Navneændring og nyt af alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.434 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Anonym trådstarter

Når man bliver gift og skifter efternavn, får man så automatisk nyt kørekort, sygesikring, pas osv. eller skal man selv betale for det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Benjamins'mor

Min mor er blevet gift 2 gange, hun har ikke fået nyt kørekort.

Men det er så også det eneste jeg kan svare på.

Anmeld

19. januar 2012

netdaddy

Det eneste du automatisk får nyt af er dit sygesikringskort - resten skal du selv forny og betale for...

Anmeld

19. januar 2012

Frk.S

Jeg ved ikke om du automatisk får nyt sygesikringsbevis, eller om du selv skal bestille et nyt, men du skal i hvert fald ikke betale for det, når det er navneændring pga. ægteskab.

De andre ting ved jeg ikke.

Anmeld

19. januar 2012

lucas<3

Anonym skriver:

Når man bliver gift og skifter efternavn, får man så automatisk nyt kørekort, sygesikring, pas osv. eller skal man selv betale for det?

da min mor og far blev gift fik hun ikke nyt sygsikringskort og kørekort, eller pas--..

hun fik først nyt da hun flyttede...

Anmeld

19. januar 2012

anmaj

sygesikring får du, men kørekort og pas skal du selv betale...

jeg har endnu ikke købt nyt af de 2 ting. og jeg har så heller ikke været længere ude af landet end tyskland grænsehandel..

Anmeld

19. januar 2012

Benjamins'mor

lucas<3 skriver:

da min mor og far blev gift fik hun ikke nyt sygsikringskort og kørekort, eller pas--..

hun fik først nyt da hun flyttede...

Min mor fik også først nyt sygesikring da hun flyttede.

Anmeld

19. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Som en anden skriver er det kun dit sygesikringsbevis du får gratis helt automatisk.

Du skal selv sørger for, at skift af kørerkort og pas - og betale for det.

Jeg skiftede efternavn i 2006 og har stadigvæk mit gamle pas. Man skal bare sørge for, at navnet på billetten stemmer overens med navnet på passet. Så er der ingen problemer.

Mit kørerkort har jeg hellere ikke fået skiftet med mit nye efternavn - ups - og ved ikke hvad der sker, hvis jeg en dag bliver stoppet.

Anmeld

19. januar 2012

Annana89

Nogle der ved hvadnyt kørekort koster?

Får man så ny navneattest sammen med vielsesattesten eller skal man os selvsørge for det?

Er selv gift men vi valgte ikke at skifte efternavne, nu snakker vi om det alligevel! Men lidt uoverskueligt alle de steder det skal rettes sys jeg !

Anmeld

19. januar 2012

Lone Jakobsen

du behøver ikke at få nyt kørekort fordi du bliver gift. jeg spurgte hos politiet som sagde at det ikke er nødvendigt. hvis du bliver stoppet kan de slå dig op på deres computer, og der kan de se hvem du er og at du har skiftet navn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.