Maxi cosi alder og er de nødvendig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

MissBee

Jeg forstår mig ikke helt på de der maxi cosi'er? den arnevogn eg gerne vil have har en mulighed for at sætte en maxi cosi på selve stellet istedet for liften.. Dette virker jo re smart meen...?

En autostol bøjer jo i ryggen så hvor lang tid må de ligge i den? skal de ikke helst ligge plant med ryggen de første par måneder? og må man overhovet køre med nyfødte i lang tid? (mere end en time)

Mange spørgsmål her men alt koster penge og hvis der ingen grund er til at købe det vil jeg helst spare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Moar2011

MissBee skriver:

Jeg forstår mig ikke helt på de der maxi cosi'er? den arnevogn eg gerne vil have har en mulighed for at sætte en maxi cosi på selve stellet istedet for liften.. Dette virker jo re smart meen...?

En autostol bøjer jo i ryggen så hvor lang tid må de ligge i den? skal de ikke helst ligge plant med ryggen de første par måneder? og må man overhovet køre med nyfødte i lang tid? (mere end en time)

Mange spørgsmål her men alt koster penge og hvis der ingen grund er til at købe det vil jeg helst spare

vi brugte den gammel dags maner, hvor liftet bliver spændt fast , og vi kørte trods alt til fyn .. vores søn var et par mdr før han kom i autostol og vi har en maxi cosi'er

Anmeld

16. januar 2012

Kløver

De siger ca 20-30 min, skal man køre langt, op til en time, så skal de ud og strække ryggen ca 10 min, så kan man køre igen.
Har man bil ville jeg ikke undvære autostol, da den jo er lovpligtig og er rart at have baby med i bilen. Føler du ikke du har behov for at bruge autostolen så stellet, kan du jo evt vælge en god men billigere stol. Vi har været rigtig glade for vores brio som kostede 1500 inkl base

Anmeld

16. januar 2012

MissBee

Maja84 skriver:

De siger ca 20-30 min, skal man køre langt, op til en time, så skal de ud og strække ryggen ca 10 min, så kan man køre igen.
Har man bil ville jeg ikke undvære autostol, da den jo er lovpligtig og er rart at have baby med i bilen. Føler du ikke du har behov for at bruge autostolen så stellet, kan du jo evt vælge en god men billigere stol. Vi har været rigtig glade for vores brio som kostede 1500 inkl base

jeg tænker mere på at der vel ikke rigtig er grund til at købe 2xadapter til 40euro for at de kan blive spændt på stellet af banevognen når nu de ikke må sidde/ligge i autostolen i længere tid..

Men ja vi skal da klart have en autostol til dem begge.. men synes bare at maxi cosi'er virker voldsomt dyre

Anmeld

16. januar 2012

Maja_4000

De kloge siger , at de må sidde i autostolen i 20 minutter .. Hvis vi vidste at vi skulle være afsted lang tid (hvis vi f.eks. kørte til et center) havde vi liften med i bilen , som så stod i en indkøbsvogn mens vi handlede .. 

Men hvis man ser på USA , der render ALLE jo rundt med ungerne i autostol .. Nogle steder skal de sidde i en autostol i 1 time (tror jeg?) før de må komme hjem fra sygehuset  

Så ved ikke lige hvor tungt man skal tage det .. Vi kørte max 1 time , da Caroline var så lille .. Og var hun vågen undervejs , holdt vi en pause

Anmeld

16. januar 2012

Kløver

MissBee skriver:

HGAHAvHAvdHAvGAHHGaHavHavd

jeg tænker mere på at der vel ikke rigtig er grund til at købe 2xadapter til 40euro for at de kan blive spændt på stellet af banevognen når nu de ikke må sidde/ligge i autostolen i længere tid..

Men ja vi skal da klart have en autostol til dem begge.. men synes bare at maxi cosi'er virker voldsomt dyre

Havde jeg haft maxi cosi havde jeg nok ofret til at jeg kunne bruge autostolen på klapvognen til lille pigen. Men kommer jo også an på hvor ofte man kører ud og handler hvor det er rart de ikke skal pakkes ind og ud af stolen, men jeg går jo ofte op og handler, eller handler uden børn, så er de unødvendige når jeg går bruger jeg barnevogn eller klapvogn, ellers tager jeg bilen, og lader vores søn blive hjemme ved far

Anmeld

16. januar 2012

amalfine

Som du kan se af de øvrige svar, så anbefaler man jo max 20 minutter ad gangen...og hvornår det så ændrer sig, husker jeg ikke... Men jeg tror det drejer sig (som alt andet) om at bruge sin sunde fornuft.
Når det gælder børn tror jeg de fleste vil sine børn det bedste, men alle er også nødt til at gå på kompromis med sig selv indimellem. Sådan er det ihf. i vores familie, og da den øvrige familie bor mellem 1 og 3 timer væk fra os, så har vi kørt de lange strækninger med børn i maxi cosien, da de var ganske små. Den ældste er nu 4 år og har absolut ingen gener...og der er i den store vide verden i øvrigt tvivl om nyfødte virkelig bør ligge udstrakt på ryggen, som anbefalingerne jo er herhjemme - men det er jo en hel anden snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.