tør hovedebund og tørt ansigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Anonym trådstarter

jeg lider af tør hud hele året rundt men dette år er det værste
jeg kan hver morgen stå og hive store flager af tørt hud af mit ansigt for derefter at smøre med en fugtighed creme hvilket jeg skal gøre minimum 5 - 6 gange om dagen

men nu er min hovedbund også begyndt at blive tør - jeg bruger parfume frit shampoo og før hen skældshampoo men den måtte jeg til sidst droppe da et blev værre af det.

men det klør så meget og ligner snart en kriger i ansigtet o.s.v og nu kan jeg ik mere !

er der nogen af jer piger herinde som kan anbefale en creme og shampoo som virkelig hjælper ? jeg har snakket med lægen og har os fået noget for det før - men den creme som jeg skal bruge til ansigtet har ingen effekt overhovedet.

så kom frisk med ideer

og god søndag imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Lullaby

Anonym skriver:

jeg lider af tør hud hele året rundt men dette år er det værste
jeg kan hver morgen stå og hive store flager af tørt hud af mit ansigt for derefter at smøre med en fugtighed creme hvilket jeg skal gøre minimum 5 - 6 gange om dagen

men nu er min hovedbund også begyndt at blive tør - jeg bruger parfume frit shampoo og før hen skældshampoo men den måtte jeg til sidst droppe da et blev værre af det.

men det klør så meget og ligner snart en kriger i ansigtet o.s.v og nu kan jeg ik mere !

er der nogen af jer piger herinde som kan anbefale en creme og shampoo som virkelig hjælper ? jeg har snakket med lægen og har os fået noget for det før - men den creme som jeg skal bruge til ansigtet har ingen effekt overhovedet.

så kom frisk med ideer

og god søndag imorgen

Min hudlæge siger head and shoulders basic til mig. Det er godt med tør hovedbund/skæl og andet. Hvis jeg bare holder en pause på en uge så får jeg så tør hovedbund at jeg sprækker

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Min hudlæge siger head and shoulders basic til mig. Det er godt med tør hovedbund/skæl og andet. Hvis jeg bare holder en pause på en uge så får jeg så tør hovedbund at jeg sprækker

har bare prøvet det før. men kan da godt være det er værd at prøve igen i en længere periode

Anmeld

15. januar 2012

EnGodMor

Tør hovedbund og skæl er ikke det samme
Tør hovedbund skyldes ofte mangel på talg

Kløe og hvide flager i vores hovedbund behøver ikke altid at være et tegn på skæl, men kan også skyldes en sart og/eller tør hovedbund. De fleste mennesker tror, at tør hovedbund og skæl er det samme.DET ER DET IKKE. Dette kan ikke understreges nok. Konsekvenserne af den udbredte misforståelse er, at man begynder at behandle tør hovedbund, som var det skæl. Herved vil hovedbundens tilstand i langt de fleste tilfælde forværres.
Her på siden kan du læse mere om:
· Årsager til tør hovedbund som er delt op i 3 følgende underafsnit: - Tør hovedbund og skæl - Interne faktorer i forbindelse med tør hovedbund - Eksterne faktorer i forbindelse med tør hovedbund
  Herudover kan du læse om Behandling af tør hovedbund
  Grunden til denne opdeling er, at en tør hovedbund kan forekomme af mange forskellige årsager. Derved forstået, at der er mange faktorer - interne såvel som eksterne, enkeltvis såvel som i samspil - der kan ligge til grund for, at man har en tør hovedbund.

Anmeld

16. januar 2012

lis_j

Det lyder godt nok ikke sjovt med så tør hovedbund

Jeg har selv tør hovedbund og selvom det lyder til at mit er mildere end dit så skal du da lige have navnet på den shampoo jeg bruger

Den hedder BIO+ balance shampoo og jeg plejer at købe den på billigvoks.dk

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

lis_j skriver:

Det lyder godt nok ikke sjovt med så tør hovedbund

Jeg har selv tør hovedbund og selvom det lyder til at mit er mildere end dit så skal du da lige have navnet på den shampoo jeg bruger

Den hedder BIO+ balance shampoo og jeg plejer at købe den på billigvoks.dk

det er bestemt heller ikke sjovt mere, det er begyndt at gøre så ondt nu

men tak jeg må prøve mig frem

Anmeld

16. januar 2012

SS82

Frisørens vitale system er en serie med 4 shampoo og i tonic. De er uden parfume osv.  Vi solgte dem da jeg arbejded e i en salon i kbh og de er super gode til problemer i hovedbunden. Men ellers prøv at putte madolie i håret og masser det ned i hovedbunden pak det ind i en pose og gå med et kvarterstid eller sov med det. Det giver god fugt til hovedbunden. Nu ved jeg ikke hvor tit du vasker hår men ellers prøv også at skru ned får hårvasken hvis du vasker dit hår tit. Vand og sæbe tører jo ud. Og sp lige en sidste tiln. Skæl og tør hovedbund er ikke det samme. Så hvis dit problem er tør hovedbund så skal du ikke bruge en skælshampoo men en alm fugtgivende shampoo.

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Slott skriver:

Frisørens vitale system er en serie med 4 shampoo og i tonic. De er uden parfume osv.  Vi solgte dem da jeg arbejded e i en salon i kbh og de er super gode til problemer i hovedbunden. Men ellers prøv at putte madolie i håret og masser det ned i hovedbunden pak det ind i en pose og gå med et kvarterstid eller sov med det. Det giver god fugt til hovedbunden. Nu ved jeg ikke hvor tit du vasker hår men ellers prøv også at skru ned får hårvasken hvis du vasker dit hår tit. Vand og sæbe tører jo ud. Og sp lige en sidste tiln. Skæl og tør hovedbund er ikke det samme. Så hvis dit problem er tør hovedbund så skal du ikke bruge en skælshampoo men en alm fugtgivende shampoo.

det er ikke skæld, og det os derfor jeg meget hurtigt efter jeg prøvede skældshampooen droppede det igen fordi det gjorde det værre..

Anmeld

16. januar 2012

SS82

Anonym skriver:

det er ikke skæld, og det os derfor jeg meget hurtigt efter jeg prøvede skældshampooen droppede det igen fordi det gjorde det værre..

Nemlig nu var det mere fordi der var en der skrev head and shoulders og det er vist en skældshampoo så den vil i det tilfælde ikke være så god. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.