Jeg er ano, for ikke at træde mulige involverede over tæerne..
Lidt forhistorie...
Sagen er den at vi var en ret sammentømret klike i/efter folkeskolen. Det var dengang ret "normalt at folk eksperimenterede med stoffer af forskellig art. Den ene fyr i den her gruppe var før meget normal, intelligent, velfungerende og populær, men han begyndte at blive lidt mærkelig. Noget med nogen stemmer i hovedet og sådan.
Efter lidt tid fik vi ad vide at hans forældre skulle skilles, og han skulle flytte til en anden del af landet med sin far... Jeg mistede hurtigt kontakten til ham.
men idag. 10 år efter..
Vi er allesammen blevet voksne, og lever normale liv.
Bortset fra den her ene fyr. Det lykkedes ham åbenbart ikke at komme ud af det dårlige miljø, og nu kan jeg se på det hele at det altså står virkelig skidt til med ham. (Har ham på FB) Han fører lange samtaler med sig selv, om nogle helt absurde ting. Som om at han svarer andre, men der er bare ikke nogen.
1 af vores fælles venner har prøvet at tage kontakt, men han svarer bare tilbage med underlige sammensværgelsesteorier og lignende, og vi er et par stykker der har snakket om at han nok snart "skrider i svinget" hvis ikke der bliver gjort noget. Det ser ikke ud som om at der bliver gjort noget for ham.
Men altså. Hvad kan man gøre? Er der nogen vi kan tage kontakt til? Kommunen eller andet. Vi har jo kun hans navn, og har ikke set eller snakket med ham i flere år? +Tror ikke selv han er klar over at han har et problem.
Jeg føler virkelig at vi har et ansvar for at gøre et eller andet.. men han er uldstændig uden for pædagogisk rækkevidde allerede.
Anmeld