Jaa, som overskriftien viser valgte lillepigen at komme til verden den 3. Jan. 2012, 4 uger for tidligt.. men hun havde troet med at komme ud siden uge 27, vi har været ind og ude af hospitaler siden uge 27 og til uge 36 hvor jeg fødte.Præcis 36+0 kom hun til verden,
vejede små 2580 g og var 49 cm lang
<3 ..
Kom på Holstebro hospital kl 12:30 med veer og 3 cm åben, (blev indlagt den 25 dec, hvor jeg var 2 cm åben, men blev sendt hjem igen, pga jeg ikke var i aktiv fødsel), så havde åbnet mig en cm mere, hvilket gjorde at jeg var i aktiv fødsel, så jeg skulle bare ligge der med veer, blev spurgt om jeg ville have bedøvelse, men med min nåleskræk, takkede jeg pænt nej tak, da vi så nåede længere hen på aftenen,
kl. 20.50 fik jeg ladt et epiduralkatetere, da jeg havde så mange smerter pga veerne, men HOLD DA HELT KÆFT, hvor det hjalp, den blev slukket for ca kl 22. da mine presseveer begyndte. Og kl 22.37 havde jeg født !
.. Blev syet med et sting, pga jeg havde fået 2 ridser af lillepigen, og hvis den ene ikke blev syet, kunne de måske vokse sammen med hinanden de to ridser, og det er vi ikke intra !
..
Efter jeg fik lagt epiduralkatetere, kunne jeg sagtens klare en fødsel til, var ude at tisse ca 40 min efter og oppe at gå, der var intet der. Blødningen er stoppet, så det er dejligt. !
.
Hehe, jeg havde Kæresten med til Fødsel, og hold da fast hvor var han en go støtte !! <3 ..
Men ja, jeg havde lillepigen på min bryst ca 30 min, inden hun blev taget fra mig og kørt ned til Herning Hospital pga iltmangel og hendes gulsot.. 3 timer senere blev kæresten og jeg kørt derned, (jeg skulle være på holstebro hospital i 2 timer efter fødsel af sikkerheds mæssige grunde) .. De VÆRESTE 3 timer i mit liv ! :O, men vi kom endelig derned og var indlagt i en uge pga hendes gulsot..
Vi har fået en hverdag op at køre herhjemme, amning var oppe at køre fra dag 1 af. Jeg har været en af de heldige der ikke har haft ømme bryster, smerter eller noget. Har EKSTREMT meget mælk og lillepigen sluger til sig og amningen køre stadig helt fint
..
Lillepigen blev vejet i går:
2900g og 51 cm lang, så hun har åbenbart travlt med at blive stor !
.. Men dejlig at det går fremad
..
Sidder underligt nok stadig og tæller dagene til termin (31 jan var jeg sat til) .. Hehe
..
Undskyld hvis indlægget blev lidt rodet ! :p ..
Her er 3 dejlige billeder af min lille familie <3