Niårig piges abort skaber splid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

Fordømmelserne regner ned over den katolske kirke efter bandlysningen af flere læger, der har udført abort på en niårig voldtaget pige

Hvis liv er vigtigst?

To uskyldige fostre eller deres niårige mor, der tilsyneladende er blevet gravid efter en voldtægt og risikerer at dø som følge af graviditeten?

Det spørgsmål er centrum for en højlydt og uforsonlig debat mellem den katolske kirke, der er kraftig modstaner af abort, og medvirken til abort – uanset omstændighederne - på den ene side og den brasilianske præsident, Luiz Inazio Lula da Silva, sundhedsminister Jose Gomes Temporao og flere kvindeorganisationer på den anden.

Striden begyndte i sidste uge, da den katolske biskop, Jose Cardoso Sobrinho, i delstaten Bernambuco i det nordøstlige Brasilien meddelte, at en kvinde og en gruppe læger, der havde udført en abort på kvindens kun niårige gravide datter, er ekskommunikeret, altså bandlysning fra at deltage i nadver, skrifte og andre sakramenter.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg får kvalme!!! Stop nu med at styre andres liv med middelalderlige, kvinde-undertrykkende doktriner og trussel om død og ildebrand hvis folk lever efter sund fornuft i stedet

Anmeld

13. marts 2009

Janep

ja.. jeg sys os det er fuldstendig sygt...

Anmeld

13. marts 2009

netdaddy

Al religion er for mig at se totalt sindsyg i sin grundvold....

Alle religioner bygger i sit historiske perspektiv udelukkende på undertrykkelse, doktriner og trusler om bål og brand, hvis man ikke lever efter nogle regler som er udtænkt af magtsyge mennesker.

Nogle religioner hænger så mere ved det i dag end andre, men det fjerner ikke min holdning til religion...hvornår pokker vågner 90% af verdens befolkning og ser lyset i at andre ikke skal bestemme over deres sunde fornuft?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.