Ih mangler råd lige nu... (Julie)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Mira0911

Der har aldrig været nogen problemer med at få Julie til at sove eller jo måske et par få tilfælde men heller ikke mere... Inden for denne uge her har det godt vendt sig til at være noget i den helt anden grøft.... 

Sidste weekend stoppede Julie med at bruge sut, altså hun bruger slet ikke sut mere... Det gik let med at få den væk... 

Men siden Mandag aften har det bare gået rigtig skævt... Hver aften gør vi klar med til at putte hende så hun ligger i sengen mellem 19.00 og 19.30... Vi læser godnat historie for hende og hygger stille og roligt inden hun skal sove... Det skal så siges at hun er oppe hver morgen kl. 6.00 når hun skal i dagpleje... 

Hun ligger sig slet ikke til at sove overhovedet... Hun giver sig til at pille tæer, tage alt nattøj af inkl. ble, sengelinned af dynen... Det foregår meget stille så vi ikke kan høre det... Hvis hun ikke laver det andet, så sidder hun op i sengen eller står op i sengen indtil vi opdager det... Hun siger slet IKKE noget undervejs.. Vi skal selv opdage det... 

Vi kigger jo ind til hende et par gange inden hun sover tungt, hele ugen her når vi har kigget ind er hun igang med en af de ovennævnte ting... Vi forklare kort at hun skal sove og at hun skal tidlig op... Hun ligger sig godt ned igen når jeg eller farmand går ud...

Så starter hun ellers forfra med en af de ovennævnte ting... Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre i denne situation...  At hun kommer senere i seng, dur slet ikke, hun bliver så pjevse og på tværs dagen efter... 

Hver dag i denne uge her er hun først faldt i søvn omkring kl. 22 - 23.... Det er ALT for sent... 

Udover det, så bakser jeg og kæresten med et familiemedlem som har været indlagt og er kommet hjem igen og opgivet alt osv osv... Lige i tiden sørger de for at de to mennesker får noget at spise hver dag, at de får medicin, får madvare hjem osv - Selvfølgelig skiftevis med de øvrige familiemedlemmer så det er ikke os der ligger og køre for det hver dag... 

Nægter at tro på det er det der påvirker Julie... For Julie har ikke fået at vide hvad der er sket, det synes vi ikke hun skal endnu, før vi ved hvad der yderligere skal ske fremover... Måske meget forkert af os, men det er nu sådan vores holdning er til det nu og frem til på Tirsdag... 

Sidder I med nogle råd? Kom endelig med dem... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Mira0911

15. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina har gjort det samme i en periode (udover, at tage tøj og ble af). Så fik bare lov til, at ligge i sin seng. Så længe, at hun bare lå og hyggede sig og ikke brokkede sig gjorde vi ikke noget.

Vi har dog taget middagsluren fra hende efter nytår som gør, at hun sover med det samme.

Så måske er tiden inde for, at hun ikke skal sove til middag mere. Det virker som om hun ikke er træt nok. I starten kan det være hveranden dag, at hun ikke sover.

Anmeld

15. januar 2012

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Lina har gjort det samme i en periode (udover, at tage tøj og ble af). Så fik bare lov til, at ligge i sin seng. Så længe, at hun bare lå og hyggede sig og ikke brokkede sig gjorde vi ikke noget.

Vi har dog taget middagsluren fra hende efter nytår som gør, at hun sover med det samme.

Så måske er tiden inde for, at hun ikke skal sove til middag mere. Det virker som om hun ikke er træt nok. I starten kan det være hveranden dag, at hun ikke sover.

Men hvordan får jeg lige sagt til dagplejeren at det er slut med middagslur? Dagplejeren ser bare helst at de sover hvor hun har pause.. Hele denne uge her har Julie været hjemme hos mig fordi hun var syg... Og så er vi andre blevet smittet med en omgang også... 

Middagsluren hele denne uge her, har virkelig også været et problem... Når hun er i dagpleje er der ingen problemer, det er jo så også fordi der er børn omkring hende og der sker noget hele tiden.. 

Julie skal starte i børnehave 16. Februar... Der vil der jo nok heller ikke være middagslur hver dag... for det skal jo stoppe på et tidspunkt.. 

