hvad er din alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Bella89

hej piger

jeg overvejer og få et donorbarn til efteråret

jeg har tænkt på det i nogle månder, da jeg ikke ønsker min datter skal være mere en 5 år før hun får en halv søster eller bror.

min ex og jeg er ikke sammen mere, men hørte ham om han ville have en baby sammen med mig igen. men han viste det ikke, og ærligt tror jeg det bliver et nej.- når han bor med dame.

( det skulle self. gøres med nål, så ingen krop-kontakt&nbsp

men jeg tænkte på hvor gammel er du da du besluttede og få sådan en behanling 

og hvor meget er der mellem dit barn og nr. 2 baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Mutti2B

Jeg var næsten 34 da jeg påbegyndte behandlingen og nu er jeg 35 og gravid i 10. Uge. Jeg var igennem 6 IUI forsøg. Det er mit første barn

Anmeld

23. januar 2012

Becks

Bella89 skriver:

hej piger

jeg overvejer og få et donorbarn til efteråret

jeg har tænkt på det i nogle månder, da jeg ikke ønsker min datter skal være mere en 5 år før hun får en halv søster eller bror.

min ex og jeg er ikke sammen mere, men hørte ham om han ville have en baby sammen med mig igen. men han viste det ikke, og ærligt tror jeg det bliver et nej.- når han bor med dame.

( det skulle self. gøres med nål, så ingen krop-kontakt&nbsp

men jeg tænkte på hvor gammel er du da du besluttede og få sådan en behanling 

og hvor meget er der mellem dit barn og nr. 2 baby

Hejsa..

Jeg er 29 og har ingen børn endnu.. Jeg har været igennem 2 behandlinger, hvor den sidste endte i en Sa..

Jeg var 27 da jeg tog beslutningen og har tænkt meget over det og længe.. Jeg er ikke i tvivl om at mit valg er det rigtige, men i og med jeg ikke er så gammel, er der stor sansynlighed for, at jeg på et tidspunkt finder én jeg vil dele mit liv med, og måske få børn med..

Jeg har tænkt meget over hvad jeg vil fortælle mit barn (som kommer med donor) hvorfor det ikke har en biofar, men lillesøster/bror har osv.

Du skal gøre op med dig selv,hvad du vil sige til det her barn (hvis du vælger donor) hvorfor storesøster har en far, men ikke h*n..

Anmeld

23. januar 2012

Bella89

Mutti2B skriver:

Jeg var næsten 34 da jeg påbegyndte behandlingen og nu er jeg 35 og gravid i 10. Uge. Jeg var igennem 6 IUI forsøg. Det er mit første barn

Stort tillykke med det og hvor er jeg glad for dig at du snart får dit ønskebarn

Jeg føler mig lidt ude for.. da alle dem jeg læser om er meget ældre en jeg er. Det får mig til og tænke på om jeg er for tidligt ude, om jeg brude give det en chance for en rette til og komme 

Anmeld

23. januar 2012

Bella89

Becks skriver:

Hejsa..

Jeg er 29 og har ingen børn endnu.. Jeg har været igennem 2 behandlinger, hvor den sidste endte i en Sa..

Jeg var 27 da jeg tog beslutningen og har tænkt meget over det og længe.. Jeg er ikke i tvivl om at mit valg er det rigtige, men i og med jeg ikke er så gammel, er der stor sansynlighed for, at jeg på et tidspunkt finder én jeg vil dele mit liv med, og måske få børn med..

Jeg har tænkt meget over hvad jeg vil fortælle mit barn (som kommer med donor) hvorfor det ikke har en biofar, men lillesøster/bror har osv.

Du skal gøre op med dig selv,hvad du vil sige til det her barn (hvis du vælger donor) hvorfor storesøster har en far, men ikke h*n..

Denne tanke har jeg også.. hvad skal jeg sige? til baby.

