Anonym skriver:
Okay tak for dit svar 
Har du meget styr på det der med autostole, det virker ihvertfald sådan
Vi skal have ny alligevel fordi der ikke er plads til 3 autostole i vores bil. Jeg synes den løsning du har lige der er smart, men vil dog gerne have at den ene af stolene ude i siden kunne ud skiftes med 0-13 kg også ved jeg ikke om jeg bliver træt af at jeg altid skal have fodtøjet af det barn der skal sidde i en bagudvendt autostol.
det er en prioriteringssag om man vil tage skoene af eller ej. men skulle du tabe lysten til det, så findes der det der kaldes "Sparkeskydd" til bagudvendte stole som både beskytter hele bilsædet.
ja jeg har godt styr på autostole og driver Sikkerautostol.dk
Den stol der fylder ca 81 cm fra bagsædet hovedstøtte til forsædets hovedstøtte. Og barnet sidder ca 5 gange meere sikkert i sådan en stol en i hvilken som helst fremadvendt. Denne her koster omtrent 3200 kroner. For en babystol kommer du nemt af med 1500 for basen og 12-1300 for selve stolen. Få månder senere skal du så igen ud og købe en større stol med isofix til yderligere 2-2800 kr. alt afhængig af hvor du købe den henne
men når nu du ved hvor meget denne her fylder, så kan du måle efter med en tommestok.
Du skal osse have i baghovedet at fremadvendte stole uanset type har et synligt pladsbehov samt et skjult pladsbehov. det skjulte ser man ikke med mindre man kolliderer - specielt hvis det er en frontalkollision. her vil både barn og stol flytte sig mod fronten af bilen med ikke under 55 cm fra lodret linje (barnets pande). Så dem der tror de har alverdens plads at gøre godt med, med den type stol bag sig an godt tro om igen.
Anmeld