uddannelsesvalg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg står i den uheldige situation at jeg er dumpet min ene eksamen, og kan højst sandsynligt heller ikke bestå reeksamen..
Jeg har så snakket med studievejlederen og der er ikke plads på holdet under mit hold, så kan ikke tage semesteret igen, ihvertfald ikke lige nu..

Jeg står så nu i den situation at jeg har en HF eksamen og 49 su klip tilbage, så der er jo faktisk ikke ret meget at vælge imellem når det kommer til uddannelse..

Jeg bor alene med et barn, og har jo ikke råd til at miste min su.. Kontanthjælpen vil kun lige kunne dække vores udgifter som det ser ud lige nu, hvor vi bor billigt, men hvis jeg ikke er studerende mere, så bliver vi os smidt ud herfra, og så er der bare ikke mere at gøre, for så skal vi finde et nyt sted at bo, men det vil os betyde dobbelt husleje, og dermed et underskud på ihvertfald 3000kr om måneden i tilfælde af at jeg skal leve på kontanthjælp..

Foreslå en uddannelse jeg kan gå igang med, hvor der ikke er elevløn på, men stadig må den ikek overstige 2 år, for så kommer jeg til at mangle su..

hvis det er med elevløn, bliver det nødt til at være omkring 10.000kr udbetalt ellers bliver der problem med at få mad på bordet..

ORK hvor jeg hader det hele lige nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Miss Church

Hmmm det er da godt nok træls for dig. Du får lige en krammer 

Må jeg høre hvad det er for en uddannelse du er igang med, så er det måske nemmere at komme med forslag. Eller i hvilken retning du kunne tænke dig at gå? 

Du kan evt. søge på www.ug.dk. Der kan man få mange idéer

Anmeld

16. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg står i den uheldige situation at jeg er dumpet min ene eksamen, og kan højst sandsynligt heller ikke bestå reeksamen..
Jeg har så snakket med studievejlederen og der er ikke plads på holdet under mit hold, så kan ikke tage semesteret igen, ihvertfald ikke lige nu..

Jeg står så nu i den situation at jeg har en HF eksamen og 49 su klip tilbage, så der er jo faktisk ikke ret meget at vælge imellem når det kommer til uddannelse..

Jeg bor alene med et barn, og har jo ikke råd til at miste min su.. Kontanthjælpen vil kun lige kunne dække vores udgifter som det ser ud lige nu, hvor vi bor billigt, men hvis jeg ikke er studerende mere, så bliver vi os smidt ud herfra, og så er der bare ikke mere at gøre, for så skal vi finde et nyt sted at bo, men det vil os betyde dobbelt husleje, og dermed et underskud på ihvertfald 3000kr om måneden i tilfælde af at jeg skal leve på kontanthjælp..

Foreslå en uddannelse jeg kan gå igang med, hvor der ikke er elevløn på, men stadig må den ikek overstige 2 år, for så kommer jeg til at mangle su..

hvis det er med elevløn, bliver det nødt til at være omkring 10.000kr udbetalt ellers bliver der problem med at få mad på bordet..

hvad med en ungdomsuddannelse indtil der er plads til at du kan tage semesteret om. Du kan nå at tage et grundforløb på teknisk skole...

frisør, kosmetik og hvad der ellers er.

Anmeld

16. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

hvad med en ungdomsuddannelse indtil der er plads til at du kan tage semesteret om. Du kan nå at tage et grundforløb på teknisk skole...

man bruger ikke su klip med en ungdomsuddannelse

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Hmmm det er da godt nok træls for dig. Du får lige en krammer 

Må jeg høre hvad det er for en uddannelse du er igang med, så er det måske nemmere at komme med forslag. Eller i hvilken retning du kunne tænke dig at gå? 

Du kan evt. søge på www.ug.dk. Der kan man få mange idéer

Jeg er igang med noget salg og økonomi lige nu, og vil jo egentlig gerne det her, og der er også en anden vej rundt, men det betyder at jeg skal på elevløn, og den er bare ikke så høj hvis man ikke har en grunduddannelse bag sig, og det er jo den jeg er igang med nu..

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jo det ville da være en ide.. Men det er bare slet ikke ting der interesserer mig.. har været ved at kigge..

kunne måske godt tage som frisør, men de kræver at man har en elevplads inden man starter, for elers kan de ikke tage en ind på grund af mangel på elevpladser..

Anmeld

17. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Måske kan du søge ud fra specifikke kriterier som længde osv her:

http://www.ug.dk/

Øv hvor en træls situation - jeg har ikke lige nogle uddannelser i baghovedet, da jeg selv er igang med lang videregående og aldrig har undersøgt de kortere og mellemlange...

Men måske sådan noget som sekretær, kontorarbejde, klinikassistent osv alt efter interesse naturligvis - eller måske noget pædagogikom kan tages som kortere uddannelser

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

Hvad med at tage en SP-degree?

Du siger du læser noget med økonomi og salg nu... måske en finans- eller markedsføringsøkonom uddannelse? De tager 2 år

knus Caroline (som blev færdig som serviceøkonom sidste sommer )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.