Fik det endeligt sagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. marts 2009

MorTilSnartFire <3

Hej allesammen.. Tusinde tak for de gode råd

Jeg satte mig ned og fik fortalt min kæreste at jeg var blevet gravid... på p-piller...

Men jeg er godt nok ikke tilfreds med hans reaktion. "Øh, tager du ikke piller for sådan noget?" Mig: Jo, men de er jo ikke 100 % sikre.. "Og hvad gør man så nu?"

Det var så det han havde at sige.. Ved ikke hvad jeg skal stille op med det, jeg beholder barnet og er ved at finde lejlighed... Men havde godt nok håbet på han bare havde en lille smule positivt at sige.. At han fx ville være der for mig eller finde lejlighed med mig og den lille...

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre ved det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2009

trunte89

Kan godt forstå, at du står med en tom følelse.
Men mon ikke han lige skal have noget tid til at sluge den? Det kom jo noget uventet.

håber det bedste for jer.

Anmeld

12. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror måske også bare du skal give ham lidt tid til at tænke over det og vænne sig til tanken. Det er jo en kæmpe omvæltning... både for dig og ham. Og når man så ikke lige havde planlagt det.

Så må vi jo håbe han vælger den fornuftige beslutning og støtter dig og barnet.

Tålmodighed Og held og lykke

Anmeld

12. marts 2009

KarinaIda

Sabrina17 skriver:

Hej allesammen.. Tusinde tak for de gode råd

Jeg satte mig ned og fik fortalt min kæreste at jeg var blevet gravid... på p-piller...

Men jeg er godt nok ikke tilfreds med hans reaktion. "Øh, tager du ikke piller for sådan noget?" Mig: Jo, men de er jo ikke 100 % sikre.. "Og hvad gør man så nu?"

Det var så det han havde at sige.. Ved ikke hvad jeg skal stille op med det, jeg beholder barnet og er ved at finde lejlighed... Men havde godt nok håbet på han bare havde en lille smule positivt at sige.. At han fx ville være der for mig eller finde lejlighed med mig og den lille...

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre ved det??

Jeg har haft det på nøjagtig samme måde som dig.. Jeg blev også gravid på P-piller, og tænkte puha nu skal det fortælles til kæresten... Men fortalt blev det... Hans reaktion var også, tager du ikke p-piller da... Hvor jeg sagde jo, men de er og bliver aldrig 100% sikre, og derofr kan det godt ske, som det gjorde ved os... Han blev meget stille efterfølgende, og sagde ikke rigtig noget.. Men jeg havde taget mit valg og fortalte ham så at jeg beholdte barnet, uanset om han var med på den eller ej, for man måtte tage konsekvenserne for sine handlinger!! Han var bestemt imod det i starten, fordi vi ikke havde været sammen særlig længe og så synes han det var for tidligt i forholdet og få børn... Og i og for sig giver ham jeg da også ret, idet vi ikke havde været sammen særlig længe, men jeg har det bare sådan at kan man have sex, kan man også tage det der kommer efter, såsom og blive gravid.. Så jeg sagde til ham, det fint nok hvis du ikke vil have barnet, men det vil jeg og ergo flytter jeg jo så for mig selv hvis du ikke vil.. Men et par dage efter kom han og sagde, at han synes også vi skulle have det sammen, både fordi han ikke ville miste mig, men samtidig med også gerne ville have børn da han snart er 30 år...

Så giv ham et par dage, og det kan være han reagere helt anderledes, ligesom min gjorde...

Karina

Anmeld

12. marts 2009

Miamaja

tja han er nok sur med den bemaerkning han gav kan jeg forestille mig. fordi hvordan kan det ske naar p=piller taget paa den rette maade er 99.9 % sikre. det er altsaa rigtig rigtig sikker prevention. saa han undrer sig nok

Anmeld

13. marts 2009

mortil(nichlasogmathias)

RikkeØ skriver:

Jeg tror måske også bare du skal give ham lidt tid til at tænke over det og vænne sig til tanken. Det er jo en kæmpe omvæltning... både for dig og ham. Og når man så ikke lige havde planlagt det.

Så må vi jo håbe han vælger den fornuftige beslutning og støtter dig og barnet.

Tålmodighed Og held og lykke

ja præsis... da jeg var gravid sidst var det godt nok en fælles beslutning, men min point er at da jeg blev gravid, var han pisse bange og viste ikke hvor han sku gøre af sig selv. og der kan man godt føle sig alene syntes jeg, ens liv bliver er jo totalt forandret. men deres lykke kommer, det håber jeg også den gør hos faren til dit barn gør.
nu er jeg planlagt gravid for anden gang og han blev lige så bange denne gang, men når graviditeten går i gang og han ser scannings billeder bliver det noget andet, så er de jo pludselig med.
så vent og se hvad der sker... det er en svær pille og sluge for de fleste mænd, tror jeg...

