Kære Anja.
Jeg tror ærligheden ville overmande mig i sådan en situation. Jeg tænker på hvis jeg stod overfor sådan en situation med vores hund. Jeg ville helt klart fortælle hende, at Buster desværre ikke kan flytte med jer. Hvorfor ikke vil hun sikkert sige, og alt efter hvor meget du tror hun forstår, så prøv at forklare hende, at der ikke kan bo hunde i den nye lejlighed. Ikke en helt masse om dit og dat, men så simpelt så muligt. Hun forstår sikkert alligevel ikke at der er regler om sådan noget, og at det desværre ikke kan være sådan.
Jeg synes ikke om idéen, at Karsten skal køre den væk mens hun ikke er hjemme. Hun skal have lov til at sige farvel il den, og evt se hvor den bliver kørt hen. Tag evt. et billedet af det sted hvor hunden skal være, når I afleverer den. Så er der altid noget at relatere det til. Tag hende med i processen, det tror jeg på vil være det bedste. Forklar hende, at nu skal Bister bo et nyt sted, og vis hende hvor det evt bliver.
Hvad er det for en hund? måske kan jeg hjælpe jer med at finde et godt sted til ham?
Knus fra st, som udemærket forstår din rekation :-)
Anmeld