jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

sandramor

hej hej.....

jeg har idag været til jm og det hele gik meget fint.... lillepigen blev skudt til omkring 1300-1400g

men hmmmmm....... jeg har jo som sagt været til glukose belastning og har fået blodsukker apperat med hjem og måler mit blodsukker 6 gange om dagen 2 gange om ugen og det hele ser bare så fint ud....

men ak ak min urinprøve viste 2+ for sukker??????

hvordan dælen hænger det sammen??? når mine blodsukker tal er fine...... jeg fik en liiiillle smule sukker på min havregryn i morges og en enkelt is igår aftes..... er det derfor eller hvordan????

skal til kontrol på gyn amb d. 7 feb. men nu ville min jm sende en henvisning for at se om de ville se mig før deroppe eller hvordan..... hmmm....

kan man have sukker i sin urin uden at ens blodsukker er for højt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

sandramor

opper lige......

slet ingen der har oplevet noget lignende???

Anmeld

24. januar 2012

Jeia

sandramor skriver:

hej hej.....

jeg har idag været til jm og det hele gik meget fint.... lillepigen blev skudt til omkring 1300-1400g

men hmmmmm....... jeg har jo som sagt været til glukose belastning og har fået blodsukker apperat med hjem og måler mit blodsukker 6 gange om dagen 2 gange om ugen og det hele ser bare så fint ud....

men ak ak min urinprøve viste 2+ for sukker??????

hvordan dælen hænger det sammen??? når mine blodsukker tal er fine...... jeg fik en liiiillle smule sukker på min havregryn i morges og en enkelt is igår aftes..... er det derfor eller hvordan????

skal til kontrol på gyn amb d. 7 feb. men nu ville min jm sende en henvisning for at se om de ville se mig før deroppe eller hvordan..... hmmm....

kan man have sukker i sin urin uden at ens blodsukker er for højt???

Jeg ved ikke om man kan have sukker i urinen uden at ha højt blodsukker.

Jeg har fået målt sukker i urinen flere gange under begge graviditeter og hver gang jeg havde spist havregryn til morgenmad, havde jeg sukker i urinen. Jeg spiser det uden sukker, så det må skyldes havregrynen. Hvis jeg spiste rugbrød havde jeg ikke sukker i urinen. Har fået lavet glukosebealsning 2 gange i hver graviditet, den var altid ok. Så jeg stoppede med at spise havregryn. 

Anmeld

24. januar 2012

sandramor

hmmm nå for søren

jaa jeg plejer også at spise en grov bolle eller rugbrød til morgenmad.... men selvfølgelig lige idag spiste jeg havregryn

typisk.......... tænker lidt at det er lidt træls hvis de pisker en stemning op over det.... altså selvfølgelig er det godt de er opmærksomme men ja jeg ved ski ikke....

andre der har oplevet dette???

Anmeld

24. januar 2012

sandramor

hmmm nå for søren

jaa jeg plejer også at spise en grov bolle eller rugbrød til morgenmad.... men selvfølgelig lige idag spiste jeg havregryn

typisk.......... tænker lidt at det er lidt træls hvis de pisker en stemning op over det.... altså selvfølgelig er det godt de er opmærksomme men ja jeg ved ski ikke....

andre der har oplevet dette???

Anmeld

24. januar 2012

kvinde84

Jeg havde også sukker i urinen. Det blev jeg meget overrasket (og sur) over, da jeg bestemt ikke er overvægtig, og hele mit liv har dyrket sport og motion, og jeg lægger stor vægt på at spise sundt. Ikke mindst spiser jeg meget lidt slik og sukkerholdig mad, da jeg nok er født med det modsatte af en sød tand  Jeg har så heller ikke taget synderligt meget på her i graviditeten, så jeg syntes at det var bund uretfærdigt at jeg skuller tjekkes for gravidiabetes.

Da resultatet kom, så var tallene også fine, de var så lave de kunne, uden dog at gå under grænsen. Det skal så også siges, at når jeg var til tjek, så stixede jeg for en sjov skyld min urin, og den viste alt for meget sukker i urinen. Dvs at jeg havde sukker i urinen, selv om mit blodsukker samtidigt var lavt (dog inden for normalen).   

Anmeld

24. januar 2012

sandramor

Ja altså den følelse af at være sur og skuffet kender jeg godt....
Jeg ved mine tal er fine og spiser godt nok ikke særlig meget sukker så jeg tænkte også: hvad f..... er nu det her for noget altså.... Men kan så forstå og læse mig til at man godt kan ha sukker i urinen uden at ha sukkersyge... Noget med at det skyldes at nyrene under graviditet blir utætte og derved udskiller sukkeren i urinen... Noget i den retning ihvertfald.....

Men fik du aldrig svar på hvordan og hvorfor?

Har på fornemmelsen jeg skal til en ny glukosebelastning trods mine fine blodsukkertal :-\

Anmeld

24. januar 2012

kvinde84

sandramor skriver:

Ja altså den følelse af at være sur og skuffet kender jeg godt....
Jeg ved mine tal er fine og spiser godt nok ikke særlig meget sukker så jeg tænkte også: hvad f..... er nu det her for noget altså.... Men kan så forstå og læse mig til at man godt kan ha sukker i urinen uden at ha sukkersyge... Noget med at det skyldes at nyrene under graviditet blir utætte og derved udskiller sukkeren i urinen... Noget i den retning ihvertfald.....

Men fik du aldrig svar på hvordan og hvorfor?

Har på fornemmelsen jeg skal til en ny glukosebelastning trods mine fine blodsukkertal :-\

Nej jeg fik aldrig en forklaring på hvorfor  Men jeg selv har en mistanke til at det er noget med mine nyrer, da jeg for nogle år siden blev opereret i venstre nyre pga forstørret nyrebækken (forsnævring af urinleder)! I graviditeten har jeg også fået smerter i højre side. Jeg forlangte derfor et tjek, fordi jeg kunne genkende smerterne, og rigtig nok - nu er begge nyrebækkener udvidede. Det sætter self. extra pres på nyrerne. Men jeg tænkte faktis ikke på at spørge ham der undersøgte mig, om det kunne have forbindelse med sukker i urinen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.