Anmeld

13. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg håber at han kommer til fornuft, men det vigtigste er at du er afklaret med at du vil barnet. Så må han finde ud af, hvad han vil.

Held og lykke med at finde lejlighed og det!!

HVAD siger din familie? Støtter de dig???

Anmeld

13. marts 2009

Balderson

Du skriver at du ikke var tilfreds med hans reaktion... Men hvad havde du regnet med?????

Det er jo lidt naivt, at tro at da du fortalte det, at han så ville sige Jubiiii eller begynde at græde af glæde...

Han kom med en helt naturlig reaktion, når man ikke regner med at gør ens kærste gravid idet hun er på P-piller....

Giv ham lige noget tid til at vende sig til tanken...

Anmeld

13. marts 2009

Mutti2

Miamaja skriver:

tja han er nok sur med den bemaerkning han gav kan jeg forestille mig. fordi hvordan kan det ske naar p=piller taget paa den rette maade er 99.9 % sikre. det er altsaa rigtig rigtig sikker prevention. saa han undrer sig nok

Såeeee sikre er de altså heller ikke!!!!!! Min datter er også lavet på p-piller som er taget præcis som de skal!!!

Nogen mennesker bliver imune over for p-piller, når de tages over længere tid. Det er sket flere gange for mig, hvilket kan resultere i konstante styrtblødninger, eller som her, 2 graviditeter!!!

Knus Pernille

Anmeld

14. marts 2009

MorTilSnartFire <3

&lt;p&gt;Tak for de fine bem&amp;aelig;rkninger og ja, jeg vil selvf&amp;oslash;lgelig give ham tid, men det er sv&amp;aelig;rt at g&amp;aring; med det alene og ikke vide hvor man har ham henne.. &lt;br /&gt; Jeg har ikke fortalt det til mine for&amp;aelig;ldre endnu, da jeg ikke har det bedste forhold til min far og vil gerne fort&amp;aelig;lle det til dem begge to p&amp;aring; samme tid.. S&amp;aring; jeg venter lidt med at fort&amp;aelig;lle det, jeg er ogs&amp;aring; ved at flytte, s&amp;aring; tror lige jeg venter med det hele til flytningen er overst&amp;aring;et.. &lt;br /&gt; &lt;br /&gt; Jeg kommer fra en familie hvor vi er 5 b&amp;oslash;rn, jeg er den yngste og den &amp;aelig;ldste er 31 &amp;aring;r. Jeg har fortalt det til min &amp;aelig;ldste storebror og hans kone- da vi har et super godt forhold og vidste de ville st&amp;oslash;tte mig 100% uanset hvad min beslutning ville v&amp;aelig;re. de kan ikke selv f&amp;aring; b&amp;oslash;rn, s&amp;aring; de gl&amp;aelig;der sig meget til de kan komme og passe min lille, n&amp;aring;r tiden kommer . &lt;img src=&quot;https://www.baby.dk/_Images/Smileys/v2/50.png&quot; style=&quot;border-top-width: 0px; border-left-width: 0px; border-bottom-width: 0px; border-right-width: 0px&quot; alt=&quot;&quot; /&gt;&lt;br /&gt; Min s&amp;oslash;ster, som er 11 &amp;aring;r &amp;aelig;ldte end jeg, har 2 piger selv, men hun er meget meget stor konkurrence menneske, s&amp;aring; det ville v&amp;aelig;re forkert af mig at f&amp;aring; barn i en tidligere alder end hende. (For hun g&amp;oslash;r alting p&amp;aring; den rigtige m&amp;aring;de) Vi har engang haft et godt forhold, men det har vi ikke l&amp;aelig;ngere. det &amp;aelig;ndrede sig, da jeg blev gammel nok til at sige min mening og s&amp;aring; opdagede hun at m&amp;aring;ske hun ikke var den &amp;quot;perfekte&amp;quot; alligevel... som hun gik og troede.. Jeg venter med resten af familien til jeg ved hvor jeg har min k&amp;aelig;reste og er flyttet helt ud...&lt;br /&gt; &lt;br /&gt; Ja, jeg ved godt jeg ikke kunne regne med en fed reaktion fra k&amp;aelig;resten, men jeg mener ikke p-piller er 99,9 % sikre.. hvilket jeg ogs&amp;aring; har v&amp;aelig;ret inde og tjekke og har snakket med l&amp;aelig;gen!! Desuden er&amp;nbsp;jeg er ikke den f&amp;oslash;rste det er sket for!!!!!!!&lt;br /&gt; &lt;br /&gt; Mange tak for hj&amp;aelig;lpen. &lt;img src=&quot;https://www.baby.dk/_Images/Smileys/v2/45.png&quot; style=&quot;border-top-width: 0px; border-left-width: 0px; border-bottom-width: 0px; border-right-width: 0px&quot; alt=&quot;&quot; /&gt;&lt;/p&gt;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.