Hvilken brugt barnevogn bør vi vælge...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Heej,

Grundet jeg har en dårlig skulder, har vi valgt at købe en Jungle Buggy kombivogn, grundet den er let at køre med, og der aldrig skal bruge "tryk ned" på styret metoden for at vende eller flytte på vognen - som er lige præcis det min skulder ikke vil kunne holde til..

Men da vi bor herligt på landet, skal den lille selvfølgelig sove ude, nu hvor vi har muligheden for det.. Så vil vi anskaffe os en brugt barnevogn til dette formål.. Desuden har kombivognen den ulempe at barnet vokser ud af liften allerede som 6måneders - hvorfor barnevognen så kan bruge som back up, i tilfælde hvor vi vurdere at det ikke er godt nok med kombivognen og kørepose..

Men hvad skal vi kigge efter og være opmærksomme på??

Kan læse mig frem til at Emmaljunga godt kan komme til at hænge, og er det så usmart at vælge denne, da de brugte jo har været brugt lige fra 1 til flere børn.. Og vi har desværre ikke råd til at købe begge fra ny..

Har som alternativ til Jungle Buggy, kigget lidt på Teutonia, som fåes med 360graders dreje hjul - men ikke hørt nogen erfaringer med denne..

Sidst men ikke mindst, så venter vi os jo et juni barn, og vil det være en fordel at tage højde for barnevognsfarven.. Min mor siger vi bør overveje en beige, da hendes kollega netop blev anbefalet denne farve til deres sommerbarn - men hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg beige barnevogne er herregrimme, og vil helst have en sort.. Men ALT for den lille selvfølgelig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Ellie79

Vi har været rigtig glade for vores odder vogn. Den første var på alm. stel og den brugte vi tit i skoven og ved stranden. Vi solgte den da hun voksede fra den. Til nummer to har vi igen købt en odder vogn men på x dream stel den bliver også skæbt i skoven og på grus stier og holder sig rigtig fint. Min søn er et juli barn og vognen er sort og den er slet ikke falmet så ville godt turde købe en sort vogn igen. Det skal siges den er købt brugt, hende der havde før mig havde også et sommerbarn så den er brugt en del ude i solen.

Anja

Anmeld

22. januar 2012

ano14316

DET Poulsen skriver:

Heej,

Grundet jeg har en dårlig skulder, har vi valgt at købe en Jungle Buggy kombivogn, grundet den er let at køre med, og der aldrig skal bruge "tryk ned" på styret metoden for at vende eller flytte på vognen - som er lige præcis det min skulder ikke vil kunne holde til..

Men da vi bor herligt på landet, skal den lille selvfølgelig sove ude, nu hvor vi har muligheden for det.. Så vil vi anskaffe os en brugt barnevogn til dette formål.. Desuden har kombivognen den ulempe at barnet vokser ud af liften allerede som 6måneders - hvorfor barnevognen så kan bruge som back up, i tilfælde hvor vi vurdere at det ikke er godt nok med kombivognen og kørepose..

Kan læse mig frem til at Emmaljunga godt kan komme til at hænge, og er det så usmart at vælge denne, da de brugte jo har været brugt lige fra 1 til flere børn.. Og vi har desværre ikke råd til at købe begge fra ny..

Har som alternativ til Jungle Buggy, kigget lidt på Teutonia, som fåes med 360graders dreje hjul - men ikke hørt nogen erfaringer med denne..

Sidst men ikke mindst, så venter vi os jo et juni barn, og vil det være en fordel at tage højde for barnevognsfarven.. Min mor siger vi bør overveje en beige, da hendes kollega netop blev anbefalet denne farve til deres sommerbarn - men hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg beige barnevogne er herregrimme, og vil helst have en sort.. Men ALT for den lille selvfølgelig..

Jeg har en ABC Design Cobra, som tur vogn, da den kan være i min Chevrolet spark, den har også 360 graders forhjul + at du kan låse hjulet fra håndtaget og ikke skal ned til hjulet for at gøre det, hvilket er rigtig smart når underlaget skifter.

Og så har jeg en brugt silvercross, som jo er kæmpe dejlig til "altan" barnevogn, den er jeg i hvertfald super glad for, og så er den jo djævle smuk i mine øjne´. Den har vi købt brugt for 2500.

Det fungere rigtig godt..

Anmeld

22. januar 2012

Pigent

DET Poulsen skriver:

Heej,

Jeg tror Teutonia vil være god til dig  Jeg kender den ikke, men synes det virker som en fin vogn. 

Har fundet nogen på dba 

http://www.dba.dk/barnevogn-teutonia-liggemaal/id-80030407/

http://www.dba.dk/teutonia-monsun-s/id-79856094/

http://www.dba.dk/barnevogn-teutonia-liggemaal/id-79784687/

Jeg er ligesom dig heller ikke ret vild med farven Beige, den sidste barnevogn jeg har givet link til er Beige.

Ellers så synes jeg Odder er en god vogn, har prøvet at gå lidt med sådan en vogn og synes den er god (Jeg ville nok vælge den med x-dream stel)

http://www.dba.dk/til-boern/boerne-og-babyudstyr/barnevogne-og-kombivogne/produkt-barnevogn/maerke-odder/?soeg=x-dream&fra=privat&vis=galleri&medbillede

Anmeld

22. januar 2012

modesty

Hvis du bare skal bruge den som sovevogn og turvogn i ny og næ, tror jeg ikke at det har den store betydning hvad du køber.

Vi har også en Mountain Buggy, men vores dreng voksede ud af barnevognen da han var 3 måneder. Jeg har derfor måttet bruge vores altanbarnevogn som primær barnevogn siden.

Det er en Simo (der bliver lavet på Brios fabrikker) købt for 500 kr. på dba.dk. Den er super. Efter at jeg har kørt rundt med den i noget tid, fatter jeg ikke at folk bruger formuer på mærkevarebarnevogne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.