Lejeloven og lejekontakt + kat/te

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle  

Min kat på 9 mdr. Savner selvskab han er døv og høre ikke når vi andre går, så derfor tænker jeg det vil være godt for ham med selvskab. 

Problemet er bare i min lejekontakt står der man kun må have ét husdyr. 

Men i blokken over for mig ser jeg da vi flyttede ind at lejligheden på 2 sal har 3 katte i deres vindu. 

Hvis jeg anskaffer mig en kat har jeg hørt man kan sige det er en man passer og så må man passe den i en mdr. Og derefter skal den være væk. ( men hvad de ikke ved har de ikke ondt af ) eller? 

Kan man blive smidt ud med det samme i føle lejeloven? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

B&J

jamen de har sikkert gjord den hvad ejeren ikke ved har de ikke ondt af men hvad så hvis en dag der var en der skulle komme og lave noget og de kunne se i havde dyr... du kan evt også tage chancen og ringe og spøre det gjorde vi... øh vi havde så fået katten men vi ringen og spurgte om vi måtte og det måtte vi griner heldigt og en smule dumt...

sender dig en kæmpe krammer håber du finder en løsning

Anmeld

16. januar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Hej alle  

Min kat på 9 mdr. Savner selvskab han er døv og høre ikke når vi andre går, så derfor tænker jeg det vil være godt for ham med selvskab. 

Men i blokken over for mig ser jeg da vi flyttede ind at lejligheden på 2 sal har 3 katte i deres vindu. 

Hvis jeg anskaffer mig en kat har jeg hørt man kan sige det er en man passer og så må man passe den i en mdr. Og derefter skal den være væk. ( men hvad de ikke ved har de ikke ondt af ) eller? 

du vil formenligt ryge i boligretten, og så ville de skulle bestemme om du må blive boende og bare skal skaffe dig af med katten. eller i begge ryger ud.

Til gengæld er det kun 14 dage man må passe dyr ( er det i hvertfald i de boligeforeninger jeg kender til)

Anmeld

16. januar 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle  

Bare risikoen for at jeg var nød til at skille mig af med den igen, gør at jeg ikke ville gøre det.....

Og så synes jeg faktisk også at man bliver nød til at respekterer at det er de regler du har lejet under

Tænk hvis alle sagde sådan og folk pludselig have 2-3 KÆMPE hunde, selvom jeg elsker dyr synes jeg ikke det er ok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.