MME og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. marts 2008

bette

Hej piger håber i kan hjælpe mig lidt her..

Mikkel vil ikke tage en flaske hvis det er med MME i.. så derfor får han en flaske vælling pr dag.
men så mangler han jo lidt kalk..
så tænkte på om jeg evt kunne lave noget MME og så komme grødpulvert i ? (bruger pulvergrød fordi han ikke vil æde mit mad endnu.. men det skal han sq nok lære.. jeg kæmper :-))
(han får jerntilskud)
krammer fra Heidi:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2008

Sille

Der er også kalk i vælling.........Den plejer da i hvert fald at være lavet på mælk..
Mht de 3/4 liter mælk om dagen er det AL mælk.. også vælling, yoghurt, ost osv..
Jeg har også problemer med ar få al den mælk i freja, så når jeg laver pulvergrød til hende putter jeg ½ dl mme og ½ dl vand i i stedet for 1 dl vand... så snyder jeg lidt mælk i hende.. oftest bliver grøden faktisk også lidt mere lækker af det..
ved ik om du kan bruge det..
:P-sille

Anmeld

5. marts 2008

bette

Sille skriver:

Der er også kalk i vælling.........Den plejer da i hvert fald at være lavet på mælk..
Mht de 3/4 liter mælk om dagen er det AL mælk.. også vælling, yoghurt, ost osv..
Jeg har også problemer med ar få al den mælk i freja, så når jeg laver pulvergrød til hende putter jeg ½ dl mme og ½ dl vand i i stedet for 1 dl vand... så snyder jeg lidt mælk i hende.. oftest bliver grøden faktisk også lidt mere lækker af det..

okay altså gør du næsten som mit forslag?
vil prøve halv vand halv MME....
hmm og jo vællingen er der vel kalk i.. tænkte jeg ikke lige på.-. men 200ml om dagen er vel ik nok til at dække behovet eller?

Anmeld

6. marts 2008

Sille

bettemouse skriver:

Sille skriver:

okay altså gør du næsten som mit forslag?
vil prøve halv vand halv MME....
hmm og jo vællingen er der vel kalk i.. tænkte jeg ikke lige på.-. men 200ml om dagen er vel ik nok til at dække behovet eller?

Hej igen...
Nej 200 ml er ik nok.. du skal helt op på 750!!!
Men der er vel ikke noget galt i at give ham flere flasker med vælling om dagen og så snyde det du kan i ham i grød og kop osv.... der kan godt ryge en del ml ned hvis du laver grød på den måde... Så mætter grøden også godt.. :)

Også i øvrigt må man bare tage dterimlig rolig med det mælk der... altså hvis vi ammede anede vi jo ik hvor meget de fik ned...

kh sille:)

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Har du prøvet at give ham alm mælk ? De små er jo efterhånden så store, at det ikke behøver at være mme de får kalk fra. Det kan jo være at han gerne vil have am letmælk/sødmælk på kop ....

Elias får mme i flaske 3 gange i døgnet (inden sovetid) og han får derigennem omkring 500 ml mme. Derudover får han alm øko letmælk at drikke og i sin mad/havregrød/mos/øllebrød.

Anmeld

6. marts 2008

ka li ja

arthur får sgu ikke 750mll.... hmmmmm

han får flaske med 250mlll mme 2 gange dagligt.men for tiden spiser han slet ikke så meget..
stakkels dreng, meen det må sgu bare være sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.