Camulla skriver:
Nu ser jeg lige mit snit til at skrive den FB. Mindste søn sover og største søn er til frisør og ude at handle ind med sin far 
Nå, jeg vågnede søndag morgen kl. 6.30 (40+1), med smerter i maven (foran "under" maven). Jeg regnede slet ikke med at det var veer, troede bare det var plukkeveer som gjorde lidt ekstra ondt pga. min ømhed mellem benene. Sidst havde jeg nemlig ondt i lænden mest. Så jeg sov lidt videre og tænkte ikke nærmere over det. Vi skulle til Skagen den dag og ønske min mands bedste tillykke med fødselsdagen - 99 år! Det blev dog aldrig til noget...
Efter en time med nok 6 veer, hvilket det jo viste sig at være, tænkte jeg, at det måske var idag det skulle være. Jeg vækkede min mand og sagde at jeg måske havde veer, men at jeg dog ikke var helt sikker endnu. Han syntes det var en dejlig dag at få veer på, han havde fri fra arbejde og var udhvilet, hans mor kunne nå at komme ned fra Skagen for at passe Micas og så havde det en helt speciel betydning, hvis nu han skulle komme på bedstens (farmor er hun til min mand) fødselsdag. (Den store kom på min svigermors 50 års fødselsdag, hvilket også var min mands farfars fødselsdag. Det er da ret underligt)...
Veerne fortsatte regelmæssigt og jeg havde lidt tegnblødning, så nu var jeg ikke i tvivl mere. Min mands mor kom herned og veerne tog til i styrke og især i hyppighed. De kom med 3-4 minutters mellemrum. Kl. 10.30 ringede jeg til FG, de ville dog ikke se mig endnu, da mine veer ikke var stærke nok endnu. Jeg slappede lidt af, vi spiste frokost og ved 13-tiden ringede jeg igen og sagde, at nu kom vi altså.
Vi er på sygehuset kl. 13.50, jeg bliver undersøgt og er på nuværende tidspunkt 4-5 cm. åben. Jeg får lavement og vi taler efterfølgende om hvordan jeg ønsker, fødslen skal forløbe. Jeg siger, at jeg ikke vil i vand, jeg vil ikke have bistik, men gerne epidural. JMD siger, at hun synes vi skal se om jeg ikke kan gennemføre uden epidural, eftersom jeg blev indlagt i 2 døgn med feber pga. epiduralen sidste gang. Jeg accepterer og tager det som det kommer.
De næste par timer er rigtig hårde, det eneste "smertestillende" jeg får, er noget nyt noget fra USA, jeg aldrig havde hørt om før, kaldet TENS. (Elektrisk nervestimulation). Nogle elektroder som klistres på kroppen og så kunne jeg selv skrue op og ned for styrken som jeg ville. Lidt ligesom sådan nogle fedtforbrændere man kan købe hos TVSHOP
De hjalp dog ikke en disse... Herefter gik det hele meget hurtigt. Vandet bliver taget kl. 16.30 og pludselig da jeg sidder på bækkenstolen og lige har tisset, får jeg pressetrang. Det er lige før JDM ikke tror jeg kan nå at komme op i sengen før jeg føder, med op med mig og efter 4 presseveer er han ude kl. 17.14
Han kommer over på bordet eftersom han er lidt slap og blå, men derefter kommer han hurtigt op til mig. Her bliver han mere slap og blå, så de tager ham over igen, får bestilt en kuvøse, undersøger ham og beslutter at vi skal indlægges på barselsgangen, da han har lidt vejrtrækningsbesvær. Han får 8 på apgar.
Da der er overbooket på barselsgangen, bliver han indlagt på neonetal, men han er hurtigt i bedring og kl. 23.30 bliver vi så udskrevet.
Alt i alt en hurtig og meget hård fødsel, hvis jeg selv skal sige det. Det førløb dog meget bedre end sidste gang, trods en lille hurtig indlæggelse.
Min veninde var med under hele forløbet og tog en masse billeder og dem skal I da ikke snydes for, så her kommer lige et par stykker (eller 10):
Ps. Lige en lille note; - hvor er det vildt, at du kan se så godt ud både mens du har veer og efter en fødsel!!!! Jeg lignede noget der var løgn! - Tør da slet ikke tænke på hvordan du ser ud på en alm. dag, uden kraftanstrengelser!