Det der med at mærke liv?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

komodo

Sådan lidt for sjov har jeg lige et par spørgsmål omkring det med at mærke liv, har nemlig en veninde der fortalte at hun mærkede noget allerede i uge 8  synes jeg jo er vildt tidligt, hvornår er det tidligste i har mærket liv både med enkelte børn og med tvillinger??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

komodo

slet ingen?? den forsvandt godt nok hurtigt

Anmeld

22. januar 2012

DLM

sådan ordenlige spark kunne jeg mærke i ca uge 16, ellers føltes det lidt i ugerne før som en let kilden hvor jeg ikke var helt sikker på at det var babyen jeg kunne mærke

Anmeld

22. januar 2012

Mother-love

Jeg var meget i tvivl om, om det var den bette jeg kunne mærke. Men var helt sikker da jeg var i uge 16. Men jeg har aldrig haft de der bobler som folk snakkede meget om. Ved ikke om det er muligt at mærke et bar så tidligt. Men mit svar ville nok være at det er indbildning for man skaljo tænke påhvor lidt babyen vejer på det tidspunkt samt hvor langt inde godt gemt den bette ligger. Men ved det som sagt ikke.

Anmeld

22. januar 2012

Clisolka

komodo skriver:

Sådan lidt for sjov har jeg lige et par spørgsmål omkring det med at mærke liv, har nemlig en veninde der fortalte at hun mærkede noget allerede i uge 8  synes jeg jo er vildt tidligt, hvornår er det tidligste i har mærket liv både med enkelte børn og med tvillinger??

Jeg mærkede første Isabella sparke 17+4 - jeg havde heller ikke de berømte bobler, de kom først meget sent i graviditeten 

Anmeld

22. januar 2012

MetteS81

Jeg mærkede liv 18+3

Anmeld

22. januar 2012

Emily2012<3

Jeg mærkede det først omkring uge 19-20 stykker. 

Anmeld

22. januar 2012

Kofoed.

Boblerne havde jeg 14+ første gang. Første spark var 19+0. Det var med tvillinger.

Med en er gennemsnittet for første spark omkring 21. uge og tvillinger er 19. uge.

Anmeld

22. januar 2012

komodo

synes nemlig selv det lød MEGET tidligt at mærke baby, men jeg kan jo ikke argumentere for hvad hun har mærket, kan det være fodi hun måske venter tvillinger??

Anmeld

22. januar 2012

Muffinmus

nej, man kan nemlig ikke argumentere...men viborg sygehus sagde tidligst uge 12 for flergangsfødende og det var sjældent det skete og kun under de helt rigtige forhold osv osv..men ellers fra ueg 13-14 tidligst.Uhe 8 er baby pakket ind i både livmoder og vand og er et bløddyr unde nogle faste dele, altså knogler osv...det er lige som en slags smattet blæksprutte på få cm....så nej, hun har meget sansynligt på ingen måde mærket liv i uge 8..det er jo 7+ og frem til + 0 og burde være ret umuligt med den bette str de har, de har jo stort set hverken ben eller arme der, kun luffer på få mm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.