Jeg tager den bare fra hvor jeg begyndte at få veer .. Dvs. den 24/12 2011, hvor jeg havde termin den 23 december. Kl. var 02.35 og jeg vågnede med et sæt med min elskede lille bassedreng ved min side som altid, og farmand på hans anden side. Jeg siger til min kæreste, at nu er det nu .. Vi griner lidt, for selvfølgelig skulle det være juleaften
-Nu glædede vi os bare til at møde vores lille prins, som skanningerne havde vist det var ..
Kl. 03.05 tog vi paa f'degangen, og da jeg blev unders'gt havde jeg allerede udvidet mig 7cm .. hold da op! Vi fik vores stue, stue 7, den samme som jeg f'dte paa da jeg skulle have min s'n, af den grund at jeg ville f'de i bassin igen .. tiden gik hurtigt og jeg fik kun en ve hver 10/15 minut. Vandet var ikke gaaet endnu selvom jeg blev ved med at tro det
Min jordemoder maerkede en sidste gang og fortalte at jeg nu var 10cm aaben, saa jeg var klar til at hoppe over i bassinet. Nu begyndte det at presse lidt paa, men ikke saa meget at jeg endnu havde lyst til at presse. Faktisk styrede jeg det hele helt selv, en rigtig rar f'lelse at have som mor
Endelig kom der en presseve, saa nu skulle der bare presses igennem, dog med lidt gispen indimellem da det var gaaet saa hurtigt at prinsen naesten ikke kunne f'lge med .. 2 pres og jeg hvade f'dt den smukkeste lille baby i hele verden, saa velskabt og saa fin .. Det vildeste sorte haar, efter sin far som er halvt gr'nlandsk, men det slog mig dog hvor fin han var i traekkene i forhold til sin storebror.
Vi kommer op paa briksen da jeg skal f'de moderkagen, men indenda skal navlesnoren jo lige klippes af farmand. Jeg skulle derfor lige vende "bettemanden" om saa jordemoderen og farmand kunne komme til. Det f'rste der slaar mig da jeg kigger ned er at der jo ikke er en lille tap som jeg har set paa skanningsbillederne, men en raaber istedet for "jamen ...! Det er skuda en pige!" .. Hverken jordemoderen eller den assistent der var med det sidste stykke tid af f'dslen havde tjekket efter om det var en dreng da hun blev f'dt, saa de var begyndt at skrive ind i systemet at det var en lille velskabt dreng! Ikke nok med at jeg f'dte juleaftensmorgen kl. 05.00, men jeg fik ogsaa en kaempe overraskelse, en fantastisk gave .. Vores egen lille prinsesse. Vi har valgt at kalde hende for Nova, da det betyder "ny stjerne" 
Det var min fantastiske historie om en vidunderlig julemorgen, men den sk'nneste gave man NOGENSINDE kunne 'nske sig. Det sker saadan ca. 1 ud af naesten ingen

Det skal lige siges at jeg hele graviditeten igennem har haft saa meget paa fornemmelsen at det ikke var en dreng .. Jeg spurgte saagar til en ekstra scanning i uge 30 om hun ikke godt ville tjekke en ekstra gang om det var en dreng, men det ville hun ikke. Og under f'dslen spurgte jeg ogsaa om hun havde pr'vet hvor det var blevet scannet til en dreng, men blev en pige .. Det sker naesten aldrig, oftere den anden vej

Min f'dsel tog 2 timer og 25min fra det f'rste lille svie til hun var i mine arme