Det var også derfor jeg ville høre min ex om han ville lægge sæd til så min datter fik en rigtig lille søster/bror  og på den måde også en far.

men ved ikke om det er noget han vil være med til

Der er rigtig meget og tænke på ang. det, også derfor jeg begynder og tænke mere over det nu. snakke med andre om deres beslutning om at en lille en

Anmeld

27. januar 2012

sus73

Jeg er 38 (snart 39) og startede i behandling fra jeg var 37 år. Har været igennem 6 IUI og i mit første IVF er behandingen afsluttet da der ikke kunne genereres nogen æg. Lægerne mener nu at jeg ikke kan få børn, men jeg får min endelige dom i næste uge. (det var så den korte version!)

Jeg tænker det kræver en del overvejelse når man som dig har barn i forvejen. Det kan skabe konflikter mellem de to børn, når det ene barn har en far og det andet ikke har. Hvis du er fra årgang 89 har du trods alt også lidt tid til at finde en mand og få et barn mere med ham. Hvis jeg var dig ville jeg nok se tiden an et par år.

Anmeld

27. januar 2012

Caroline86

Bella89 skriver:

Denne tanke har jeg også.. hvad skal jeg sige? til baby.

Det var også derfor jeg ville høre min ex om han ville lægge sæd til så min datter fik en rigtig lille søster/bror  og på den måde også en far.

men ved ikke om det er noget han vil være med til

Der er rigtig meget og tænke på ang. det, også derfor jeg begynder og tænke mere over det nu. snakke med andre om deres beslutning om at en lille en

jeg håber at det er ok jeg lige giver en lille mening til kende, selvom jeg ikke er donormor og ikke har planer om det (lige nu i hvert fald) ellers sender du den bare ud til højre

Jeg tænker at du skal vente! Du har masser af tid til at finde en mand at dele livet med, som gerne vil have barn/børn med dig

Som de andre også skriver (og du selv) skal du overveje det endnu grundigere når du har et barn i forvejen!

Det med at bede din eks om at være donor... Tjo.. men så har han jo altså også pludselig et barn mere!? en han skal betale børnepenge til osv... Det kan jeg godt forstå hvis han er lidt betænkelig ved, selvom tanken selvfølgelig er oplagt når man går med tankerne om donorbarn

Tag en snak med din læge om det! De plejer at være gode til at rådgive og give dig nogle gode reskaber så du kan tænke det grundigt igennem inden du fortsætter dit projekt

Held og lykke, uanset

Knus Caroline

Anmeld

27. januar 2012

tarkoflen

HejsaVil lige give min mening til kende, selvom jeg ikke skal have et donorbarn, hvis du ikke magter, at sådan nogle, der ikke selv skal igennem det svarer, så smider du det bare ud til højre Jeg vil bare lige fortælle, at der er 6 1/2 år imellem min bror og jeg, og vi har altid haft et fantastisk forhold til hinanden og det har ikke betydet det store! Så du kan godt få børn med et godt forhold til hianden selvom der er lang tid imellem dem Jeg håber for dig, at du finder en dejlig mand, du kan få dit 2. barn med eller beslutter dig for at få en donorbaby rigtig meget held og lykke til dig!

Anmeld

23. februar 2012

Humanincubator

Tja, jeg er 30 og er lige blevet henvist til behandling. Men der er jo ikke rigtig nogen,d er kan fortælle dig, hvad der er rigtigt. Umiddelbart virker det ret tidligt at vælge at blive enlig mor, men omvendt kender jeg dig ikke.

Jeg tror ikke, at jeg ville få et barn uden en far, hvis jeg var bare lidt interesseret i at få en kæreste. Men jeg har virkelig ikke lyst til, at en mand skal være en del af mit liv. Hvis din plan er, at du gerne vil have en anden mand i dit liv, så tror jeg, at jeg ville vente og se tiden an. At jeg gerne ville have at mine børn var tæt på hinanden - tja, det kan være en fordel, men på den anden side set, så kender jeg flere, som har meget yngre søskende, hvor de får rigtig meget ud af hinanden, fordi der på ingen måde er konkurrence imellem dem.

Overvej om du ikke hellere skulle nyde din tid sammen med dit første barn alene og give hende al den opmærksomhed du kan.

Men jeg vil ikke sige, at det vil være forkert af dig at blive SEM nu - du har jo et barn, og du ved, hvad det vil sige at være mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.