1. Lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Jannieb

Hej Piger

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg er 7+3 og skal til min 1. lægeundersøgelse her den. 2/2-2012.

Er det ved 1. lægeundersøgelse man høre hjertelyd for første gang eller hvornår/hvor gør man det? Glæder mig så meget til at høre det lille hjerte første gang! 

På forhånd tak Piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

An&Jo

Håberpåbaby skriver:

Hej Piger

Er det ved 1. lægeundersøgelse man høre hjertelyd for første gang eller hvornår/hvor gør man det? Glæder mig så meget til at høre det lille hjerte første gang! 

På forhånd tak Piger 

Vil gerne love dig at du ikke hører hjertelyd til den første læge undersøgelse.. du skal helst være over 16 uger gravid før de vil prøve, fordi de ellers kan have svært ved at finde den og dermed kan risikere at gøre den gravide urolig..

men du skal have taget blodprøve til NF have lavet vandre journal osv til den første lægeundersøgelse..

Anmeld

20. januar 2012

Sara_S

Ønskebarnet2012 skriver:

Hej Piger

På forhånd tak Piger 

Hej!

Jeg er 7+6 idag og har været til 1. lægeundersøgelse i mandags. Der fik vi kun oprettet vandrejournal og taget urinprøver og forskellig blodprøver (dog ikke dem til doubletesten/nakkefoldskanning, det gør man på hospitalet her i Kbh) + målt blodtryk og jeg blev vejet .

Jeg blev ikke en gang undersøgt (blev heller ikke ved min 1. graviditet).

Så vidt jeg husker, vi hørte Tristans hjertelyd for første gang hos jordmoderen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.