knap 7årige og vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.740 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. marts 2009

Malaco25

Hejsa

Jeg er ny her, og ville høre hvad jeres 7årige vejer og hvor høje de er??

Jeg er bekymret for min datter som bliver 7år om 4mdr.

Hun vejer 18kg og er 123cm høj

Jeg har været ved læge med hende konstant og de fejer mig væk ;( hun har vejet 18kg i 3-4år nu, og jeg kan simpelthen ik få hendes vægt til at stige, og er dybt bekymret, hun vokser men tager ikke et gram på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2009

tasha33

hej
min datter på 7 som bliver 8 til juni vejer 26kg og er 126 høj.
har du snakket med sundhedsplejesken om det for hvis lægen ikke vil hjælpe må hun da kunne hjælpe.
kan du ikke blande hendes mælk med fløde måske det kan hjælpe.
bare en tanke, det er jo svært at sige hvad du kan gøre når man ikke ved noget om hende.
mvh natasha

Anmeld

9. marts 2009

Honningblomst

Hvorfor bekymrer det dig...trives hun ikke, er hun træt...eller hvorfor?
Min den ældste søn var 1193cm og vejede 19 kg da han var 6 år...han bliver 12 år snart og er nu 140cm og vejer 29 kg, men han er så perfekt.
Min nummer to er lige blevet 6 år og vejer 29 kg og er 130 cm.
Børn er jo forkskellige...smiler
Knus..

Anmeld

9. marts 2009

Malaco25

Eva skriver:

Hvorfor bekymrer det dig...trives hun ikke, er hun træt...eller hvorfor?
Min den ældste søn var 1193cm og vejede 19 kg da han var 6 år...han bliver 12 år snart og er nu 140cm og vejer 29 kg, men han er så perfekt.
Min nummer to er lige blevet 6 år og vejer 29 kg og er 130 cm.
Børn er jo forkskellige...smiler
Knus..

Jeg er bekymret, fordi hun ligner en som har anoreksi jeg får afvide alle steder- Hold da op hun er tynd, og ja, man kan godt se hun er ufattelig tynd, er hun ikke meget tynd, osv osv.. uden vi siger noget, får vi kommentare selv hendes skole leder kommenterede det..

Hun er ekstrem hyper, så det har nok også noget at sige, og hun spiser også, men er generelt ikke stor spisende...

altså hun er jo frisk og aktiv og sover godt, men hun har tendens til at være farvet under øjnee osv... ved ik om det har noget med det at gøre, jeg er bare bekymret når hun intet har taget på i 3-4år

vi er ik tilknyttet sundhedsplejeske til hende da vi ik bor i den kommune mere hun er født i

Anmeld

9. marts 2009

Malaco25

tasha33 skriver:

hej
min datter på 7 som bliver 8 til juni vejer 26kg og er 126 høj.
har du snakket med sundhedsplejesken om det for hvis lægen ikke vil hjælpe må hun da kunne hjælpe.
kan du ikke blande hendes mælk med fløde måske det kan hjælpe.
bare en tanke, det er jo svært at sige hvad du kan gøre når man ikke ved noget om hende.
mvh natasha

hejsa

jeg har forsøgt med fløde i sødmælk, opbagte sovse, flødekager til dessert, nutella mad til dessert, selv om jeg er stor modstander af at give børn sådan noget, men intet hjælper..

Anmeld

9. marts 2009

Honningblomst

Malaco25 skriver:

Jeg er bekymret, fordi hun ligner en som har anoreksi jeg får afvide alle steder- Hold da op hun er tynd, og ja, man kan godt se hun er ufattelig tynd, er hun ikke meget tynd, osv osv.. uden vi siger noget, får vi kommentare selv hendes skole leder kommenterede det..

Hun er ekstrem hyper, så det har nok også noget at sige, og hun spiser også, men er generelt ikke stor spisende...

altså hun er jo frisk og aktiv og sover godt, men hun har tendens til at være farvet under øjnee osv... ved ik om det har noget med det at gøre, jeg er bare bekymret når hun intet har taget på i 3-4år

vi er ik tilknyttet sundhedsplejeske til hende da vi ik bor i den kommune mere hun er født i

Sådan var min lillesøster også...hun er 23 år nu og indtil for et år siden vejede hun 45 kg og var 165 cm høj...og hun og min mor har fået mange kommentarer, en for et år siden tog hun lige 10 kg på-smiler...men altså, der er masser af fede børn, så lad være med at fokuser på den dumme vægt...er sikker på hun er helt perfekt...

Anmeld

9. marts 2009

Malaco25

Eva skriver:

Sådan var min lillesøster også...hun er 23 år nu og indtil for et år siden vejede hun 45 kg og var 165 cm høj...og hun og min mor har fået mange kommentarer, en for et år siden tog hun lige 10 kg på-smiler...men altså, der er masser af fede børn, så lad være med at fokuser på den dumme vægt...er sikker på hun er helt perfekt...

Takker for dit svar man bliver egentligt bare så ked når folk kommentere sådan, for ja, hun ér tynd, men et el. andet sted er jeg jo glad for det ik er overvægt??

Anmeld

9. marts 2009

Honningblomst

Malaco25 skriver:

Takker for dit svar man bliver egentligt bare så ked når folk kommentere sådan, for ja, hun ér tynd, men et el. andet sted er jeg jo glad for det ik er overvægt??

Næste gang, så svar som min mor gjorde..."tyk og fed kan an altid blive" og så kunne du evt spørge de mennesker om de også ville kommentere hendes vægt hvis hun var tyk!!??? nej, vel...det hører ingen steder til..din datter er perfekt, det er andre der har et problem og det skulle ikke gerne ende med at din datter også får det..
Knus til dig og din datter...

Anmeld

10. marts 2009

Miamaja

Malaco25 skriver:

hejsa

jeg har forsøgt med fløde i sødmælk, opbagte sovse, flødekager til dessert, nutella mad til dessert, selv om jeg er stor modstander af at give børn sådan noget, men intet hjælper..

hmmm svaert at sige. jeg lignede selv en der havde anoreksi fra jeg var 9 aar gammel. meget tynd og KUNNE ikke tage paa indtil jeg blev 18 aar. jeg fik flode med ollebrod, malk med en sjat flode og saa har jeg ogsaa drukket baby pulver maelk puha hvor det smagte, har altid spist som en hest men tog intet paa mit stofskifte er hojt saa jeg skal spise ofte ellers begynder jeg at ryste og svimmel - har hun det?

min mor var ogsaa enormt tynd som helt ung saa det ligger lidt i familien.
ved ikke om dig og din mand har selv haft det saadan?

ellers maa du tage hende til en anden laege og sige igen at det bekymrer dig meget og hvorfor.

Anmeld

1. maj 2009

khk

Eva skriver:

Næste gang, så svar som min mor gjorde..."tyk og fed kan an altid blive" og så kunne du evt spørge de mennesker om de også ville kommentere hendes vægt hvis hun var tyk!!??? nej, vel...det hører ingen steder til..din datter er perfekt, det er andre der har et problem og det skulle ikke gerne ende med at din datter også får det..
Knus til dig og din datter...

Fint svar...
Tænk så ubetænksomme vi alle kan være - og vi ved jo desværre ikke altid, når vi rammer et ømt punkt hos andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.