Hvad siger jeg til stumpen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2009

Stumpen

Hejsa piger..
Opretter også lige mit spørgsmål herinde, hvis ikke i ser den på OEF...

Er lidt - pludselig meget- i vildrede.. Vi får højst sansynlig i den nærmeste fremtid tilbudt en lejlighed, hvor vi ikke kan have vores hund med, jeg er så småt begyndt at kigge mig omkring efter en internat..

Men hvad siger jeg til Mathilde på 2½ der er blevet glad for Buster??
Hvis vi afl. ham mens hun er i dp? Skal jeg så sige til hende om morgen at hun skal sige farvel til Buster fordi?? (og hvad siger jeg)

Hvis Karsten kører med ham mens hun er hjemme, hvad siger jeg så til hende??

Fuck hvor svag kan man være?? Sidder her med tårerne ned ad kinderne ved tanken om at tage Buster fra hende...

Hvad siger jeg, hun forstår jo ikke at vi skal flytte og der ikke er plads til ham.. Hun forstår jo ikke hvad det vil sige at Buster skal væk?? Er det mon bedst at hun er hjemme, når han forlader os, så hun kan se at far kommer hjem uden ham??
Anja.. undskylder stavefejl, men kan knap så skærmen for tårer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2009

3rollinger

Hej Anja

Jeg er af den type der ikke proever at skjule noget for boernene. F.eks min svigermor vil tage dem ind paa et vaerlse men jeg gaar fra dem saa de ikke opdager det.. Nej, de skal sgu vide jeg gaar og vide jeg kommer tilbage.

Ligeledes ville jeg tage Mathilde med ud og aflevere hunden. Saa kan I bedre snakke med hende om bagefter hvor Buster er og hvad han laver. Og forklare hende at I skal bo i et nyt hus og der maa man ikke have hunde med. Det kan godt vaere hun ikke forstaar det, som du og jeg forstaar det. Men hun forstaar det paa sin maade og i sin verden.

Jeg kan godt forstaa det er svaert. Og jeg haaber I finder ud af at goere det paa den bedste maade.

Knus
st

Anmeld

11. marts 2009

st

Kære Anja.

Jeg tror ærligheden ville overmande mig i sådan en situation. Jeg tænker på hvis jeg stod overfor sådan en situation med vores hund. Jeg ville helt klart fortælle hende, at Buster desværre ikke kan flytte med jer. Hvorfor ikke vil hun sikkert sige, og alt efter hvor meget du tror hun forstår, så prøv at forklare hende, at der ikke kan bo hunde i den nye lejlighed. Ikke en helt masse om dit og dat, men så simpelt så muligt. Hun forstår sikkert alligevel ikke at der er regler om sådan noget, og at det desværre ikke kan være sådan.

Jeg synes ikke om idéen, at Karsten skal køre den væk mens hun ikke er hjemme. Hun skal have lov til at sige farvel il den, og evt se hvor den bliver kørt hen. Tag evt. et billedet af det sted hvor hunden skal være, når I afleverer den. Så er der altid noget at relatere det til. Tag hende med i processen, det tror jeg på vil være det bedste. Forklar hende, at nu skal Bister bo et nyt sted, og vis hende hvor det evt bliver.

Hvad er det for en hund? måske kan jeg hjælpe jer med at finde et godt sted til ham?

Knus fra st, som udemærket forstår din rekation :-)

Anmeld

11. marts 2009

Stumpen

Tak tøzer.. Havde ikke lige tænkt på at hun kunne komme med ud og aflevere ham.. Så det tror jeg bliver løsningen, hvis Karsten kan eller også skal han væk en dg hun er hjemme og kan sige farvel..

En arbejdskollegas mand ejer åbenbart en kennel, så måske vil de overtage ham og hvad bedre er måske vil hendes bror.. De har lige mistet deres hund og ønsker ikke at få en hvalp igen, men gerne en voksen hund, så det ville bare være perfekt!! Bliver Buster afrettet lidt er jeg sikke rpå at han bliver en fantastisk hund.. Plus det lyder til at det bliver på landet han evt. kommer hen -med masser af plads at løbe alt sin energi af på

Så i dag ser det lysere ud end i går..

Anmeld

11. marts 2009

st

Det glæder mig, at det går bedre. st har svaret mens jeg sad og skrev, men sjovt nok, at vores svar ligner hinanden så meget.

Jeg håber I finder en god løsning, som I alle kan leve med. Det skal nok gå Anja. Godt at høre, at humøret er bedre i dag.

Men sig til, hvis I ikke kan finde et sted til ham. Min mor vil også gerne have en hund, men det skal ikke være en hvalp.

Knus

Anmeld

11. marts 2009

Stumpen

Regner med at få svar i morgen om de vil have ham eller ej..

Kort om Buster:
Han er en sort labrador/golden retriever på 2 år.. Han er kastereret og vant til kat og børn..
Han er vant til at være alene hjemme..
Han er en god og lærenem hund, der bare har haft for dovne ejere, der ikke har taget sig sammen til at tage til hundetræning med ham..
Han opdagede engang at naboen havde en hun-hund og løb derfor hjemmefra og siden har han været bundet, men dette tror eg kan rettes op på med hundetræning eller viden om hunde i det hele tager
Han er en vogter..
Han bed i dørkarmene i gangen i den første uge vi havde ham og siden har han intet rørt -i dag står fodtøj osv. fremme i gangen selvom vi ikke er hjemme.. Mathildes legetøj har han aldrig rørt..

Anmeld

11. marts 2009

st

Jeg tror gerne, min mor er aftager af den, hvis ikke I finder et andet sted. Den lyder lige som en hund for hende.

Men sig til. Så flytter han jo kun til Tarm hvis det er :-)

st

Anmeld

11. marts 2009

Stumpen

Nå ja, hun er her fra egnen

Han kræver lidt afretning eller hvad det nu hedder, men magter hun det, så tror jeg hun har en super hund i ham i mange år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.