Fødselsforberedelse udsolgt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej alle.

Vil lige høre om der er nogen der har været ude for det samme som mig. Jeg ringede op i jordemodercenteret her i Odense igår for at blive sat på et fødselsforberedelses-hold. Og får afvide at der er "udsolgt", altså alt er optaget!
Jeg spørger så sekretæren hvad man så gør (eftersom jeg er førstegangsfødende), og hun siger at så må jeg finde et andet sted. Men hvor ved hun ikke.

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan komme til fødselsforberedelse bare fordi der ikke er pladser nok? Elllers skal jeg tage på et privathospital, men så er der jo selvbetaling og mig bekendt er fødselsforberedelse et GRATIS tilbud til ALLE gravide.

Nå, men er en smule frustreret lige nu og ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an.
Nogen der har været ude for det samme...og hvad gjorde i?

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2009

SaNiNa

RikkeØ skriver:

Hej alle.

Vil lige høre om der er nogen der har været ude for det samme som mig. Jeg ringede op i jordemodercenteret her i Odense igår for at blive sat på et fødselsforberedelses-hold. Og får afvide at der er "udsolgt", altså alt er optaget!
Jeg spørger så sekretæren hvad man så gør (eftersom jeg er førstegangsfødende), og hun siger at så må jeg finde et andet sted. Men hvor ved hun ikke.

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan komme til fødselsforberedelse bare fordi der ikke er pladser nok? Elllers skal jeg tage på et privathospital, men så er der jo selvbetaling og mig bekendt er fødselsforberedelse et GRATIS tilbud til ALLE gravide.

Nå, men er en smule frustreret lige nu og ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an.
Nogen der har været ude for det samme...og hvad gjorde i?

Rikke

fik af vide da jeg var til jordemoder først gang at vi skulle skrive os på med det samme da de kun hvade 20 deltager på pr hold...

men på det hold jeg gå på derinde lige nu er vi ikke 20.

Kan heller ikke forstå at der ikke er pladser til alle hvis man ønsker det og især som første gangs fødende...
Syntes du skal ringe til jordemoderen og ikke sekretæren.

men mener kun de har telefom tid til kl 12

Anmeld

12. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, det kunne være jeg skulle prøve det i stedet.

Kan simpelthen ikke forstå hvordan der ikke kan være pladser til alle.

Anmeld

12. marts 2009

charlottekri

jeg skulle ogsås krive mig på med det samme, men jeg syntes faktisk ikke det var noget værd... men det kommer an på hvor meget de går ud af det de enkelte steder.. hvor jeg gik, snakkede vi bare sammen... der var ingen pusten eller film eller noget... vi fi vist hvordan baby kom ud gennem bækken og det var nærmest det... der var ikke noget som man ikke selv kunne have fundet ud af ved at bruge en god time på biblioteket... prøv at forhøre dig om hvad de tilbyder hos dig, for hvis det er nogenlunde det samme, så bare lad være med at gøre for meget ud af det, for det er nærmest tidsspilde...

Anmeld

12. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Okay. Så det er måske lige før samtalerne med jordemoderen er nok?

Havde bare ligesom indstillet mig lidt på at skulle afsted. Men hvis det ikke er noget værd alligevel, så er det måske spild af tid

Anmeld

12. marts 2009

charlottekri

RikkeØ skriver:

Okay. Så det er måske lige før samtalerne med jordemoderen er nok?

Havde bare ligesom indstillet mig lidt på at skulle afsted. Men hvis det ikke er noget værd alligevel, så er det måske spild af tid

som sagt så kommer det helt an på hvor meget der bliver gjort ud af det på det enkelte sted! nogle steder er det som man ser på fjernsyn med hvor man lærer med vejrtrækning osv, og andre steder er det bare som hos jdm bare med nogle andre par...
Derfor synes jeg at du skulle prøve at forhøre dig før du gør for stort et nummer ud af det måske er det ikke det værd

Anmeld

12. marts 2009

A.

jeg kom ikke til fødselsfobredelse fordi det var strejk og jeg synes at man ikke rigtigt kan bruge det til noget alligevel...

Anmeld

12. marts 2009

Louise mortil4

Jeg sys ikke du selv skal finde et sted hvor du skal betale for det hvis det egentlig skulle være gratis. Så må de sgu over bugge et hold, en fra eller til helt ærligt.

Men det er ikke en katastrofe hvis ikke du kommer på det kursus. Selv har jeg aldrig været på sådan et kursus, men jeg har da alligevel fået 3dejlige unger ud af det, uden kursus.

Knus Louise 35+2 med nr 4.

Anmeld

12. marts 2009

SaNiNa

jeg går inde på rytterkersernen i odense og det var første gange i sidste uge... der fortalte vi lidt om os selv, og så vi en film med et par som ventede deres først barn og hvordan fødslen forgik...

skulle have været det idag osse men det blev aflyst pga sygdom... jeg glæder mig rigtig meget til næste gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.