Jern.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej damer! Vil lige høre jer, hvornår i begyndte på jerndråber? Når de også får ACD dråber.. Han er født ca en måned for tidlig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Nitz - <3 David

Min søn har fået både acd og jern længe.. kan ikke huske hvornår de startede på det.. for sygeplejerskerne gav ham det i sonden også,. Han er idag 2½ måned gammel og får det stadig..
Prøv evt at spørge SP eller lægen?

Anmeld

19. januar 2012

Nitz - <3 David

Anonym skriver:

Hej damer! Vil lige høre jer, hvornår i begyndte på jerndråber? Når de også får ACD dråber.. Han er født ca en måned for tidlig..

Her er den seddel jeg fik på sygehuset..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. januar 2012

Anonym trådstarter

Nitz - <3 David skriver:

Tusind tak for svar

Anmeld

19. januar 2012

Nitz - <3 David

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

Det var skam så lidt

Anmeld

19. januar 2012

quindelist

Nitz - <3 David skriver:

Samme besked vi fik...

og så understregede de at hun skal have jern til hun bliver 1 år selvom hun får MME.
Børn født til tiden behøver ikke jern hvis de får mere end 400 ml (såvidt jeg husker) MME om dagen -men det skal de når de er for tidligt fødte, det er bare ikke alle sundhedsplejersker der er opmærksomme på den forskel.

Anmeld

19. januar 2012

Nitz - <3 David

quindelist skriver:

Samme besked vi fik...

og så understregede de at hun skal have jern til hun bliver 1 år selvom hun får MME.
Børn født til tiden behøver ikke jern hvis de får mere end 400 ml (såvidt jeg husker) MME om dagen -men det skal de når de er for tidligt fødte, det er bare ikke alle sundhedsplejersker der er opmærksomme på den forskel.

Min SP har heldigvis arbejdet på neonatal.. så hun kender en del til for tidlig fødte.. heldigvis..

Anmeld

21. februar 2012

TbCp

quindelist skriver:

Samme besked vi fik...

Hvor mærkeligt... jeg er stadig indlagt med Mikkel, nu 11 uger, og herude på sygehuset siger de at han ikke skal have jerndråber da han får mme ....  om det så er fordi det er en særlig slags mme han får ved jeg ikke...

Anmeld

21. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

6måneder

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Hvor mærkeligt... jeg er stadig indlagt med Mikkel, nu 11 uger, og herude på sygehuset siger de at han ikke skal have jerndråber da han får mme ....  om det så er fordi det er en særlig slags mme han får ved jeg ikke...

Har lige læst i en bog jeg har liggende, at får de over 400ml mme i døgnet er ekstra jern ikke nødvendig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.