hvor meget kortere er udvidelsesveerne 2 gang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2012

Muffinmus

Ja jeg ved jo godt det er mega forskelligt fra person til person..men er bare nysgerrig.Den først ekom jo ved KS, så har kun været åben og født en gang før, min datter.

Og så har jeg jo hørt fr mange at man kan forvente at udvidelsesveerne går lidt/en del hurtigere, især de første 2-4 cm...

Husker det ikke præcist,men tror mine veer op til de 3 cm tog ca 7 timers tid.

Men fra 3-10 gik der kun 30 min...og så måske 15 min gisp fordi hun skulle heelt ned og 15 min presseveer eller lign.

JJeg kan huske JM dengang sagde at når jeg gik fra 3 cm til 10 på så kort tid, kunen keg godt forvente det ville gå noget hurtigere næste gang:-)

Men nu sidder man jo så tilbage og tænker tjo, men hvor meget skal man skære af?? en time, en halv, eller 3 eller hvad filan???

Nå, men ender sgu sikkert med en fødsel der tager 2 timer længer end sidst bare for at trodse JM:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan ikke huske tiderne på mine veer, men 1. gang gik der 12 timer fra første ve til jeg havde født og 2. gang gik der 22 timer fra første ve til jeg havde født. De sagde også til mig på hospitalet, at jeg ville føde hurtigere 2. gang, men det skete så bare ikke lige for mig.

Anmeld

18. januar 2012

Rikke84

Hmm jeg må også tilslutte mig dem som var længere tid om det 2. gang  

Første gang mærkede jeg slet ikke rigtig noget til mine veer... før det var godt igang var 7 cm åben da jeg ankom til sygehuset. og efter knap 4 timer var vores tvillinge drenge født.

Anden gang gik der fra første ve til veloverstået fødsel 8 timer...

Anmeld

18. januar 2012

Toshiba

Ja jeg ved jo godt det er mega forskelligt fra person til person..men er bare nysgerrig.Den først ekom jo ved KS, så har kun været åben og født en gang før, min datter.

Og så har jeg jo hørt fr mange at man kan forvente at udvidelsesveerne går lidt/en del hurtigere, især de første 2-4 cm...

Men fra 3-10 gik der kun 30 min...og så måske 15 min gisp fordi hun skulle heelt ned og 15 min presseveer eller lign.

JJeg kan huske JM dengang sagde at når jeg gik fra 3 cm til 10 på så kort tid, kunen keg godt forvente det ville gå noget hurtigere næste gang:-)

Men nu sidder man jo så tilbage og tænker tjo, men hvor meget skal man skære af?? en time, en halv, eller 3 eller hvad filan???

Nå, men ender sgu sikkert med en fødsel der tager 2 timer længer end sidst bare for at trodse JM:-)

første gang tog min fødsel fra vestart til fødsel 46 timer

anden gang tog det (fra jeg VIDSTE det ikke var "snyde veer") til fødsel 3½ time

Så det var noget af en "forbedring"

Anmeld

18. januar 2012

Jeia

MariaE skriver:

Jeg har begge gange været mindst 3 cm åben, før jeg kunde mærke veerne.

Første gang tog set 5½ time fra første mærkbare ve til jeg havde født, fik kørt en strimmel da jeg var 3 cm åben, som viste at jeg havde veer, men kunnne ikke mærke dem.

Anden gang 1½ døgn fra første ve til jeg havde født. Dog havde jeg kun kraftige veer i ca 4 timer. Nogle timer inden veerne startede var jeg 3 cm åben.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.