Anmeld

15. januar 2012

An&Jo

Mira0911 skriver:

Men hvordan får jeg lige sagt til dagplejeren at det er slut med middagslur? Dagplejeren ser bare helst at de sover hvor hun har pause.. Hele denne uge her har Julie været hjemme hos mig fordi hun var syg... Og så er vi andre blevet smittet med en omgang også... 

Middagsluren hele denne uge her, har virkelig også været et problem... Når hun er i dagpleje er der ingen problemer, det er jo så også fordi der er børn omkring hende og der sker noget hele tiden.. 

Julie skal starte i børnehave 16. Februar... Der vil der jo nok heller ikke være middagslur hver dag... for det skal jo stoppe på et tidspunkt.. 

hvis hun snart skal starte i børnehave forstår jeg ikke hvorfor hendes DP ikek er begyndt at træne med hende at hun ikke skal sove lur, det er ikke alle børnehaver der har mulighed for at give børnene en lur..

Du må snakke med hende, det er jeres barn så det er jer der bestemmer, og det er meget normalt at dagplejere misser deres pauser når børnene skal sluses hen imod børnehaven, for det er jo nogle andre præmisser der gælder der..

men er ellers meget enig i at det er luren der er problemet her, det er simpelthen fordi hun ikek er træt nok når hun kommer i seng, så enten skal luren helt væk, eller også skal hun kun sove 3 kvarter til en time

Anmeld

15. januar 2012

Mira0911

An&Jo skriver:

hvis hun snart skal starte i børnehave forstår jeg ikke hvorfor hendes DP ikek er begyndt at træne med hende at hun ikke skal sove lur, det er ikke alle børnehaver der har mulighed for at give børnene en lur..

Du må snakke med hende, det er jeres barn så det er jer der bestemmer, og det er meget normalt at dagplejere misser deres pauser når børnene skal sluses hen imod børnehaven, for det er jo nogle andre præmisser der gælder der..

men er ellers meget enig i at det er luren der er problemet her, det er simpelthen fordi hun ikek er træt nok når hun kommer i seng, så enten skal luren helt væk, eller også skal hun kun sove 3 kvarter til en time

Det virker jo bare underligt at hun er træt nok i dagplejen til at kunne sove middagslur og sove igen om aften når hun kommer iseng... I dagplejen er der jo drøn på hele tiden og hun er oppe hver morgen kl. 6 og hun bliver skide træt hen på formiddagen... 

Hun har jo været herhjemme hele ugen, så der er jo ikke samme drøn på herhjemme som i dagplejen så hun bliver slet ikke træt på samme herhjemme som hos dagplejeren... 

Vil selvsølgelig vende det med dagplejeren... heldigvis er der et soverum i den børnehave hun skal i, så muligheden er der hvis hun en dag bliver meget træt og lige skal have en time på øjet... 

Anmeld

16. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mira0911 skriver:

Det er bare med, at snakke med dp omkring luren. Det virker som om, at det er den som er problemet. Sådan er det starten med begge mine børn. Man kan jo bare lade hende sove hveranden dag i starten. Hun vil helt sikkert være rigtig træt de dage hun ikke sover og falde i søvn meget hurtigt.

At det går udover dp's pause kan du jo ikke rigtig gøre noget ved. Sådan er det jo bare når man har børn på den alder.

Men det vil helt sikkert ændre sig når hun kommer i bh og ser, at der ikke er så mange andre der sover og hellere vil lege med dem.

Anmeld

16. januar 2012

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Det er bare med, at snakke med dp omkring luren. Det virker som om, at det er den som er problemet. Sådan er det starten med begge mine børn. Man kan jo bare lade hende sove hveranden dag i starten. Hun vil helt sikkert være rigtig træt de dage hun ikke sover og falde i søvn meget hurtigt.

At det går udover dp's pause kan du jo ikke rigtig gøre noget ved. Sådan er det jo bare når man har børn på den alder.

Men det vil helt sikkert ændre sig når hun kommer i bh og ser, at der ikke er så mange andre der sover og hellere vil lege med dem.

Tager den hvert fald med dagplejeren...  Idag har hun været afsted i dagpleje... Hun sover som en sten nu... Sov endda også til middag idag... 

Og det er kun galt når hun er hjemme og er syg.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.