Begge forældre på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.238 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Zelinasmor

Er der nogen der ved hvad vi hver især kan få i su nu når vi har en lille? Vi er begge studerende og bor sammen.

Er det ikke noget med alm su men forhøjet lån? Og i så fald, er det så kun den ene af os der kan få det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

An&Jo

xoxotasha skriver:

Er der nogen der ved hvad vi hver især kan få i su nu når vi har en lille? Vi er begge studerende og bor sammen.

Er det ikke noget med alm su men forhøjet lån? Og i så fald, er det så kun den ene af os der kan få det?

i kan begge få forhøjet lån, og dermed have omkring 8000kr udbetalt hver..

Anmeld

14. januar 2012

Zelinasmor

An&Jo skriver:

i kan begge få forhøjet lån, og dermed have omkring 8000kr udbetalt hver..

8000?  Altså jeg fik normal su + alm su lån førhen, det var 7600kr udbetalt efter skat. Får man kun forhøjet lånet med 400kr? Eller har jeg misforstået?

Anmeld

14. januar 2012

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Min mand og jeg får ca 10.000 udbetalt hver, vi få alm su, lån, supplerende lån til forsørger og supplerende su, når du bor sammen med en su-modtager

Anmeld

14. januar 2012

Zelinasmor

Krussedulle skriver:

Min mand og jeg får ca 10.000 udbetalt hver, vi få alm su, lån, supplerende lån til forsørger og supplerende su, når du bor sammen med en su-modtager

supplerende su? Hvad betyder det? Skal man søge om forhøjelse fordi man bor sammen med en anden på su, og samtidig søge forsøger tillæg begge to?  Undskyld alle mine spørgsmål. Men det er så rodet det SU der!

Anmeld

14. januar 2012

An&Jo

xoxotasha skriver:

8000?  Altså jeg fik normal su + alm su lån førhen, det var 7600kr udbetalt efter skat. Får man kun forhøjet lånet med 400kr? Eller har jeg misforstået?

nej okay, men så har du et meget højt fradrag.. jeg havde omkring 8000kr udbetalt da jeg boede med en ihvertfald..

Anmeld

14. januar 2012

Krussedulle

xoxotasha skriver:

supplerende su? Hvad betyder det? Skal man søge om forhøjelse fordi man bor sammen med en anden på su, og samtidig søge forsøger tillæg begge to?  Undskyld alle mine spørgsmål. Men det er så rodet det SU der!

Ja i kan begge søge su til forsørgere, og begge to søge om ekstra su, når I bor sammen med en su-modtager .., (hvis i har studeret i min 3 mdr)

Anmeld

14. januar 2012

Zelinasmor

An&Jo skriver:

nej okay, men så har du et meget højt fradrag.. jeg havde omkring 8000kr udbetalt da jeg boede med en ihvertfald..

Det ved jeg ikke. Jeg betaler ca. 800kr i skat af min su.

Anmeld

14. januar 2012

Zelinasmor

Krussedulle skriver:

Ja i kan begge søge su til forsørgere, og begge to søge om ekstra su, når I bor sammen med en su-modtager .., (hvis i har studeret i min 3 mdr)

Okay, nu har jeg så kigget satserne og tjekket hvad jeg har i alm. su efter skat. Det er så:

SU - 4700 kr (efter skat)

SU-Lån - 2897 kr

SUPL. SU-lån til forsørgere - 1450 kr

Forsørgertillæg til forsørgere hvor begge er studerende - 2262 kr

= 11309 kr. for mig og det samme for min kæreste. Er det korrekt regnet ud?

Anmeld

14. januar 2012

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Okay, nu har jeg så kigget satserne og tjekket hvad jeg har i alm. su efter skat. Det er så:

SU - 4700 kr (efter skat)

SU-Lån - 2897 kr

SUPL. SU-lån til forsørgere - 1450 kr

Forsørgertillæg til forsørgere hvor begge er studerende - 2262 kr

= 11309 kr. for mig og det samme for min kæreste. Er det korrekt regnet ud?

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.