Skole og Barsel ?? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

JH12

Jeg står i den situation at jeg skulle starte på helt studie her fra februar måned.

Folk har rådet mig til at starte for ikke at miste min plads, dog er jeg blevet i tvivl om jeg evt. burde ringe og informere dem først, om at jeg er gravid.

Jeg er nemlig gravid og har termin i maj måned, hvilket betyder jeg også skal gå på barsel en gang i april..

Har nogen erfaring med studier, graviditet, barsel??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

C@mill@

Joyce skriver:

Jeg står i den situation at jeg skulle starte på helt studie her fra februar måned.

Folk har rådet mig til at starte for ikke at miste min plads, dog er jeg blevet i tvivl om jeg evt. burde ringe og informere dem først, om at jeg er gravid.

Jeg er nemlig gravid og har termin i maj måned, hvilket betyder jeg også skal gå på barsel en gang i april..

Følger li dit indlæg da jeg selv skal starte på udd til feb OG fertilitets behandling så min mulighed for at der kommer en barsel i sigte er stor

Anmeld

16. januar 2012

samantha1986

Joyce skriver:

Jeg er i gang med at læse til pædagog og har været i gang i et år. Jeg går på barsel til maj. Dog er jeg i praktik. Men jeg tager kun tre måneders barsel for så at ryge over på su.

Jeg læser hjemmefra så derfor kan jeg gøre det på denne måde. Men der er noget med tre slags su klip. Den jeg tager er 12 dobbelte klip hvor jeg skal studere samtidig. Så er der 6 dobbelt klip hvor du ikke skal studere samtidig men du har kun 6 måneders barsel, og så er der den sidste som jeg ikke helt kan huske. Men jeg vil råde dig til at kontakte skolen. De har før oplevet det.

Anmeld

16. januar 2012

Giraffen

Joyce skriver:

det kommer an på hvilken slags studie?

Jeg går på Århus universitet og der er det intet problem at tage barsel - det er self ærgerligt at skulle skifte årgang men ellers er der ingen problemer nogen steder... 

Anmeld

16. januar 2012

JH12

Giraffen skriver:

det kommer an på hvilken slags studie?

Jeg går på Århus universitet og der er det intet problem at tage barsel - det er self ærgerligt at skulle skifte årgang men ellers er der ingen problemer nogen steder... 

Jeg skal starte på VIA Randers, og læse psykomotori..

Jeg havde håbet lidt jeg kunne gå på barsel sidst i april, også starte igen feb. 2013

Anmeld

16. januar 2012

Neon

Hej

Jeg læser på RUC og har termin d. 29/2.

Jeg har taget et ekstra fag før jul, så det eneste jeg skal mens jeg er på "barsel" er at skrive et projekt hjemmefra.. Jeg kommer til at mange et metode kursus som jeg kan gå til sygeeksamen i. Derfor holder jeg som sådan ikke barsel, da jeg stadig er studieaktiv og læser hjemmefra.. Men min termin ligger heldigvis ret godt i forhold til studiet, og at jeg kunne tage et ekstra fag før jul har lettet det hele utrolig meget.

Så jeg følger bare min normale undervisning, hvilket betyder jeg også får udbetalt min SU som miksklip, så jeg får dobbelt su i 1 år.

Anmeld

16. januar 2012

Giraffen

Joyce skriver:

Jeg skal starte på VIA Randers, og læse psykomotori..

Jeg havde håbet lidt jeg kunne gå på barsel sidst i april, også starte igen feb. 2013

det burde ikke være noget problem, men kender ikke så meget til andre skoler end den jeg selv er på, men prøv og surf lidt rundt på deres hjemmeside og se hvad du kan finde eller skriv til studievejledningen og spørg hvad deres procedure er ift barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.