Beregning af cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.525 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

livhemdrup

Hej jeg har brug for hjælp til ca beregning. Hvis man eksempel startede mens d. 18 dec som så sluttede 4 dage efter og så i januar starter mens 19 og så slutter 22 igen hvor lang er ens cyklus så og hvordan regner man den ud??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

FruHolm <3

Hej jeg har brug for hjælp til ca beregning. Hvis man eksempel startede mens d. 18 dec som så sluttede 4 dage efter og så i januar starter mens 19 og så slutter 22 igen hvor lang er ens cyklus så og hvordan regner man den ud??

Altså det lægen kalder alm cyklus er 28 dage hvilket betyder at da du havde første dag d18 dec så er det 4 uger fra den dag, havde selv d 14 dec og skulle have haft d 12 jan men har ikk fået men så odag skal jeg til lægen, men det betyder din cyklis er på 31 dage så  Og i følge beregning skulle du gerne have ægløsning omkring 5 feb

Anmeld

24. januar 2012

Rockertand

livhemdrup skriver:

Det er lidt svært at være sikker på beregningen udfra en enkelt cyklus, den kan godt variere - men i dette tilfælde er det 31 dage. Det har ingen betydning, hvor mange dage du har menstruation.

Du starter med at tælle, når din menstruation starter, og sidste dag er så dagen inden næste menstruation starter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.