynlighed for at der ville gå laaaaang tid før jeg blev gravid, så vi startede lidt før. og dælme om ikke min lille supermand ville frem i verden, og snupsede den første mulighed der bød sig 

Jeg tænker også, hvis i kan få tingene til at hænge sammen økonomisk og pladsmæssigt, og har overskuddet til endnu en graviditet og lille bebs, så gå da i gang... Mht abortrisiko - jamen som du selv siger, man bliver fulgt grundigt og tjekket op på, så prøv at lade være at bekymre dig for meget. lettere sagt end gjort, i know

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.