Plukveer-maridt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

kvinde84

Hvornår skal man være bekymret over, at man har for mange plukveer? Jeg har de seneste dage haft (tror jeg) mange plukveer. De gør slet ikke ondt, men jeg føler at der sker et eller andet underligt i maveregionen, og så når jeg føler efter, er min mave helt spændt. De kommer også når jeg ligger ned og slapper af, og når jeg om aftenen lægger mig at sove.

Jeg har - til min store utilfredshed - faktis aldrig drømt om min baby, men nu er jeg begyndt at få maridt om, at jeg har fået veer, og skal føde her og nu. Ikke særligt rart, når jeg knapt er kommet til uge 23 Kan man fremprovokere plukveer ved at tænke for meget over dem?Eller er det en mulighed at det er ungen, der ligger i en underlig stilling, der får det at føles som en plukve??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Cookiemonsteret

kvinde84 skriver:

Hvornår skal man være bekymret over, at man har for mange plukveer? Jeg har de seneste dage haft (tror jeg) mange plukveer. De gør slet ikke ondt, men jeg føler at der sker et eller andet underligt i maveregionen, og så når jeg føler efter, er min mave helt spændt. De kommer også når jeg ligger ned og slapper af, og når jeg om aftenen lægger mig at sove.

Jeg har - til min store utilfredshed - faktis aldrig drømt om min baby, men nu er jeg begyndt at få maridt om, at jeg har fået veer, og skal føde her og nu. Ikke særligt rart, når jeg knapt er kommet til uge 23 Kan man fremprovokere plukveer ved at tænke for meget over dem?Eller er det en mulighed at det er ungen, der ligger i en underlig stilling, der får det at føles som en plukve??

Hvis de gør ondt skal du ringe med det samme det kan så os være ligmentsmerter

Men de drømme havde jeg os, har os drømt at jeg fødte ved akut Ks det vist meget normalt at have de drømme  

Anmeld

24. januar 2012

Hulubulu86

Jeg havde rigtig mange plukveer, fra omkring uge 22 tror jeg, og de fortsaette med at komme hele tiden lige til den dag jeg foedte i uge 41+1

Og det var nemlig saa hele maven ligesom blev ''loeftet'' hvis det giver mening, den fik den sjoveste form og man kunne tydeligt maerke det.

Hvis du er bekymret ville jeg dog ringe og snakke med din jordemoder saa du kan slappe af igen

Anmeld

24. januar 2012

kvinde84

Dubai skriver:

Jeg havde rigtig mange plukveer, fra omkring uge 22 tror jeg, og de fortsaette med at komme hele tiden lige til den dag jeg foedte i uge 41+1

Og det var nemlig saa hele maven ligesom blev ''loeftet'' hvis det giver mening, den fik den sjoveste form og man kunne tydeligt maerke det.

Hvis du er bekymret ville jeg dog ringe og snakke med din jordemoder saa du kan slappe af igen

Ok, så man kan godt have mange plukveer uden at det er noget skidt  Selve plukveerne generer mig ikke, det er bare tanken om at skulle nedkomme alt for tidligt!

Anmeld

24. januar 2012

kvinde84

Cookiemonsteret skriver:

Hvis de gør ondt skal du ringe med det samme det kan så os være ligmentsmerter

Men de drømme havde jeg os, har os drømt at jeg fødte ved akut Ks det vist meget normalt at have de drømme  

De gør nemlig slet ikke ondt, så det er altid noget  Det er bare noget lort, når det fucker med mit hoved. Men jeg er sikkert ikke den eneste der drømmer sådan

Anmeld

24. januar 2012

Kamulla

du skulle lige runde lægen med en urinprøve for at tjekke om du har en urinvejsinfektion... sådan en viser sig nemlig ved mange plukveer og kasn i værste tilfælde give så slemme plukveer så det går over i veer..  det skete med mig, men fik heldigvis stoppe det og vr indlagt i 5 dage til obs

Anmeld

24. januar 2012

rsmor

Hej, du skal tage plukveer seriøst, jeg ville tage til lægen og få tjekket urin osv. Dine plukveer må ikke blive regelmæssige og gøre ondt. Jeg blev selv indlagt i uge 29 med plukveer, der blev til rigtige veer, heldigvis blev det stoppet og var sengeliggende resten af graviditeten. Så du skal tage plukveer alvorligt  

Anmeld

24. januar 2012

anynom

kvinde84 skriver:

Nu er det ikke for at gøre dig (mere) nervøs. Men prøv at ringe op på fødegangen.

Da jeg var 27+4 blev jeg indlagt pga truende for tidlig fødsel og lå på sygehuset i 7 stive uger. Dette var pga plukkeveer (som ikke gjorde ondt), de forkortede simpelthen min livmoderhals fra 30 mm til 13 mm (og har været helt nede på 7-8 mm).

Jeg endte dog som en "succes" og Isabel er født 37+0 på trods af, at jeg var ved at gå i fødsel 3 gange og fik vehæmmende drop.

Så ring derop hvis du er utryg, så kører de en CTG kurve på dig og ser hvor mange plukkeveer du har på en time - er det for mange scanner de dig højest sandsynligt for at se din livmoderhals.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.