Gode råd til bækkenløsning søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Gry91

I uge 24 fik jeg konstateret bækkenløsning, og blev tilmeldt noget vand-fysioterapi men det blev aflyst og derefter ikke fået tilbudt nogen form hjælp/hjælpemidler der måske kunne gøre det lidt nemmer for mig.

Jeg er i uge 33 nu, og smerterne kan nogle dage bare være et helvede! har ondt når jeg sidder, ligger, står, går og vågner et utal af gange om natten med brændende smerter i lænden og er nødt til at skifte stilling for at kunne falde i søvn igen, lige indtil jeg vågner og det er det samme igen det er bare så frustrerende! 

Så er der nogle herinde som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at gøre det nemmere ? bliver snart desperat, og føler ikke jeg længere kan nyde min graviditet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Filippa & Liva

Jeg døjede selv med bækkenløsning da jeg var gravid, så ved hvor ondt det kan gøre.

Mit bedste råd til dig er:

- anskaf dig et glidelagen til sengen, det kan købes over nettet og hjælper og aflaster dig og dit bækken super godt så du kan sove om natten og vende dig i sengen uden voldsomme smerter.

- få din kæreste/mand til at massere dig på lænden og over lænden.

- lav øvelsen hvor du ligger på alle fire og først skyder ryg, derefter krummer ryggen, det kan varme dine led en smule så du ikke har ligeså ondt.

Og ellers, sørg for at undgå trapper og vær forsigtig med dine bevægelser, skal du f.eks. stige ud af en bil så gør det med benene samlet så du ikke belaster dit bækken.

Anmeld

19. januar 2012

Gry91

BigBabyWish skriver:

Jeg døjede selv med bækkenløsning da jeg var gravid, så ved hvor ondt det kan gøre.

Mit bedste råd til dig er:

- anskaf dig et glidelagen til sengen, det kan købes over nettet og hjælper og aflaster dig og dit bækken super godt så du kan sove om natten og vende dig i sengen uden voldsomme smerter.

- få din kæreste/mand til at massere dig på lænden og over lænden.

- lav øvelsen hvor du ligger på alle fire og først skyder ryg, derefter krummer ryggen, det kan varme dine led en smule så du ikke har ligeså ondt.

Og ellers, sørg for at undgå trapper og vær forsigtig med dine bevægelser, skal du f.eks. stige ud af en bil så gør det med benene samlet så du ikke belaster dit bækken.

Tusind tak for de gode råde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.