Hmm.. fostrets størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Annette1985

Hej alle

Nu er jeg i uge 15 og her på baby.dk står der at fostret er 14 cm. .. Men andre steder står der at fostret kun er 10 cm... Jeg gad nok vide hvad jeg kan regne med??

Kærlig hilsen Annette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Stine C

Hej alle

Nu er jeg i uge 15 og her på baby.dk står der at fostret er 14 cm. .. Men andre steder står der at fostret kun er 10 cm... Jeg gad nok vide hvad jeg kan regne med??

Kærlig hilsen Annette

Jeg plejer at bruge den her:  http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/dag-for-dag.htm (Håber at man gerne må linke til en "konkurrerende" side...?)

Der står fostrets længde for hver dag

Når andre sider ikke passer helt med det, så tror jeg, det skyldes, at der er forvirring omkring det med, om man skriver "uge x" eller "x. uge", altså fx at uge 14 er det samme som 15. uge. Og så er det vel også forskelligt om de angiver længde osv i starten, midten eller slutningen af den uge, de skriver om. Med den kaleder, der fortæller længde hver eneste dag, synes jeg, det er til at overskue

Anmeld

22. januar 2012

Annette1985

Tak for svaret. Jeg har kigget derinde nu og set at de også er meget gode at bruge

Men ja det er lige det der med hvor på ugen de tager fra.. Men tror jeg har fået styr på det nu

Anmeld

23. januar 2012

babyone

En god regel, som kan bruges indtil uge 20 er. Dit barn er ligeså lang, som det antal uge moderen er henne.

Anmeld

24. januar 2012

Stine C

Jeg har lige læst den samme side som dig (er 14+0 i dag), og jeg tror måske også at forskellen skyldes, at de det ene sted skriver længden fra hoved til fod, og det andet sted længden fra hoved til numse Kan det ikke være derfor?

Anmeld

24. januar 2012

sarahjylland

Jeg er 16+5 og fik af vide at jordemor at den er nu 15-17 cm. 

Anmeld

24. januar 2012

Annana89

Har os fået af vide man skal regne med at fosteret er lige så lang som man er uger henne

Var os ret forvirret over alle de forskellige meninger på nettet, har en gravidaps på svensk som siger noget helt andet end danske sidder og ligger meget lang fr dansk standart(det må være de svenske fostre der udvikles anderledes hehe) så spugte til NF og Kønsscanning i stedet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.