dåb/navngivnings fest hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.332 visninger
32 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2012

Kay

vi havde jo planlagt bryllup... men var jo så heldig at blive gravid.. med termin et par dage efter vores planlagte dato... vi vil så gerne holde bryllup og navngivning sammen... som en stille og rolig familie begiven hed... ingen store prinsessedrømme (det har jeg aldrig haft)... men en buffet med noget lækker salat og kød på grillen og andet tilbehør... og så noget kage til kaffen samt noget guff....

hvornår holdte i Dåb/navngivning??

hvor tidlig efter fødslen er man klar til det???

har termin 9 august... og ville gerne vies udendørs... så der skal ikke gå mange måneder efter jo....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Frk.S

Freja blev døbt få dage efter hun var blevet 4 mdr.

Vi kunne godt have holdt det en måned tidligere, men vi synes ikke lige det skulle være i december.

Hun var nok i hvert fald en måned før vi begyndte at overveje dåb - og endnu mere før vi fik sat en dato og inviteret. Før havde vi ikke overskud. Men nu havde vi også en lidt hård start, hvor vi først var indlagt ekstra dage med Freja og jeg så røg ind med en infektion i livmoderen bagefter.

Men jeg tror det kommer meget an på hvordan barnet er. For efter vi er komme over al det , så har det egentlig været fint med overskud, da Freja er ret nem.

Men husk at tage højde for, at du evt. går over tid.

Anmeld

21. januar 2012

Kay

Frk.S skriver:

Freja blev døbt få dage efter hun var blevet 4 mdr.

Vi kunne godt have holdt det en måned tidligere, men vi synes ikke lige det skulle være i december.

Hun var nok i hvert fald en måned før vi begyndte at overveje dåb - og endnu mere før vi fik sat en dato og inviteret. Før havde vi ikke overskud. Men nu havde vi også en lidt hård start, hvor vi først var indlagt ekstra dage med Freja og jeg så røg ind med en infektion i livmoderen bagefter.

Men jeg tror det kommer meget an på hvordan barnet er. For efter vi er komme over al det , så har det egentlig været fint med overskud, da Freja er ret nem.

Men husk at tage højde for, at du evt. går over tid.

ja... ligne netop også det med at gå over tid jeg tænker på... ved du hvor længe man kan "få lov" at gå over uden at blive sat igang??

Anmeld

21. januar 2012

Happiness

Lukas var lidt under 3 mdr. Synes godt du kan gøre det år den bette er 1-2mdr.

Men I kan jo sagens gøre det i slut september, eller oktober, så længe selve maden bliver indenfor. 

Anmeld

21. januar 2012

Frk.S

Kay skriver:

ja... ligne netop også det med at gå over tid jeg tænker på... ved du hvor længe man kan "få lov" at gå over uden at blive sat igang??

Jeg tror måske det er lidt forskelligt fra sted til sted.

Jeg kunne få lov at gå 14 dage over (Randers). De ville ikke sætte igang før (så længe baby var ok selvfølgelig) med mindre man var meget overvægtig, var over 35 eller var blevet kunstigt befrugtet.
Jeg ved ikke lige hvofor de havde de kriterier. Men hvis dette var tilfældet, kunne man blive sat i gang 10 dage over.

Jeg TROR dog det er blevet lavet om (eller bliver det snart) så alle bliver sat i gang senest efter 10 dage.

MEN det kan jo også sagtens være du føder til tiden - eller måske ennda lidt før. Det var meget nemmere at planlægge hvis man vidste hvornår, hva'?

Anmeld

21. januar 2012

norenberg

Jeg vil mener i godt kunne blive viet i starten af september for man bliver sat i gang senest 14 dage over termin.... og den lille behøver jo ikle være så gammel til dåben min datter var 3 uger

Anmeld

21. januar 2012

Benjamins'mor

Jeg er ikke gift, men min søn blev døbt da han var 3½ mdr. 24 april.

Anmeld

21. januar 2012

Kay

norenberg skriver:

Jeg vil mener i godt kunne blive viet i starten af september for man bliver sat i gang senest 14 dage over termin.... og den lille behøver jo ikle være så gammel til dåben min datter var 3 uger

starten af september er udelukket da vores bedste venner skal giftes der men slut september tænker vi...

3 uger? var det dit første barn og havde du overskud til det hele så kort tid efter?? sys det lydder sejt...

Anmeld

21. januar 2012

Kay

Benjamins'mor skriver:

Jeg er ikke gift, men min søn blev døbt da han var 3½ mdr. 24 april.

ville du havde haft overskud og kunne se tid til at holde dåb før de 3½ måned når du tænker tilbage?? og hvor tidligt ville du kunne havde gjort det??

Anmeld

21. januar 2012

Benjamins'mor

Kay skriver:

ville du havde haft overskud og kunne se tid til at holde dåb før de 3½ måned når du tænker tilbage?? og hvor tidligt ville du kunne havde gjort det??

Nej, det ville jeg ikke.

Man skal jo booke alt i god tid, og der er så mange forberedelser, og hvis i oven i købet skal holde bryllup samtidig, så tror jeg personligt selv jeg ville vente.

Men det er jo op til den enkelte person.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.