Hvornår er baby mest aktiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

JH12

Hej i dejlige Tøser..

Jeg er nysgerrig efter at vide hvornår jeres baby er mest aktiv, og hvor i oftest mærker baby?

Min lille pige, vågner gerne om morgen mens vi ligger og vågner..
Ellers vågner hun når vi spiser, kører bil, eller nogle gange i løbet af eftermiddagen.. også er hun super aktiv når jeg gerne vil sove - så ligger hun og sparker ned i blæreren.. Ellers plejer hun bare at sparke omkring midt på maven, lige over blæreren..

De sidste par uge er jeg også begyndt at mærke hende ude i sidderne.
og på en eller anden syg måde så ligger hun meget og presser på mine ribben, særlig når jeg sidder - så jeg har det bedst når jeg ligger eller står op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

viben

Jeg synes også at jeg er begyndt at kunne mærke mine ribben, på den måde at maven især er øm når jeg sidder, som om man klemmer helt sammen... Og så kan den også bare være øm højere oppe i det hele taget...

Jeg mærker rigtig meget liv.. Jeg mærker ham næsten altid ved 21-22 tiden, hvor han sparker en del... Når jeg går i seng er det som om at han lige skal ligge sig til rette... Så mærker jeg ham ind i mellem om natten når jeg er oppe og tisse... Og NU
Jeg synes det er svært at sætte tal på om dagen, der er der ikke en rigtig rytme... Men hvis man tæller alt med fra vibrationer til stærke spark, så mærker jeg i hvert fald 50 bevægelser på en dag... Der går ikke lang tid imellem

Anmeld

24. januar 2012

NNL

Synes efterhånden også der er rigtig meget aktivitet i min mave, der går ikke længe imellem jeg mærker ham. Ikke altid de vilde spark, kan også bare være at det kilder lidt indefra eller at jeg kan mærke der bliver presset noget ud mod maveskindet (tror det er numsen)

Min kæreste har f.eks. lagt og mærket ham sparke godt derinde i nat, mens jeg bare har snorksovet. Totalt sødt at far og dreng bare ligger og hygger sig imens

Ellers er de fleste spark lidt til højre og lidt under navlen. Men ellers allesteder nu. Både helt nede, eller i siderne eller oppe under ribbenene (som han også er blevet glad for nu). Det er også hårdt for mig at sidde for længe, det bliver ligesom presset for meget sammen...

Anmeld

28. januar 2012

CaWi

Jeg mærker liv stort set hele dagen  Når jeg er på job, eller bare generelt er aktiv, så er det helt i bunden af bækkenet jeg kan mærke spark, eller blide bevægelser lodret over maveskindet.

Om aftenen, og specielt når jeg har lagt mig i seng, pusler den godt rundt, og sparker rigtig meget ude i siderne. Der kan godt gå en times tid, inden jeg får ro nok til at sove Vi skal jo begge lægge os ordenligt til rette 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.