Eksperthjælp: Kære "en forvirret"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. marts 2009

Rikke Nielsen

"Kære "en forvirret""

Hej Rikke

Jeg smed pillerne for snart to uger siden og mener at jeg allerede har haft ægløsning.
Jeg har en mærkelig fornemmelse maven, det er som om den snurrer. Jeg syntes jeg har fået mere appetit og får det dårligt, hvis ikke jeg får noget mad med det samme.
Jeg har de seneste dage haft rigtigt svært ved at sove.

Kan dette være tegn på graviditet, eller tror du det er min psyke, som spiller ind.

På forhånd tak for svaret

Vh mig

Rikkes svar

Kære " en forvirret"

I forbindelse med garviditet er det helt normalt at få en øget appetit samt opleve kvalme, så begger dine symptomer kan godt være graviditetstegn. Dog kan ens psyke også spille ind, hvis man inderligt ønsker at blive gravid. Så jeg vil da helt sikkert råde jer til at tage en graviditetstest. Det er bedst at lave testen i morgenurin, da indholdet af HCG her er højest.

Graviditetstesten kontrollerer om der er HCG i din krop. Når et æg er blevet befrugtet, vil det, efter et par dage, begynde at danne HCG. Mængden af HCG fordobles ca. hver tredje dag, så når mængden er stor nok, vil I kunne se udslag på en graviditetstest. Det er lidt forskelligt hvornår I vil kunne se et udslag på graviditetstesten. Det hænger bl.a sammen med hvor hurtigt du producerer HCG og hvor følsom graviditetstesten du anvender er. Jeg vil dog råde jer til at vente med at lave en graviditetstest til din menstruation evt udebliver. Gå ud fra at graviditeten kan konstateres allerede den dag din menstruation udebliver.

Så om du er gravid eller om din psyke spiller ind kan jeg ikke svare dig på, men udebliver din menstruation, så vil en test kunne give jer svar på, om der er en lille ny i vente.

Held og lykke med det hele.

Mange hilsner fra Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.