Min ældste datter belv født, d. 27. marts 2007.
Det hele begyndte d. 27. kl. 4 om morgenen, hvor jeg begyndte at få lidt små veer. Jeg går rundt derhjemme og venter på at min mand kommer hjem og henter mig så vi kan komme til en planlagt vægtscanning. Vi kører til scanning til kl. 13.30. Jeg bliver scannet og alt ser fint ud. Jeg har stadig lidt småveer, men de er ikke værre end at vi beslutter at vi tager en tur op i byen for lige at få købt de sidste til den lille, som ser ud til at komme en uge før termin.
Omkring kl. 16, syntes jeg at veerne tager til, og der er ca. 3-4 minutter imellem- Og da jeg jo aldrig har haft veer før, tror jeg at nu er det ved at være nu. Så vi tager en tur forbi fødegangen, hvor jeg bliver undersøgt. Jeg er 1 cm. åben og får afvide at vi skal komme igen næste formiddag, kl. 9. hvis der ikke er sket noget inden.
Vi køre hjem igen, og allerede på vejen hjem bliver veerne kraftigere. Da vi har været hjemme i ca. 1 time, er veerne så kraftige at jeg beder min mand om at gøre sig klar til at kører ind på fødegangen igen.
Da vi kommer på fødegangen bliver jeg undersøgt og jeg er 7 cm. åben og vi kommer på en fødestue. Jeg får et lavment, og imens jeg er på toilettet kommer de første presseveer (ret ubehageligt).
JM kommer ind på stuen, og jeg bliver undersøgt igen, og jeg får lov til at presse. Jeg observere ikke ret meget, men da Karolines hjerterytme er meget lav, er der blevet tilkaldt 2 læger og jeg bliver klippet. Fødslen foregrå ellers ukompliceret, og kl. 21.08, ligger der en lillebitte pige, på 49 cm og 2930 g, på min mave.
Vi er på barselshotellet i 3 dage, hvor der ikke er nogle problemer, og vi kommer hjem.
Min anden dater kom til verden d. 30. december 2008.
Her begyndte veerne allerede kl. 4 om morgenen d. 28. december. Men de var meget svage, så vi vælger at tage til julefrokost. Veerne går lidt i sig selv igen og vi har en dejlig julefrokost sammen med min familie. Om aftenen tager veerne lidt til igen, men går igen lidt i sig selv da jeg går i seng.
D. 29. kl. 6 syntes jeg at veerne er ved at bide godt, og der er ca. 3- 4minutter imellem, på JM opfordring tager vi ind og bliver tjekket. Men jeg er kun 2,5 cm. åben. JM siger at vi ikke skal tage for langt væk fra sygehuset, da det hele lige pludselig kunne gå hurtigt.
Vi tager ind til min mands bedstemor, hvor vi får noget morgenkaffe, men da veerne igen går lidt i sig selv igen, tager vi hjem igen. Veerne svinger i styrke over hele dagen, og da jeg går i seng kl. 23, har jeg ikke haft veer siden kl. 20.
Kl. 23.45 går vandet, og jeg stå op og får et større bind på. Jeg vendter lidt med at ringe til fødegangen, da jeg lige vil se om veerne kommer igen. Kl. 0.30 har jeg meget kraftige, men også meget uregelmæssige veer. Jeg ringer til fødegangen og får besked på at komme med det samme.
Kl. 1.30, er vi på fødegangen og jeg kommer direkte ind på en fødestue. Jeg bliver undersøgt og er ca. 8 cm. åben. Så bliver jeg spændt fast til det er måleudstyr, det var nok det mest ubehagelige jeg har prøvet, jeg kunne slet ikke arbejde med veerne og kommer hurtigt ud af sengen igen. JM gør klar til at jeg skal føde og siger at jeg nok føder om ca. 1 time, og hun går. Men hun er ikke andet end lige gået da jeg får presseveer. Jeg kan ikke overskue at komme op i sengen igen, så jeg får lov til at stå op og føde. Kl. 2.16, er Josefine født, en ordentlig basse på 54 cm., og 4 kg. Hun kom er uge efter termin.
Anmeld