Til jer, der blev hurtigt gravide igen...mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.757 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har læst nogle tråde ang. hvornår menstruationen kom igen efter fødsel. Det er åbenbart meget forskelligt.

Så har jeg læst om jer/dem, der er blevet hurtigt gravide igen og endda dem, for hvem det kom som en overraskelse.

Det sidste forstår jeg så ikke helt.

Jeg går ud fra, at alle kvinder ved, at der skal prævention til, for at undgå at blive gravid (ihvertfald kvinder, der har født)   MEN

så kom jeg til at tænke på om det mon kunne være fordi disse kvinder ikke har "opdaget" deres menstruation efter fødslen - fordi den egentlig bare kom i forlængelse af blødningen efter fødslen.

Man kunne måske fristes til at spørge, om man kan blive gravid efter fødslen uden at have haft menstruation først... (jaja, ved godt det er lidt søgt for man skal selvfølgelig have haft en ægløsning)

Så til jer, der blev hurtigt gravide efter fødslen -havde I haft menstruation? og hvor tidligt startede den så efter fødslen?

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Silas&Mille

Det kan sagtens komme som en overraskelse for  nogen at de bliver gravide hurtigt efter en fødsel. 

Det sker også for nogen at de ikke får den første mens efter fødslen, så finder de pludselig ud af at de er gravide igen.

Der skal en ægløsning til for at der kommer mens (i hvert fald så vidt jeg er informeret )

Jeg er selv blevet hurtigt gravid efter fødslen af Silas. Han var fire måneder da jeg blev gravid igen. Det kom bag på os. MEGET endda, og det er trods at jeg havde haft mens to gange siden fødslen (den første kom 8 uger efter fødslen).

Ja man kan godt sige at man ved der skal bruges prævention, men det er jo heller ikke 100% sikkert. Det høres igen og igen at nogen bliver gravide på p-piller, mini-piller osv osv. Det er specielt ikke så sikkert som man skulle tro så kort tid efter en fødslen, for der er alle sluser åbne (hvis man kan sige det sådan ) 

Det tog os mere end 2 år inden vi havde den første positive test. Så det at jeg blev gravid SÅ hurtigt efter fødslen kom meget bag på os. Vi brugte ikke ngoet nej, så ja vi er selv skyld i det, men det kan altså stadig godt komme bag på en at man er gravid igen.

Anmeld

14. januar 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg har læst nogle tråde ang. hvornår menstruationen kom igen efter fødsel. Det er åbenbart meget forskelligt.

Så har jeg læst om jer/dem, der er blevet hurtigt gravide igen og endda dem, for hvem det kom som en overraskelse.

Det sidste forstår jeg så ikke helt.

Jeg går ud fra, at alle kvinder ved, at der skal prævention til, for at undgå at blive gravid (ihvertfald kvinder, der har født)   MEN

så kom jeg til at tænke på om det mon kunne være fordi disse kvinder ikke har "opdaget" deres menstruation efter fødslen - fordi den egentlig bare kom i forlængelse af blødningen efter fødslen.

Man kunne måske fristes til at spørge, om man kan blive gravid efter fødslen uden at have haft menstruation først... (jaja, ved godt det er lidt søgt for man skal selvfølgelig have haft en ægløsning)

Så til jer, der blev hurtigt gravide efter fødslen -havde I haft menstruation? og hvor tidligt startede den så efter fødslen?

Moms

Du kan sagtens blive gravid uden først at have haft din mens.. Du har jo ægløsning før mens kommer.. Så du kan jo ramme den, og så blive gravid ... Jeg fik en mens, og blev gravid i første cyklus, efter den

Anmeld

14. januar 2012

Muffinmus

jeg ville nok kunne have blevet det...

blødte 6 uger efter 1 barn, må have fået æl præcist da jeg holdte for efter 8 uger, dvs 2 uger efter fik jeg første mens..og ammede fuldt ud.

2 gang blødte jeg i 3 uger, fik nok æl ugen efter og 3 uger efter igen, dvs 6 uger efter fødslen fik jeg mens første gang.

Så havde jeg haft sex der uden prævention så var jeg sikkert også en af de uheldige.

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Du kan sagtens blive gravid uden først at have haft din mens.. Du har jo ægløsning før mens kommer.. Så du kan jo ramme den, og så blive gravid ... Jeg fik en mens, og blev gravid i første cyklus, efter den

åh ja, det er klart. ÆL før mens

Anmeld

14. januar 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

åh ja, det er klart. ÆL før mens

... Det tænker man jo ikke altid over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.