At bo på Nørrebro...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. marts 2009

Kloster

Er der mon nogle herinde, der bor lige midt i Danmarks lokale krig for øjeblikket??

Jeg bor selv i Nordjylland og kan næsten ikke forstå, at sådan noget kan ske i Danmark. Så langt væk fra mig selv og alligevel så tæt på.

Mine tanker lyder sådan... Hvordan kan man føle sig tryg der? Hvad med børnene? Deres skoler og bh'er? Ville man ønske, man slet ikke boede på Nørrebro, når de her optøjer sker?
Er man bare extra udsat, når man bor der, for det virker til, der ofte er konflikter der...
Hvad for folk til at bo der, frem for et mindre risikofyldt sted i Danmark??

Fortæl mig hvorfor, for jeg ville skide i mine bukser, hvis sådan noget foregik i Brovst, hvor jeg bor. Jeg ville klart barikadere mig og min familie til det var ovre

Fra en uviden og tryghedsnarkoman
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

fam.4xc

Kloster skriver:

Er der mon nogle herinde, der bor lige midt i Danmarks lokale krig for øjeblikket??

Jeg bor selv i Nordjylland og kan næsten ikke forstå, at sådan noget kan ske i Danmark. Så langt væk fra mig selv og alligevel så tæt på.

Mine tanker lyder sådan... Hvordan kan man føle sig tryg der? Hvad med børnene? Deres skoler og bh'er? Ville man ønske, man slet ikke boede på Nørrebro, når de her optøjer sker?
Er man bare extra udsat, når man bor der, for det virker til, der ofte er konflikter der...
Hvad for folk til at bo der, frem for et mindre risikofyldt sted i Danmark??

Fortæl mig hvorfor, for jeg ville skide i mine bukser, hvis sådan noget foregik i Brovst, hvor jeg bor. Jeg ville klart barikadere mig og min familie til det var ovre

Fra en uviden og tryghedsnarkoman
Kloster

nu bor jeg ik selv på nørrebro men dem jeg kender der gør siger de slet slet ik oplever byen som den blir fremlagt.... og at de ik er bange eller utrygge ved at leve der og færdes der

Anmeld

10. marts 2009

Lise

Jeg har aldrig boet på Nørrebro (Vesterbro, Frederiksberg, Amager og Valby, men aldrig Nørrebro), og har heller ikke lyst til at bo der. Så jeg ved ikke lige hvad det er folk finder charmeren ved det (så skulle det være fordi det var helt inde ved søerne da). MEN jeg arbejder på Nørrebro, så kommer der (næsten) hver dag. Og der sker jo ikke noget i hverdagene. Altså, der er stille og roligt. Jeg er absolut ikke bange for at gå der.

Jeg kender nogle stykker der bor på Nørrebro med deres små søde børn, og bare aldrig ønsker at forlade det. De brokkede sig lidt da dem fra Ungeren stak ild til deres biler, men det er vist glemt nu. Har ikke hørt dem brokke sig over bandekrig...

Anmeld

11. marts 2009

Ane nu mor

Jeg bor i Nordvest og færdes dagligt på Nørrebro. Jeg har tre søskende, som alle bor på Nørrebro, de har alle børn fra 0-13 år. Vi elsker det. Hver dag. Nørrebro er et superrummeligt kvarter, der er masser af grønne steder til familien og naboerne er åbne og supersøde. Der er liv og masser af billige grøntsager.

Ind imellem giver det et gib i en, når man hører om uskyldige unge mænd, der har stået i skudlinjen - selvfølgelig gør det det. Men sandsynligheden for at blive kørt ned i Brovst er langt større. Tingene skal jo også holdes i et vist perspektiv. Og så længe Nørrebros mange kvaliteter listet ovenfor består, så flytter jeg i hvert fald ingen steder.

Dejligt, der var nogen der spurgte.

Anmeld

11. marts 2009

malou

Før jeg flyttede til malmø og købte hus!! Boede jeg i den skønneste 3 værelses andelsbolig i Ravnsborggade.. (lige overfor Blågårdsplads) i en dejlig lukket gård med skønt grønt have miljø i bag gården. Egen legeplads, gill og dejlig hygge i de varme måneder. Jeg boede derinde i 12 år og nød min "ungdom" i fulde drag, tæt på byen og tæt på byens puls.. kunne altid gå halv snaldret hjem fra en fed bytur.. smiler!! Om sommeren var det skønt at gå en tur rundt om søerne, sidde dernede med venner og nyde alle de skønne cafeer i livet på Sankt Hans torv.. alle de år har jeg ALDRIG været bange eller utryg og har aldrig set bydelen som en krigszone. Nu skal det siges at det kun er 1 år siden jeg solgte lejligheden... og det gjorde jeg udelukkende pga vores familie forøgelse!! Jeg ville aldrig lade mine børn vokse op derinde!! Der er for meget trafik og for meget gang i den til jeg ville være der med min søn!!!

men som ung uden børn er det et skønt sted!!!

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.